Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Lifestyle |
|

(P) Art The Wood | Creativitate, entuziasm, idei nelimitate, joacă și chef de viață cu cele mai faine obiecte de lemn

Diana și Ovidiu formează familia Art the Wood, o afacere pe care o cresc cu drag de 5 ani. Despre ei spun că îi leagă de aproape 6 o relație de prietenie profundă, de vreo 4 ani o familie și de un an și puțin un copil minunat și că sunt mândri de tot ceea ce au realizat. Alături le-au fost mulți oameni fenomenali care i-au ajutat fie cu sfaturi, fie cu servicii, fie cu promovare, ca Art the Wood  să treacă de la stadiul de simplă pagină de Facebook și poze cu telefonul la ce este acum și să continue să crească.
61778824_2543338129018546_657932682725949440_n

Care sunt principalele obiective ale strategiei de business și principalele realizări ale companiei?

Când începem să vorbim despre noi, despre Art the Wood, ne place să punctăm mereu că am început de undeva de foarte de jos, cu datorii și împrumuturi, cu vânzare de mărțișoare prietenilor și apoi mici bijuterii în Vama Veche… Ca să fie și mai valoros faptul că am crescut mult în cei 5 ani de activitate și am ajuns acum să ne vedem produsele în restaurante de lux din București (NOUA, Maize, Caju, Joseph, Papila etc), că am ajuns să decorăm evenimente minunate cu ajutorul celor de la I do Weddings, că am ajuns să participăm indirect, prin cadourile și trofeele pe care le-am lucrat, la cele mai interesante Gale din București. Și cel mai important, cu majoritatea clienților am păstrat un grad de prietenie, fiindcă am cunoscut oameni minunați de-a lungul timpului. Suntem foarte fericiți când lumea mulțumită revine la noi. Faptul că am reușit să ne păstrăm încrederea în noi și să muncim în continuare pentru a crește calitatea și varietatea produselor este cea mai mare realizare.

 

Care sunt previziunile privind activitatea companiei pe termen mediu?

Pe termen mediu, sperăm să dublăm (cel puțin) producția și încasările, prin creșterea numărului de angajați și colaboratori în primul rând. De asemenea, ne așteptăm la creșterea portofoliului de clienți. Tot mai multă lume ajunge la noi prim recomandări, așa că dorim să adăugăm noi nume de firme și societăți pentru care lucrăm.

 

Ce planuri de dezvoltare aveți?

În primul rând, anul acesta dorim să înregistrăm marca la OSIM. Ne dorim asta de foarte mult timp, dar încă nu am avut resursele necesare. În al doilea rând, în viitorul apropiat dorim să creștem numărul de angajați pentru a putea prelua și mai multe comenzi și a scurta timpul de livrare.

 

 

Care sunt principalele obiective ale strategiei de business în acest an?

Ca prim obiectiv al strategiei de business pe anul acesta am avut lansarea site-ului. L-am îndeplinit deja în luna martie, așa că am căutat repede și alte obiective. Ne dorim creșterea afacerii devenind mai vizibili pe internet. Ne dorim să investim mai mult în reclame și să fim mai ușor de găsit în mediul online.

 

Care sunt valorile companiei?

Simțim că ne respectăm clienții dar și pe noi, lucrând la o calitate foarte ridicată. Alegem mereu cu grijă lemnul pe care îl folosim, îl prelucrăm cu cea mai mare atenție. Probabil din acest motiv nu am angajat pe nimeni încă – nu am găsit încă persoana care să lucreze pentru noi cu același drag cu care ar lucra pentru un proiect propriu. În același timp, încercăm să menținem în jurul nostru o atmosferă prietenoasă și un mediu lipsit de constrângeri. Dorim ca cei cu care lucrăm să se simtă bine și liberi în preajma noastră. Sperăm să rămânem noi, colorați și veseli, chiar și atunci când vom ajunge să avem cu adevărat o companie și nu doar o afacere.

 

Care sunt principalele repere ale activității companiei?

Afacerea a început să fie profitabilă cu adevărat în momentul în care am colaborat cu firma de publicitate GMP PR, realizând niște cutii-ambalaj de lemn pentru campanii Napolact și Jacobs. Aici a fost primul punct de cotitură și ne-am dat seama că avem potențial. Ulterior au existat multe alte colaborări pe care le putem considera repere, cele mai importante fiind cele cu restaurante. Am amintit mai sus că din portofoliul nostru de clienți fac parte chef Alex Petricean (NOUA, Maize în trecut), Joseph Hadad (Joseph by Joseph Hadad, Caju) etc.  Un alt reper a fost momentul în care am început să realizăm cadouri speciale și personalizate și trofee pentru evenimente, colaborând cu Forbes, Take One, Public Advisors.

 

Care au fost cei mai importanți trei factori care au marcat evoluția segmentului de vânzări în domeniul dumneavoastră?

Am spune că în primul rând a contat deschiderea lumii către posibilitatea utilizării lemnului în locul materialelor folosite până atunci pentru diverse obiecte. Primeam cereri de ofertă pentru realizarea unor obiecte din sticlă, plexiglas, orice în afară de lemn. Iar noi răspundeam… „Știți, noi lucrăm cu lemnul. Nu doriți să vedeți cum ar arăta din lemn?” și majoritatea dorea și chiar rămânea la varianta propusă de noi.

În al doilea rând, digitalizarea producției. Crearea designului și comandarea aparaturii prin intermediul calculatoarelor ne-a ușurat enorm munca. Nu am fi putut onora atâtea termene limită dacă ar fi trebuit să gravăm manual, de exemplu și nici precizia și calitatea nu ar fi fost aceleași. Apreciem enorm munca depusă de artiștii sculptori, însă în ceea ce facem noi, se potrivește mai bine varianta mecanică a procesului.

Nu în ultimul rând, a fost dorința tuturor de a ieși din convențional, de a renunța la cadouri produse în serie și de calitate inferioară. Și-au îndreptat atenția către personalizare și au început să pună suflet în ceea ce oferă prietenilor, participanților la o conferință, clienților etc. Din acel moment am știut că ceea ce facem este deosebit și nu am făcut decât să ieșim în întâmpinarea acestui segment de oameni cu posibilități nelimitate de individualizare.

 

În momentul de față, care sunt principalele provocări ale domeniului, pe piața locală?

O să fim sinceri și o să spunem că cel mai mult ne dau de furcă chinezăriile și imitațiile. Un timp foarte multă lume dorea preț cât mai mic și producție cât mai mare. Cu timpul am reușit să ne educăm clienții și au înțeles că lemnul masiv de mahon este mai scump decât lemnul masiv de brad vopsit în nuanță mahon. Dar că un obiect vopsit se zgârie, se decolorează și devine inutilizabil în timp. Evident, acesta a fost doar un exemplu, însă în esență asta a fost cea mai mare problemă a noastră la început.

A doua mare problemă vine din partea celor care abia încep o afacere în genul și boicotează masiv piața. Considerăm că acei oameni nu au respect față de ei înșiși în momentul în care oferă aproape gratis un obiect la care muncesc 3-4 zile, doar pentru a-l vinde. Evident că trebuie să existe concurență și cumpărătorii să aibă de unde alege. Însă ar trebui să existe o concurență loială, nu să existe la unii producători prețuri care nu acoperă nici măcar materialele. Să oferi cadouri și reduceri este o strategie de marketing pe care o aplicăm și noi. Dar de aici la a trage toată piața în jos, este o diferență enormă.

 

 

Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

Ne bucurăm enorm și ne dă imboldul să continuăm atunci când ne vedem clienții mulțumiți și când ne sună cineva și ne spune că i-am fost recomandați. Faptul că lumea trimite prieteni, colegi, colaboratori la noi ne încurajează și ne arată că noi chiar lucrăm ceva deosebit și că ne mulțumim clienții.

 

Care sunt cele mai importante 3 lecții de afaceri pe care le-ați învățat pe parcursul carierei dumneavoastră?

  1. Să ne respectăm munca și să punem un preț corect pe ceea ce facem.
  2. Să nu facem rabat de la calitate în detrimentul timpului. Preferăm să lucrăm o zi în plus, decât să predăm ceva ce nu respectă standardul nostru de calitate
  3. Să nu ne bazăm pe prieteni. Un barter, o colaborare… Merg. Însă atunci când lucrezi pentru prieteni, tendința este să existe amânări peste amânări, se ajunge la delăsare etc. Cu prietenii bem bere. Când vine vorba de afaceri, devin clienți.

 

Care este cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o în carieră?

Dacă muncești suficient și treci peste hopuri, și mai ales dacă există comunicare între partenerii de afacere, există piață de desfacere pentru orice proiect. Între cei implicați în dezvoltarea afacerii trebuie să existe încredere și susținere. Era să închidem afacerea în fiecare lună în primii 2 ani. Dar am avut încredere unul în celălalt și am continuat, ne-am bazat când pe intuiția unuia, când pe a celuilalt și am reușit.

 

Care sunt influențele și efectele digitalizării și al celei de a patra revoluții industriale asupra companiei dumneavoastră?

Practic, fără această revoluție, Art the Wood nu ar fi existat. Așa cum am spus mai sus, munca noastră pe asta se bazează: digitalizarea unor procese înainte manuale. Sculptăm lemnul cu ajutorul aparatelor, însă asta nu scade valoarea produsului final. În spate este o muncă enormă de creație, programare a aparatelor, design grafic, prelucrare etc.

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii