Cautare




, Contributor

TransylvaniaAwardsVoice |
|

Cum s-a născut brandul Transilvaniei, construit de comunitate, nu de instituții

România are oameni extraordinari. Păcam că nu știm să ne promovăm. Avem locuri incredibile. Păcam că nu știm să ne promovăm. Avem cele mai roșii roșii și cel mai software software, avem tradiții vechi și inventatori noi, vinuri bune și idei mari. Avem atâta potențial. Păcam că nu știm să ne promovăm.

Oare chiar nu știm? Sau nu vrem?

Să fie România singura țară din Europa unde n-a călcat picior de marketer și designer, de expert în publicitate sau de branding de la Decebal încoace? Să fim noi, din nou, marea excepție a excepțiilor?

Din fericire, nu suntem o excepție. Avem o industrie de marketing & comunicare competitivă. care va împlini în curând 30 de anișori. Ba mai mult, suntem în acest moment cea mai premiată țară din jumătatea estică a Uniunii Europene, când vine vorba de creativitate în publicitate. Așa cum suntem printre liderii europeni și în creativitate în film, în arte vizuale, în IT și în alte domenii ale industriilor creative.

Deci cu siguranță nu ducem lipsă de experți în promovare.

Și nici de talent creativ.

Oare nu știm să ne promovăm?

Sau nu am înțeles încă importanța crucială a promovării în viața unui brand, a unei companii, a unui oraș, a unei regiuni, a unei țări?

Alba Iulia – Primul centru de expertiză în City Marketing al UE

O mână de experți în comunicare de la Heraldist & Wondermarks din Cluj au dovedit că România știe să se promoveze. Că în România avem expertiza, oamenii, ideile cu care să creăm branduri fantastice, branduri vizibile la nivel global, chiar și într-un domeniu de pionierat în întreaga lume, și anume brandurile de destinație: brand de oraș, de regiune, de țară. După ce au creat primul brand de oraș din România pentru Alba Iulia, micul oraș de pe Mureș și-a construit atât de rapid reputația de expert în city marketing încât în acest an, orașul a fost desemnat de Uniunea Europeană prin programul URBACT, să lanseze prima metodă de city marketing și city branding implementabilă la nivel european. Experții Heraldist și echipa de management a orașului Alba Iulia vor ajuta 7 orașe din 7 țări europene să își construiască strategii de brand de oraș. Pentru că știm să ne promovăm. Nici măcar nu trebuie să mergem spre vest ca să găsim expertiza necesară. Vine vestul să învețe de la noi.

Transylvania, The Land Beyond The Forest, primul brand de regiune din România

Toată lumea recunoaște că Transilvania este asul din mâneca României. O regiune bine conectată la vest, cunoscută la nivel internațional și, alături de București, o locomotivă a economiei românești. Însă după 28 de ani, regiunea nu avea un brand, nu avea o strategie de brand, nu avea o echipă care să managerieze acest brand. Așa s-a născut “Transylvania, The Land Beyond The Forest” (‘Ținutul de Dincolo de Păduri’ adică traducerea ad-literam din latină a numelui regiunii, ‘trans’-‘silvania’). Creat tot de clujenii de la Heraldist, primul brand al Transilvaniei e viu, are o strategie, o echipă, un mare proiect de dezvoltare. Nu doar că știm să ne promovăm, dar primele două campanii de promovare a regiunii au fost atât de ‘altfel’ că au fost preluate de The Guardian, USA Today, Der Spiegel, Washington Post și multe alte titluri importante din media internațională. Dar partea și mai interesantă e că ‘Transylvania, The Land Beyond The Forest’ este primul proiect de brand de regiune din lume care nu este creat de un guvern, ci de comunitate. Brandul Transilvaniei e un proiect non-profit, construit 100% prin inițiativă privată și civică și susținut de companii care au înțeles că doar împreună putem promova România. De altfel, experiența câștigată construind acest brand va fi folosită pentru a construi în următorii ani și alte branduri regionale în România, de la Moldova la Oltenia, tot prin inițiativă privată, cât și un brand de țară al cărui obiective vor fi atragere de investitori și dezvoltarea industriilor creative.

Transylvania Awards 2018, prima conferință care poate genera joburi, nu doar vorbe

În acest an se naște primul mare proiect al brandului de regiune ardelean: “Transylvania Awards 2018” – 6-7 septembrie, Alba Iulia. Lansat împreună cu Raiffeisen Bank, Primăria Alba Iulia, Forbes România & Heraldist & Wondermarks, Transylvania Awards va fi o altfel de conferință, una care va marca încă de la prima ediție o mare premieră: este pentru prima dată când comunități esențiale dezvoltării unei regiuni – fondatori de mari companii, fondatori de startupuri, primari, ambasadori, investitori străini, industria IT, clustere, incubatoare, oameni care mișcă oameni, comunități, companii, vor fi în același timp, în același loc. În general, conferințele aduc laolaltă oameni de același fel, care au aceleași preocupări. Dar cum să creezi proiecte noi, idei inovative, parteneriate, inițiative civice, joburi și inovație dacă fiecare comunitate trăiește în propria-i bulă? Transylvania Awards va încerca să îi aducă pe toți laolaltă, pentru prima dată. Timp de două zile, în Alba Iulia, acești oameni se vor cunoaște și vor schimba idei care pot schimba România. Evenimentul va avea loc în Cetatea din Alba Iulia, simultan pe mai multe scene – o scenă a investitorilor, a startupurilor, a orașelor – plus un spațiu comun în care toți acești oameni să se cunoască și să schimbe idei de-a lungul celor două zile.

E un început. E greu. Dar suntem împreună.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii