Cautare




, Staff

Lifestyle |
|

(P) Cum să ții consumatorii mulțumiți. 5 aspecte ce pot afecta vânzările într-un magazin

Dacă deții un magazin, cunoști deja importanța unui client mulțumit. Un consumator satisfăcut de experiența din magazin îți va genera un profit mai mare. Astfel, tot ce implica experiența acestuia, de la aspectul magazinului, până la comportamentul personalului este esențial pentru a impresiona clienții. Cu cât un client va avea o experiență de cumpărături mai bună, cu atât va fi mai fidel magazinului. De asemenea, acesta va fi tentat să recomande magazinul tău prietenilor și familiei.

Conform Impact, costă de cinci ori mai mult să atragi noi clienți, decât să îi menții pe cei vechi. De asemenea, 68% din clienți încetează să mai cumpere din magazinele în care au avut experiențe negative, iar 48% din clienții cu experiențe negative își împărtășesc opiniile cu mai bine de 10 persoane. De aceea, fiecare client contează, iar opiniile și sentimentele lor referitoare la magazinul tău sunt importante pentru ca afacerea ta să prospere. Însă ce poți face pentru a le oferi o experiență cât mai bună? Uite 5 aspecte care îți influențează vânzările și ce poți face pentru a le îmbunătăți:

Curățenia magazinului

Aspectul magazinului este important pentru o experiență bună, însă curățenia acestuia este vitală. Indiferent de cât de frumos este decorul acestuia sau cât de profesioniști sunt angajații, dacă magazinul vizitat nu este curat, nu vei mai fi tentat să îl vizitezi. Curățenia trebuie realizată cu un mare simț de răspundere, astfel încât totul să fie strălucitor și impecabil.

De la pereți la podele, la rafturi și vitrine, totul trebuie să fie imaculat, indiferent de marfa comercializată Astfel, produsele vor ieși mai mult în evidență și vor fi puse în valoare de spațiul îngrijit. Pentru a avea cele mai bune rezultate, este recomandat să apelezi la serviciile de curățenie spații comerciale ale unei companii specializate.

Ambianța magazinului

Pe lângă curățenie, este extrem de importantă ambianța magazinului. Aceasta trebuie să invite clienții și să îi facă să se simtă special. Aceasta este datorată atât modalității de aranjare a produselor și decorul magazinului, cât și de stimularea simțurilor. Huffington Post recomandă proprietarilor de magazine să încânte simțurile clienților, atât vizual, cât și olfactiv și auditiv.

Realizează un playlist din muzică plăcută, care să se potrivească cu atmosfera magazinului și utilizează un parfum de cameră cât mai plăcut. De asemenea, aranjează marfa astfel încât produsele să fie cât mai vizibile și să fie ușor de observat pentru clienți. În plus, decorează magazinul astfel încât să atragă atenția și să îl diferențieze de celălalte magazine.

Personal competent

Deoarece personalul este cel care interacționează cu clienții, angajații au datoria de a reprezenta magazinul cât mai bine. Așa că aceștia trebuie instruiți cât mai bine atât despre produse, cât și despre modul de abordare a clienților. În primul rând, personalul trebuie să cunoască întreaga varietate de produse și să poată recomanda clientului produsul potrivit sau să îl informeze cu privire la caracteristicile unuia. De asemenea, personalul trebuie să utilizeze un limbaj potrivit, pe un ton calm, chiar și în cele mai dificile situații.

Îndeplinirea așteptărilor

Cel mai rău lucru care i se poate întâmpla unui client este ca produsul cumpărat să nu se ridice la nivelul așteptărilor. De aceea, atunci când prezinți un produs, fie printr-o reclamă, fie prin intermediul personalului, ai grijă să nu îl lauzi nemeritat. Astfel, nu vei ridica așteptările clienților la un nivel pe care produsul nu îl poate îndeplini.

Comunicare eficientă

Limbajul utilizat de personal atunci când întâmpină și ajută clienții este extrem de important. Nu doar că acesta trebuie să fie politicos și profesional, ci trebuie să îl facă pe client să se simtă apreciat. Astfel că salutarea acestora este vitală atât la intrare în magazin, cât și la plecare acestora, cât și mulțumirea pentru alegerea magazinului. De asemenea, trebuie oferit ajutor, fără a fi insistent, iar dacă acesta este cerut, personalul trebuie să îl ofere cu cea mai mare plăcere.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii