Cautare




, Staff

Lifestyle |
|

(P) Affan Yildirim – portofoliul unui manager pasionat de sailing

În 2015, Affan Yildirim prelua conducerea Anchor Grup, evoluând de la poziția de director financiar la cea de general manager. Doi ani mai târziu, energia și eficiența care îl caracterizează au contribuit la realizările și premiile pe care compania le-a câștigat.
1

Cine e Affan Yildirim și care este povestea lui?

Un inițiator de proiecte pe termen lung cu spirit de echipă și cu un background în domeniul finanțelor, de la audit până la coordonarea unei oferte publice inițiale. Momentul în care m-am alăturat Anchor Grup a fost startul unei noi etape din cariera mea: acum fac parte dintr-o companie care dezvoltă comunități în sectoarele rezidențial, comercial și în cel al clădirilor de birouri. Sunt o persoană căreia îi place să fie mereu activă, care se concentrează asupra afacerii, considerând, totodată, că proiectele de CSR, o veche preocupare a mea, reprezintă o prioritate. De exemplu, am sponsorizat de curând participarea a trei galerii românești la a douăsprezecea ediție a Contemporary Istanbul, principalul târg de artă din regiune. Aceasta a fost ediția cu cei mai mulți participanți de până acum – 60 de galerii –, găzduind deopotrivă iubitori ai artei, colecționari și artiști din toată lumea.

Anchor Grup a susținut prezența la târg a trei galerii cunoscute din România: Eastwards Prospectus, Galeria Nicodim și Plan B. Am sprijinit participarea lor la eveniment din solidaritate cu comunitatea artistică din România: cred că lucrările lor emoționante, elaborate și inovatoare merită să fie văzute în străinătate pentru a consolida legătura dintre galeriile și artiștii din România și colecționarii din toată lumea. Având în vedere calitatea lucrărilor, autorii lor merită cât mai multe oportunități și am fost încântați să le-o oferim pe aceea de a fi prezenți la Contemporary Istanbul.

Ai împlinit doi ani și jumătate de când ești general manager Anchor Group și ți-ai impus un stil propriu de management, care începe să aibă tot mai mult ecou. Ne poți descrie ce presupune acest stil?

Intraprenoriatul, aceasta este cea mai apropiată definiție a stilului meu de management. Cred că lui îi datorez evoluția mea în Anchor Grup de la poziția de CFO la cea de general manager interimar până la general manager, căci este și stilul de management sprijinit în interiorul FIBA Holding, din care face parte Anchor Grup. Am remarcat cât de eficient este și în ce mă privește, și în privința colegilor mei, care apreciază șansa de a fi intraprenori într-o companie multinațională. Președintele FIBA Holding dă tonul acestei abordări, managerii primesc direcții, dar au și autonomie, iar ownershipul este încurajat. Mai mult, având în vedere faptul că Anchor Grup înseamnă și un mediu profesional multicultural, acest stil de management ne face solidari, generează coeziune și îi ajută pe colegii mei să își dezvolte competențele și abilitățile. Rata noastră ridicată de retenție este dovada eficienței intraprenoriatului, majoritatea colegilor noștri fiind în companie de șapte sau opt ani.

De curând s-au împlinit 20 de ani de când activează Anchor Grup pe piața din România și știm că anul acesta ați câștigat și câteva premii internaționale alături de București Mall. Ne poți da mai multe detalii?

20 de ani de activitate pe piața locală au însemnat investiții de peste 400 de milioane de euro făcute de Anchor Grup în România. Acestea includ fondurile de peste 30 de milioane de euro alocate complexului proces de renovare prin care au trecut ambele malluri (București Mall și Plaza România). Planificarea modernizării celor două centre comerciale a început în 2010, lucrările de construcții – în 2014, iar acestea au durat doi ani și jumătate, procesul încheindu-se în mai 2016. Motivul a fost că, în timpul renovării, mallurile au continuat să stea la dispoziția publicului larg, o premieră pe piața românească. Rezultatele acestui proces au fost pozitive: după renovare, rata de ocupare din București Mall a ajuns la 99%, iar cea din Plaza România – la 96%.

Renovarea primului centru comercial din România a fost recunoscută la nivel internațional și național. Realizarea Anchor Grup a fost apreciată de CIJ Europe, principalul furnizor de știri din domeniul imobiliar din centrul și sud-estul Europei, care i-a acordat premiul Best of the Best Hall of Fame (HOF) proiectului de renovare și relansare a București Mall. Astfel, extraordinara reușită a Anchor Grup în domeniul dezvoltării imobiliare a fost recunoscută, proiectul fiind votat de CEOs, directori de firme din domeniu și asociații de profil din întreaga Europă. În ceea ce privește recunoașterea la nivel național, Anchor Grup a obținut premiul SEE pentru modernizarea București Mall.

Cel mai recent trofeu câștigat de noi este Hermes. Acesta se acordă în urma unei competiții internaționale dedicate profesioniștilor din industriile creative și recompensează eforturile lor în ceea ce privește conceptul, redactarea și designul materialelor și programelor tradiționale de marketing, dar și ale tehnologiilor emergente. Proiectul „Atlantida pierdută“ al București Mall, ce a presupus decorațiuni complexe și acțiuni de CSR, a obținut cinci premii internaționale Hermes (trei trofee de platină și două de aur), primele distincții de acest tip oferite în România.

Pentru acest proiect a fost nevoie de 1.900 de metri de pânză, 6.400 de metri de cusături, doi croitori care au muncit 320 de ore și alte 2.500 de ore de muncă pentru a recrea lumea marină și sirenele, personajele mitologice care o populează și care sunt singurele martore ale scufundării Atlantidei. La toate acestea s-a adăugat o campanie CSR: o echipă de voluntari ai București Mall, alături de Every Can Counts Romania, program european dedicat reciclării și colectării dozelor din aluminiu, a strâns 4.000 de astfel de deșeuri pe o rază de patru kilometri, pe plaja din Mamaia, populată de aproximativ 10.000 de oameni. Ca urmare a acestei acțiuni, 800 de doze de aluminiu au fost transformate într-o operă de artă inedită. Intitulată „Atlantida pierdută“, lucrarea a putut fi văzută de clienții și vizitatorii centrului comercial în zona fântânii din incinta acestuia. La finalul expoziției, toate dozele colectate au fost reciclate.

Anchor Grup are un portofoliu vast. Care e brandul tău preferat?

Nu pot spune că am vreun preferat anume, dar apreciez firul roșu care leagă toate proiectele noastre: sunt destinate unor comunități. De pildă, București Mall este inima modei din Capitală. De când și-a deschis porțile în urmă cu 18 ani, a fost un reper pentru comunitatea de fashioniste și de inițiatori de tendințe, care i-au rămas fideli primului centru comercial moden, locul unde au intrat prima dată în contact cu un mix original și provocator de branduri.

Plaza Romania este centrul comercial care vine în întâmpinarea nevoilor comunității locale. Movieplex, multiplexul din acest mall și cel dintâi unde bucureștenii au putut vedea filme 3D, a reunit comunitatea de cinefili. Cum numărul clădirilor de birouri din zonă a crescut, Plaza România a devenit și punctul de întâlnire al angajaților companiilor care își au sediile aici.

În plus, clădirile noastre de birouri au fost concepute pentru a veni în sprijinul comunității formate din companiile care își doresc cele mai performante beneficii – în termeni de servicii, produse și condiții – pentru angajații lor. În ceea ce privește proiectele noastre rezidențiale, InCity, complexul premium aflat lângă București Mall, a fost construit pentru a dezvolta o comunitate a oamenilor care au aceleași valori, stil de viață și preferințe pentru lucrurile de calitate. Ca atare, oricât de divers ar fi liantul unei comunități, Anchor Grup vine în sprijinul lui.

Affan, știm despre pasiunea ta pentru ambarcațiuni, așa că am vrea să aflăm mai multe despre acest hobby al tău. Ce ne poți spune? (când ai început, ce fel de ambarcațiuni, cum, unde, etc.)

Este un hobby descoperit recent, sunt abia la început. Nu e unul surprinzător, dacă stai să te gândești că munca mea mă „ancorează“ în spațiul urban și în interiorul unor clădiri. Era firesc să dedic mai mult timp activităţilor în aer liber, iar marea mi s-a părut cea mai bună opțiune. Obișnuințele mele de zi cu cu zi devin irelevante când faci sailing. Munca în echipă e esențială când vine vorba de iahting, plus că e o activitate de care te poți bucura alături de familie, în cazul meu, alături de soția mea.

Dincolo de faptul că e o experiență incitantă, care îți permite să te bucuri de natură, este, totodată, relaxantă, îmbunătățește tonusul, activitatea intelectuală și capacitatea de concentrare: când faci sailing, trebuie să fii atent la multe detalii. În plus, acest hobby te obligă să fii mereu in priză, un iaht e ca o casă, trebuie să faci mereu modificări și îmbunătățiri, să înveți ceva nou și să găsești soluții out of the box.

Am descoperit acest hobby în România, nu e unul ușor de învățat, ci complex și solicitant, iar eu sunt om care își face temele. Așa că să nu vă surprindă dacă mă vedeți la o regată la anul!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii