Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Uncategorized |
|

(P) Chilli Ideas @ conferința SEDEX, Londra – 650 membri delegați, 43 țări participante, 45 speakeri

Sedex este cea mai mare organizație care adună deopotrivă furnizori și clienți, care explorează și atenuează problemele cu care se confruntă orice companie care își dorește să facă un business responsabil și etic. La momentul actual Sedex adună peste 50.000 membri: clienți, furnizori, auditori.
BW5T7853

 

Principala problemă discutată a fost impactul prin leadership definit dincolo de reglementările birocratice în sourcingul responsabil și care sunt consecințele unui business iresponsabil?

În cadrul conferinței, președintele Sedex, Jonathan Ivelaw, a adus statistici îngrijorătoare ca să atragă atenția asupra impactului dezastruos pe care îl perpetuăm prin business-ul iresponsabil: 500 miliarde sticle de plastic plutesc în oceanele noastre, reciclăm mai puțin de 10% din plasticul consumat, anual se produc articole de plastic în greutate de 8.000.000 tone, număr care reprezintă greutatea întregii populații de pe planetă la momentul actual, iar particulele microscopice dizolvate în oceane distrug întregul ecosistem.

Despăduririle reprezintă o altă problemă alarmantă: numai anul trecut peste 7.000.000 hectare au fost defrișate doar pentru producția consumabilelor de zi cu zi, ca de pildă: hîrtie, pal, lignină etc.

Forța de muncă este în continuare o problemă din punctul de vedere al sclaviei contemporane. Peste 45 milioane de oameni sunt victime ale sclaviei moderne în peste 167 țări, dintre care 230.000 copii au fost victime ale sclaviei anul trecut. 2.700.000 oameni au murit din cauza accidentelor de la  locul de muncă, acest numar reprezentând 5% din totalul global al decedaților într-un an.

Viitorul este responsabil. Este etic și econom. Toate companiile trebuie să se alinieze acestei viziuni. Altfel, se vor pierde mai mulți bani încercând să se ajungă din urmă acest trend, decât dacă se aderă la acesta de la bun început.

 

Sustenabilitate înseamnă alegeri actuale și înțelepte

Sustenabilitatea este un subiect complex, care se desfășoară pe mai multe niveluri și funcționează interdependent. Schimbarea trebuie să vină din toate parțile implicate. Lumea de acum este consecința deciziilor și alegerilor făcute de noi în trecut. Iar pentru a schimba ceva la nivel global, trebuie să începem cu schimbarea din fiecare dintre noi.

Certificarea, de orice natură ar fi ea, este un diagnostic și nu o soluționare a problemei în sine. Înseamnă să învățăm din ce am făcut, să reparăm ce am greșit. Calitatea, în procesul de producție, nu trebuie să fie un act separat ca rezultat final, ci încorporat în întreg procesul. Trebuie să fie elementar în modalitatea de a face business.

Sourcingul responsabil este un punct cheie și solid în a face primul pas spre un business sustenabil și reducerea sclaviei moderne. Atât timp cât principalul criteriu de selectie a produselor nu este prețul cel mai mic, avem toate șansele să câștigăm războiul împotriva sclaviei și distrugerii planetei. Ca să poată evolua, un business are nevoie de investiție. Reglementările, certificările, plata salarială corectă a muncitorilor, toate acestea se reflectă în costuri. Iar aceste costuri se regăsesc în prețul produsului. Asta înseamnă că prețurile, fie ele mici sau mari, trebuie justificate. Nu este un joc al profitului, ci o regulă elementară a sustenabilității, de care trebuie să ținem cont de fiecare dată cînd alegem un produs.

Este de datoria noastră, a tuturor, să informăm asupra supply chain-ului și să oferim consultanță în alegerea produselor. Bineînțeles că întotdeauna clientul va alege. Însă va alege din ce i se oferă. Este responsabilitatea noastră să facem cunoscute toate datele și informațiile înainte ca un client să ia decizia. Toate părțile implicate sunt responsabile în egală măsură: de la producător, la fabrica, la agenție, auditor, până la consumator. De menționat este faptul că cel ce are putere de a schimba întreg supply chain-ul este consumatorul. El a devenit mult mai conștient, înțelept și implicat.

 

Echipa Chilli Ideas este preocupată în permanență să ofere cele mai noi, utile și de impact obiecte promoționale corporate, iar pentru aceasta investește în permanență în certificări și parteneriate cu furnizori de încredere din toate colțurile lumii. Chilli Ideas oferă o viziune absolut inovatoare asupra modalității în care ar trebui să se investească în domeniul promoționalelor, iar atingerea obiectivelor, optimizarea randamentului de investiții se întâmplă în contexul responsabilității sociale.

Pentru mai multe detalii despre Chilli Ideas vizitați: www.chillideas.ro

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii