Cautare




, Staff

Lifestyle |
|

(P) Cum să distribui eficient resursele într-un start-up. 3 probleme care nu țin de venituri

Felul în care o companie distribuie resursele pe care le are la dispoziție trădează însăși natura acesteia. Unele companii investesc bani în marketing sau retehnologizare, altele investesc în resurse umane și cercetare, însă toate acționează după propriul set de principii și obiective. Din păcate, numai companiile mari își permit luxul de a alege modul în care sunt alocate resursele.
Double exposure of businessman hand working with new modern comp

Pentru antreprenorii debutanți problema se pune cu totul diferit. Distribuția resurselor este impusă de nevoia de supraviețuire. Într-o companie nouă acestea sunt limitate, iar felul în care sunt direcționate poate face diferența dintre succes și eșec. Cum este de așteptat, resursele limitate pot genera și unele probleme, în special în perioada de debut a companiei. Iată care sunt cele mai comune și cum se pot rezolva:

Curățenia, un aspect ce nu trebuie neglijat

Curățenia poate fi o bătaie de cap într-o companie mică, cu un număr redus de angajați. Asta pentru că eforturile acestor sunt direcționate înspre vânzări și execuție, lucru care este, de altfel, normal. Angajații trebuie să lucreze pentru clienți și nu să piardă timpul cu sarcini care consumă timp, fără să genereze profit. Asta însă nu înseamnă că acest aspect poate fi neglijat, motiv pentru care aceste sarcini ar trebui externalizate.

Poate fi mai rentabil, pe termen lung, să lucrezi cu o firma de curatenie, specializată în acest tip de servicii; treaba va fi gata mai repede și va fi executată într-un mod profesionist. Mai mult, dacă persoana responsabilă cu curățenia intră în concediu, va trebui să găsești un suplinitor, însă nu și atunci când ai un contract cu o companie specializată. Dar cel mai important lucru e faptul că vei scăpa de această grijă și te vei putea concentra pe prioritățile companiei tale.

Imaginea este cea mai de preț resursă a unei companii tinere. Felul în care o firmă e văzută de clienți poate avea un impact major asupra vânzărilor. Tocmai de aceea, e important pentru o companie să prezinte mereu clienților cea mai bună latură a sa.

Organizarea defectuoasă, o problemă ce naște alte probleme

Deși este una dintre problemele mai puțin evidente ale startup-urilor, lipsa de organizare poate să genereze probleme destul de grave. În companiile tinere, procesele de muncă nu sunt încă bine formate, iar acest lucru poate crește riscul de greșeli și poate scădea productivitatea angajaților. De multe ori, nu este suficient timp pentru formarea unor sisteme și procese de lucru eficiente.

În firmele noi, timpul e o resursă foarte prețioasă, iar problemele care țin de logistică și de procesele de muncă, trec, deseori, în rolul secundar. Însă asta este o greșeală ce poate costa foarte mult. Lipsa de organizare aduce cu sine întârzieri, greșeli și îngreunează munca întregului personal. Un sistem de lucru în care fiecare își cunoaște rolul și atribuțiile, iar procesele de lucru sunt bine determinate va funcționa mai eficient și va crește randamentul muncii angajaților.

Lipsa prioritizării, o sursă de greșeli

Timpul nu este niciodată suficient într-o companie nouă. În faza de debut, antreprenorii trebuie să încerce să mențină un echilibru între diferitele sarcini care trebuie îndeplinite. Iar acest lucru este, de multe ori mult mai dificil decât pare. Mereu apare câte o nouă urgență, iar ritmul de lucru este intens, lucru care poate deschide ușa greșelilor.

În această situație, cheia e prioritizarea. Există momente când timpul nu pare suficient pentru toate lucrurile care trebuie rezolvate. În aceste momente, singura soluție este să faci un pas înapoi și să analizezi situația. Conform Entrepreneur, cea mai bună cale este să stabilești ce ai de făcut în funcție de urgență. Pornește de la cele mai presante probleme și ia lucrurile pas cu pas. Până și cele mai dificile situații își vor găsi soluțiile, atâta timp cât reușești să menții un echilibru între prioritățile companiei tale.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii