Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

500 miliardari |
|

Ovidiu Budeanu – 500 Miliardari Ediţia 2011

Ovidiu Budeanu.jpg
Nume: Ovidiu Budeanu Avere: 19-20 de milioane de euro Varsta: 50 de ani Resedinta: Bacău Domeniu/Companie: Spații comerciale Pasiuni: iahting, sports

Pentru Ovidiu Budeanu, proprietarul Arena Mall din Bacău, 2010 şi 2011 au fost ani de stabilizare a afacerii. La fel va fi şi 2012. Crede că roadele le va culege în 2013. Din toamna anului trecut, antreprenorul băcăuan Ovidiu Budeanu, marinar de profesie, respiră uşurat. Criza a venit într-un moment în care mallul său se afla într-o perioadă de formare, de educare a publicului de provincie – Arena a fost deschis la sfârşitul lui 2007. În plus, mallul pornise cu retaileri mici a căror capacitate de a trece prin recesiune era discutabilă. Cum era de aşteptat, o bună parte dintre ei au început să aibă probleme financiare – asta şi pe fondul scăderii consumului – şi nu şi-au mai putut permite o chirie într-un mall.

Ovidiu Budeanu s-a liniştit însă abia în momentul în care a reuşit să convingă retailerul spaniol Inditex să-şi aducă brandurile în complexul său comercial.În urma unor negocieri îndelungate, Zara, Pull & Bear, Bershka şi Stradivarius şi-au deschise magazinele în toamna trecută. „Din acel moment, publicul mallului s-a maturizat. Pe lângă puşti, au început să apară şi manageri de companii“, spune satisfăcut Budeanu. Practic, noile ancore au atras un public cu o putere de cumpărare ridicată, lucru care s-a văzut şi în creşterea valorii medii a bonului de casă, mai spune antrepenorul. Traficul nu a înregistrat o creştere semnificativă, iar gradul de ocupare este de peste 96%. Mai important decât atât este bonitatea noilor săi clienţi, care plătesc la timp. „Am luni în care rata de colectare chiar depăşeşte sută la sută, pentru că sunt unii care îmi plătesc din urmă“, explică Budeanu. Într-o exprimare mai pretenţioasă, mallul are un cash flow pozitiv – un indicator care, în criză, este mai important decât veniturile.

La începutul anului viitor, vrea să mai aducă încă două branduri generatoare de trafic. Este vorba de C&A şi H&M. Deocamdată îşi lasă clienţii să asimileze brandurile pe care le-a adus în toamna trecută. Budeanu crede că această strategie îşi va arăta roadele în 2013. Evident, până atunci şi consumul s-ar putea relansa. Antreprenorul, care are simpatii politice liberale, crede că, pe lângă emoţii, criza i-a adus şi lucruri bune.

În 2007, existau patru proiecte de mall pentru Bacău, ceea ce ar fi creat o competiţie mult prea mare pentru un oraş de provincie. În afară de proiectul lui Budeanu, nu s-a mai concretizat niciun altul. Înainte de recesiune, Budeanu avea o înţelegere cu fondul de investiţii portughez Sonae Sierra, care urma să cumpere circa 50% din afacere, însă aceste planuri nu s-au mai concretizat. Mallul a fost construit pe un teren al lui Budeanu cu un credit de la HVB (actualul UniCredit Ţiriac) de 30 de milioane de euro şi are o suprafaţă netă de vânzare de 26.000 de metri pătraţi. Budeanu spune că Arena Mall s-a poziţionat ca un business regional, iar lucrul acesta se vede cel mai bine în weekend, când parcarea este plină cu maşini din alte localităţi din Moldova.

În afară de Arena Mall, Budeanu deţine şi Serviciile Publice din Oneşti, un business care are o evoluţie liniară, dar constantă. Anii aceştia, spune el cu regret, nu a mai făcut nicio investiţie nouă, focusul său fiind stabilizarea businessului principal.

Vezi care era averea lui Ovidiu Budeanu în 2010

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii