Cautare




, Staff

Lifestyle |
|

(P) 4 idei de externalizare a serviciilor, pentru o companie mai dinamică

Externalizarea îi permite companiei să se concentreze pe ceea ce face mai bine, oferind o valoare adăugată mai mare pentru clienți. În loc să risipești energiile angajaților pentru fiecare aspect minor al activității firmei, ai putea să colaborezi cu alte companii. Astfel, poți eficientiza activitățile, iar angajații se pot concentra pe lucrurile care te diferențiază de concurență.
Group of Multiethnic Busy People Working in an Office

Însă acesta nu este singurul beneficiu pe care ți-l poate aduce externalizarea. Mulți antreprenori optează pentru această soluție datorită eficienței, reducerii costurilor și  accesului la personal cu experiență. Colaborarea cu o firmă ca să îți externalizezi anumit procese va economisi timpul personalului și îți va oferi un plus de predictibilitate în afacerea ta. Iată 4 idei de procese pe care le poți externaliza, dar și cum îți pot sprijini acestea dezvoltarea firmei:

Externalizarea curățeniei

De ce să pierzi timp cu angajarea, instruirea și managementul personalului pentru curățenie, când poți apela la o firmă de specialitate? Pe lângă economia de timp, externalizarea curățeniei înseamnă totodată costuri mai mici. Dezvoltarea unor servicii in-house de curățenie presupune costuri cu personalul, cu produse și electronice, dar și o eficiență redusă.

O firmă specializată în servicii de curățenie investește în tehnologii noi și în pregătirea profesională a angajaților. Astfel, aceasta poate oferi produse și aparate pentru curățenie mai eficiente, dar și personal calificat. Externalizare curățeniei este posibilă indiferent că e vorba de birouri, depozite de marfă, magazine, showroom-uri sau de o întreagă clădire.

Externalizarea contabilității

Atunci când lucrezi cu o firmă specializată în contabilitate în loc să angajezi un contabil, există câteva avantaje. În primul rând, vei avea acces la un nivel de expertiză mai mare, ceea ce înseamnă mai puține greșeli și posibilitatea de a primi consultanță cu privire la schimbări legislative care au impact asupra contabilității firmei. În al doilea rând, în cele mai multe cazuri este mai eficient din punct de vedere al costurilor să externalizezi serviciile contabile, decât să angajezi un contabil sau chiar o echipă.

Externalizarea resurselor umane

O serie din procesele de resurse umane pot fi externalizate prin colaborarea cu specialiști din afara companiei. Beneficiul principal este cel al scăderii riscurilor de tip legal. În acest domeniu, există schimbări rapide, iar companiile au nevoie de o adaptare la fel de rapidă pentru a nu exista încălcări ale legislației muncii. De altfel, unul din motivele principale pentru care companiile externalizează serviciile de HR este conformarea în raport cu reglementările în vigoare.

Pe lângă aceasta, externalizarea funcțiilor HR poate include: recrutarea, instruirea, dezvoltarea și evaluarea personalului, dar și aspecte tehnice legate de salarizare sau de contractele de muncă, potrivit Chron. Pe de o parte, externalizarea resurselor umane înseamnă un grad mai mic de control, însă, pe de altă parte, compania devine mai flexibilă și se poate orienta către strategii pe termen lung în ceea ce privește angajații săi.

Externalizarea marketingului

Doar companiile cu bugete mari își permit să realizeze toate procesele de marketing de care au nevoie în cadrul firmei. Însă chiar și atunci, există dezavantaje care fac externalizarea o idee avantajoasă. În comparație cu procesele de marketing in-house, externalizarea presupune costuri mai mici pentru mai multă expertiză, eficiență, dar și creativitate.

Acest lucru nu înseamnă că toate procesele de marketing sunt externalizate. Acestea ar trebui alege în funcție de domeniul și activitățile firmei. În prezent, multe companii aleg să externalizeze procesele de social media marketing, content marketing și search engine marketing. Potrivit unui sondaj citat de Entrepreneur, 75% din profesioniștii din marketing externalizează cel puțin anumite aspecte din crearea conținutului. Însă acest lucru nu se aplică doar marketingului online, ci și celui tradițional. În general, este ideal să găsești punctele slabe din marketingul companiei și să colaborezi cu o firmă specializată ca să le îmbunătățești, fie că e vorba de strategie, cercetări de marketing sau conectarea cu clienții în moduri creative.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii