Cautare




, Staff

ForbesLife |
|

(P) Different motorcycle, un proiect îndrăzneț

Două roți, „one man show”, multă muncă și determinare în spate. Astfel s-ar descrie, pe scurt, proiectul început de Andrei Hotoleanu în 2015, concretizându-se, până astăzi, în motociclete create de la zero.
Andrei Hotoleanu

Cine este Andrei și ce înseamnă pentru el „a different motorcycle”?

Andrei este un tânăr artist la început de drum care dorește să persevereze în direcția pe care a ales-o, iar pentru acest lucru are nevoie să fie „de toate”. Cu alte cuvinte, are de învățat multe. Pentru mine, different motorcycle e acea motocicletă – proiect care ori modificată, ori construită de la zero, te scoate în evidență, iar unicitatea și originalitatea construcției  pot oferi o varietate de sentimente plăcute, nemaiîntâlnite, pe foarte multe planuri.

Ce anume te-a împins să începi un astfel de proiect?

Pasiunea pentru motociclete și pasiunea pentru artă, care sunt foarte ușor de amestecat. De asemenea, dorința de a fi diferit prin ceea ce fac a contribuit foarte mult.

Cât de diferite sunt creațiile tale și ce te inspiră atunci când începi un nou model?

Momentan creațiile mele sunt concepte proprii firave, desenate și construite de mine după bunul plac, inspirate ca stil după operele unui artist american, deci foarte diferite de ceea ce se întâlnește în circulație. Eu le consider niște bijuterii, sculpturi ale motociclismului, tocmai datorită punctului lor forte: designul. Fiecare motocicletă pe care am construit-o, a păstrat tiparele dictate de motorul în jurul căruia s-a conturat. Pot spune că inspirația în acest domeniu provine dintr-un cumul de energie, în care am investit răbdare, stres, zeci de încercări eșuate și schițe care nu îmi satisfăceau pe deplin așteptările. Inspirația este de fapt ambiția de a-mi demonstra, în primul rând mie însumi, că atâta vreme cât îmi doresc, pot obține, prin muncă, rezultate spectaculoase.

Care este reacția oamenilor în fața acestei schimbări de design?

Reacțiile oamenilor au fost pentru mine foarte surprinzătoare. Vorbim de reacții comune, uneori identice, din partea tuturor claselor sociale și a categoriilor de vârstă. Majoritatea a fost foarte deschisă și atrasă de acest „nou”, iar spectatorii uitau să mai plece de lângă ele. La finalizarea unui proiect, ca urmare a volumului mare de muncă, ajungi să nu mai ai motivație pentru a continua, iar dacă nu ar exista acest feedback din partea oamenilor, nu ar mai exista următorul proiect.

De ce motociclete și nu mașini, de exemplu?

Îmi plac și mașinile, dar motocicletele au fost „acolo” mereu. Motocicleta, spre deosebire de mașină, este un ansamblu care-ți permite o conexiune mai bună cu tot ceea ce te înconjoară. Pe ea se trăiește altfel, e totul mai amplificat, începând de la admirație, până la adrenalină. Pe lângă asta, în construcția de mașini nu mai putem vorbi de expresia „one man show”. E nevoie de o întreagă organizare.

Care e cea mai frumoasă amintire legată de pasiunea pentru motociclete?

E greu să mă limitez numai la una pentru că în atâția ani s-au acumulat foarte multe amintiri, atât plăcute sau neplăcute, dar și cu sperieturi, adrenalină sau mândrie. Singura amintire dintre toate e sentimentul plăcut pe care numai motocicliștii pasionați îl trăiesc și probabil, la fel cum li se întâmplă și lor, îmi este foarte greu să-l explic. Deci, când ieșim la o tură?

Care este cea mai mare mândrie de până acum în ceea ce privește acest proiect?

Cea mai mare mândrie pentru mine a fost să-mi demonstrez că sunt cu adevărat capabil să-mi duc planul la bun sfârșit. Nu cred că există satisfacție mai mare pentru un om ca atunci când se descoperă într-o nouă variantă, ca atunci când află că poate. Sunt mândru să știu că am posibilitatea ca pe viitor să-i pot face și pe ceilalți mândri de mine.

Ce îți dorești pentru proiectul tău până la sfârșitul anului?

Mi-aș dori foarte mult să găsesc o locație în care să-mi pot dezvolta un atelier mult mai organizat și mai bine dotat în echipamente profesionale, în care să pot visa mai mult decât am făcut-o până acum. E dificil să fac artă într-un spațiu în care nu mă regăsesc și în care nu sunt liniștit. Odată stabilit în noua locație, mi-aș dori să-mi pot așeza motocicletele lângă alte creații recunoscute la nivel mondial. Deși român în România, prin perseverență, disciplină și multă muncă, nimic nu este imposibil. De asemenea, îmi doresc la fel de mult să găsesc o echipă care să mă ajute să mă dezvolt în social-media cu o serie de episoade și filme prin care să fiu mai aproape de cei care mă susțin.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii