Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Educatie |
|

(P) Evoluția francizei Logiscool pe piața românească

Logiscool a luat naștere în 2014 în Budapesta, la inițiativa unor părinți, mici antreprenori, care și-au dorit cursuri de programare și o mai bună educație IT pentru copiii lor.  
Logiscool

După cinci ani de la lansare, Logiscool a devenit o franciză de succes care s-a extins la nivel internațional, formând o rețea de școli de programare și robotică pentru copii și adolescenți prezentă în peste 90 de locații din 13 țări din Europa, America și Asia. La nivel internațional Logiscool, sunt deja 50.000 de copii care au participat la cursuri, tabere și evenimente conexe.

În România, franciza educațională Logiscool s-a lansat cu ajutorul Danei Bănică, antreprenor pasionat de educație, care în februarie 2018 a deschis prima școală în București, urmată apoi de alte 28 de școli în toată țara.

Misiunea școlii? Să demonstreze că oricine poate învăța programare și să fie prezentă în fiecare oraș din țară printr-o rețea de parteneri la fel de pasionați de alfabetizare digitală.

Evoluția francizei Logiscool 

La începutul lui 2018, școala de programare și robotică a intrat pe o piață în mare căutare de cursuri IT pentru copii și adolescenți. Lansarea primei școli Logiscool din capitală a reprezentat startul dezvoltării unei rețele de centre la nivel național.

Astfel, părinții și copiii care au căutat o asemenea oportunitate și nu au găsit-o în sistemul de învățământ public sau în cel privat, s-au alăturat școlilor Logiscool deschise în orașele lor sau în cele din apropiere.

Prin urmare, în momentul de față, până la 10.000 de elevi au ales cursurile de programare și robotică, dar și taberele urbane Logiscool. Datorită impactului puternic pe perioada primului an de desfășurare, pentru 2019, Logiscool estimează o cifră de afaceri de 1,5 mil euro la nivel de grup în România.

România, printre țările cu cea mai mare cerere pentru cursuri de programare și robotică

România este una din țările cu cel mai mare succes al francizei – este prima țară ca număr de elevi și școli deschise după Ungaria, locul de unde a pornit întregul concept Logiscool. Deși se află pe un loc fruntaş când vine vorba de viteza conexiunii la internet, este în același timp țara cu unul dintre cele mai slab clasate sisteme educaționale și cel mai puțin actualizat comparativ cu cele vestice. “Știm deja cât de mare este bătălia pentru IT-iști, așa că, din păcate, și școlile publice au fost foarte limitate în a reuși să atragă și mențină profesori de TIC. Nu considerăm să existe o concurență directă în acest moment și nici nu privim cu îngrijorare acest scenariu, întrucât există încă o deficiență în ceea ce privește accesul copiilor din orice comunitate sau oraș la acest tip de educație alternativă.”, povestește Dana, manager Logiscool România. Așadar, într-un interval de mai puțin de 2 ani, Logiscool România a ajuns la peste 25 de locații în țară, iar 10.000 de copii au ales să parcurgă cursurile de programare și robotică și au participat la taberele urbane din timpul verii. Școala de programare și robotică s-a extins rapid, dar sustenabil, printr-un model de business în regim de franciză. Orașele în care există astăzi școli Logiscool sunt Alba Iulia, Arad, Bacău, Baia Mare, Brașov, Cluj – Napoca (2 centre), Constanța, Craiova (2 centre), Dr. Turnu Severin, Galați, Iași, Pitești, Ploiești, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Târgu Mureș și Timișoara. București a fost primul oraș în care Dana Bănică, manager Logiscool România, a inaugurat prima locație. Între timp s-au deschis alte 9 locații în capitală, iar planurile de extindere continuă la fel de puternic și acolo: “În București sunt active 10 centre, în aproape toate sectoarele, dar ne mai așteptăm să deschidem două sau trei școli foarte curând, în zonele încă neacoperite.”, transmite Dana Bănică. Cererea rămâne în continuare mare, iar unul din motivele pentru care tot mai mulți părinți se interesează de accesul la educația tech este dat de creșterea vizibilă a industriei IT la nivel european, în special în țările din Europa de Est. “Boom-ul” oportunităților din ultimul deceniu i-a mobilizat pe aceștia să caute centre educaționale unde copiii lor pot dezvolta competențele necesare în domeniul IT. Logiscool reprezintă opțiunea multor părinți pentru copiii lor, iar prin modelul de business în regim de franciză școala dorește să ducă cursurile de programare și robotică în toate orașele din România.

Cum deschizi o franciză Logiscool?

Modelul de business cu care a pornit Logiscool și anume, în regim de franciză, s-a dovedit a fi un succes și a încurajat mulți parteneri să se alăture rețelei internaționale de școli. Astfel, fiecare școală Logiscool deschisă de către un partener urmează curriculumul și modul de predare stabilit de brandul mamă, prin acces la platforma educațională din online și suport în utilizarea acesteia. Ca în orice alt business în regim de franciză, Logiscool realizează sesiuni de training pentru instructorii și staff-ul fiecărui centru educațional, pentru a înțelege curriculumul și viziunea internațională a școlilor Logiscool.                                                                                                               În România, investiția inițială într-un centru educațional Logiscool pornește de la suma de 35.000 euro. În această sumă intră cheltuielile care includ partea de licență, dotare și amenajare. Investiția mai variază și în funcție de costurile punctuale pe care le are fiecare partener, iar aici vorbim despre locație, amenajare, staff-ul școlii și alte campanii pe care le demarează partenerii la nivel local. În primii ani de funcționare, prin modelul business în sistem de francizare costurile școlilor pilot  sunt foarte clare și predictibile, astfel nu există vreo surpriză nici la nivel de costuri. Desigur, pentru fiecare centru în parte, creșterea costurilor este raportata la obiectivele pe care și le propune partenerul la nivel local. Având în vedere extinderea la nivel național, rolul echipei de management Logiscool România este să se asigure că sistemul, procedurile și oferta educațională sunt respectate și aplicate unitar în toate școlile.

Cine sunt partenerii Logiscool?

Logiscool nu caută în mod special parteneri din zona IT, astfel, oportunitatea deschiderii unui centru nou a atras persoane din domenii diferite, cu abilități de management pentru coordonarea activității desfășurate și dornici să gestioneze relațiile dintre părțile implicate: părinți, copii și instructori. Profilul partenerului este destul de variat, de la cei aflați la prima inițiativă de antreprenoriat cu o experiență anterioară în multinaționale la cei care au avut oportunități antreprenoriale anterioare în alte afaceri proprii. Așa cum am amintit, printre aceștia se numără și părinți care au participat la cursurile Logiscool și au decis să deschidă o școală în orașul natal. „Am fost printre primii care au aflat de Logiscool România și am avut ocazia de a discuta planul de afaceri pentru o școală Logiscool. Am fost convinși de la început că este o oportunitate și o afacere de viitor. Competențele de IT și programare sunt și vor fi apreciate pe piața muncii la nivel global, de aceea mulți părinți și copii sunt interesați de instruirea în aceste domenii, povestește Bogdan Trandafir, manager Logiscool Alba Iulia. Toți partenerii au în comun faptul că sunt oameni preocupați de educația alternativă și cred în importanța dezvoltării competențelor digitale în rândul copiilor. Pentru mulți dintre ei, ideea sau dorința de a deschide o școală de programare și robotică a venit și în completarea dorinței de a se implica activ în comunitatea lor și de a investi în educație. “Este și o componentă de antreprenoriat social atunci când alegi să deschizi un centru de cursuri pentru copii și adolescenți. Bineînțeles, este nevoie ca afacerea să fie sustenabilă și să ofere recuperarea investiției într-un timp cât mai scurt.”, adaugă Dana Bănică, manager Logiscool România. La momentul actual, prin toată țara sunt 29 de locații, dar Logiscool se află în continuă expansiune. Din dorința de a ajunge la câți mai mulți copii din țară, Logiscool continuă să caute  parteneri în orașe precum Buzău, Suceava sau Satu Mare, orașe unde momentan nu există vreun centru deschis. Prin deschiderea unor noi centre educaționale, partenerii vor oferi acces tinerei generații la un curriculum internațional realizat de echipe de specialiști în domeniul programării și al roboticii.

Curriculum dezvoltat de specialiști în educație și tehnologie

Oferta educațională oferită de Logiscool este dezvoltată de o echipă de educatori și specialiști tech în conformitate cu standardele internaționale, dar și urmărind preferințele din rândul generației digitale. Curriculumul este constant actualizat și îmbunătățit de fiecare dată când apar noutăți.“Este relativ ușor să realizezi intern un curriculum pentru începători. Provocarea care apare este: ce faci după primul an? Consultarea cu o echipă de specialiști în educație și tehnologie este esențială pentru adaptaptarea constantă a curriculumului. Asta cred ca a diferențiat Logiscool de alte școli – un curriculum internațional actual, modern și care se transmite ușor de la brandul mamă la rețeaua de școli.”, povestește Dana Bănică. Prin curriculum Logiscool, copiii și adolescenții sunt pregătiți de instructori să treacă la următoarea etapă din procesul de dezvoltare a cunoștințelor și a abilităților de programare și robotică. Elevii școlii construiesc baza de cunoștințe necesară pentru ca în viitor să devină fie specialiști AI sau următorii dezvoltatori de roboți, fie să folosească cunoștințele digitale în procesele de creație sau în activități administrative și organizatorice pentru a-și ușura munca repetitivă și a-și folosi într-un mod eficient resursele.

 Care sunt planurile rețelei de școli din România pentru viitorul apropiat?

La nivel național, Logiscool dorește să investească în educarea pieței, pentru că, deși este un interes crescut pentru competențele IT, nivelul de cunoaștere al acestor servicii este unul destul de limitat. Astfel, școala își propune să investească în campanii și evenimente de promovare a programării pentru copii, în general, și vor să încurajeze dezvoltarea alfabetului digital și a competențelor IT în cât mai multe instituții de educație private sau publice. Mai concret, cei de la Logiscool își propun să demareze un plan mai îndrăzneț prin care să lege parteneriate cu școlile publice și cele private din România. Prin această colaborare, curriculumul dezvoltat de echipa internațională Logiscool va putea fi accesat și parcurs de elevii instituțiilor educative interesate de această oportunitate. Logiscool urmărește ca elevii să dezvolte capacitatea de înțelegere și dezvoltare a programelor și algoritmilor, pentru ca în viitor să fie pregătiți să recunoască și să înțeleagă noile tehnologii, dar poate chiar să le creeze ei înșiși. “Ceea ce ne propunem este să asigurăm o bază de cunoștințe și un fundament al modului în care funcționează digitalul din jurul nostru.”, comunică Iulian, instructor Logiscool. În ceea ce privește extinderea, Logiscool plănuiește să deschidă următoarele școli în orașe cu populație de peste 70.000 de locuitori, iar prioritare sunt cele care nu au încă un centru educațional, iar printre acestea se numără Buzău, Suceava, Satu Mare, Piatra Neamț, Târgu Jiu sau Târgoviște. Dacă vrei ca prin următorul business să aduci oportunitatea IT în orașul tău, Logiscool caută parteneri doritori să ofere acces viitoarei generații la noțiuni și competențe care vor deveni necesare și utile indiferent de domeniul pe care copiii îl vor alege.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii