Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

DevNestVoice |
|

Outsourcing de succes în vremuri incerte. Povestea DevNest

“People don’t quit jobs, they quit bad bosses”, e motivul care l-a determinat pe Cătălin Coruțiu, CEO DevNest, să creeze o companie de software altfel, axată pe performanța angajaților și capabilă să gestioneze proiecte importante.
36639658-2e47-4f2c-8686-6bd114e503d0 2

Ce înseamnă DevNest pe piața IT și ce v-a determinat să creșteți acest business?

DevNest a devenit o companie relevantă pe piața de outsourcing din România și a fost înființată ca urmare a experienței dobandite în alte companii mari de IT. Am învățat și din greșelile altora și am avut norocul să lucrez alături de oameni foarte pasionați și pregătiți, cu care am decis să pornim pe un drum nou și să oferim servicii high-end care să ne diferențieze pe piața din România și care să poată fi accesate atât de clienți străini, companii extrem de cunoscute, cât și de clienți autohtoni. Am avut șansa ca asemenea clienți să ne caute și să rămână alături de noi.

De ce ați ales să faceți business în outsourcing în România?

Piața de outsourcing din România este apreciată de clienții străini datorită calității livrabilelor, personalului bine pregatit în noi tehnologii, specialiștilor care vorbesc fluent limba engleză și datorită faptului că time zone-ul ne avantajează (spre exemplu, suprapunerea programului de lucru cu clienții europeni este un mare plus). De asemenea, Clujul este conectat cu marile hub-uri IT europene (sunt zboruri directe care permit întâlnirile cu clienții, ori de cate ori e necesar).

Cum ați reușit să vă diferențiați pe această piață, mai ales în Cluj-Napoca, unde există numeroase companii IT?

Am mizat de la început pe selecția angajaților. Am reușit să formăm o echipă cu un nivel de senioritate (experiență) net superior competitorilor, având în vedere că în Cluj media experienței este de 3-4 ani. La DevNest, păstram o medie de 6+ ani experiență.

Am preferat să reducem ritmul de creștere, pentru a căuta oameni care să corespundă criteriilor DevNest și care să reprezinte topul în domeniul lor. Faptul că lucrăm cu asemenea angajați, ne-a permis să avem colaborări în domenii diferite precum e-marketing, e-commerce, finance, hosting, construcții, travelling.

Totodată, ne concentrăm atenția asupra studenților și absolvenților din universitățile cu profil tehnic și organizăm programe de internship. Cautăm să recrutăm studenți care au rezultate academice bune și care sunt pasionați de acest domeniu.

Am considerat că e important să avem o cultură organizațională bazată pe transparență, libertate și corectitudine. Cultivăm o relație extrem de strânsă cu angajații noștri și îi încurajăm să fie deschisi cu noi, să ne semnaleze orice nemulțumire și să propună idei de îmbunătățire fie la nivel de proiect, fie la nivel organizațional. Fiecare angajat are libertatea de a alege cum își desfășoară activitatea, atât ca program de lucru, cât și ca modalitate.

Cum a evoluat DevNest în anul 2020?

Ca o rachetă (râde). Paradoxal, pentru noi, 2020 a fost cel mai bun an, atât în ceea ce privește creșterea numărului de angajați, cât și în ceea ce privește numărul proiectelor.

Dacă la început am pornit cu 6 angajați și un proiect, în prezent avem 90 de angajați și peste 15 de proiecte.

Am consolidat proiectele, întărind relațiile cu clienții noștri. Cunoscându-i mai bine, am reușit să răspundem mai rapid și mai eficient nevoilor lor și să creăm relații de parteneriat, nu doar de business.

Pe de altă parte, am inițiat direcții noi de business, atacând tehnologii și piețe pe care nu activam, aspect care a reprezentat o provocare și care s-a dovedit un succes.

Care sunt cele mai importante lecții de afaceri pe care le-ați învățat pe parcursul carierei dumneavoastră?

Am învățat că trebuie să am o relație foarte apropiată cu oamenii cu care lucrez, indiferent că sunt angajați sau clienți.

Un alt principiu personal de business e să îți diversifici și să îți balansezi în orice moment sursele de venit, atât ca și clienți și tehnologii, cât și ca industrii.

E important să știi să riști, dar în același timp să îți cunoști limitele până la care îți poți asuma o pierdere. Mereu am încercat să am un plan pe termen mediu și lung, dar pe de altă parte, am învățat să mă adaptez schimbărilor de context, să nu fiu dependent de planul inițial și să nu îmi fie frică să mă reinventez.

Cu ce sunteți diferit de alți lideri de business din industria în care activați?

Spre deosebire de alți lideri (deși trebuie să menționez că nu sunt un fan al acestui apelativ), am urcat treptat până să ajung în poziția de CEO. Nu am sărit pași, am lucrat atât pe poziții tehnice, cât și în management, fapt care mi-a permis să observ și să învăț particularitățile acestui tip de business.

Ca manager, îmi place să ofer încredere oamenilor cu care lucrez și să le acord libertate. Sunt împotriva micromanagement-ului și încerc să le insuflu importanța responsabilității individuale. Mereu am răsplătit atitudinea și eforturile angajaților care performează. E o chestiune de respect reciproc: angajatul își face treaba la cel mai înalt nivel, iar managerul are grijă să observe și să răsplătească acest mod de lucru.

Ca partener, am o abordare directă a clienților. Poate uneori pare informală, dar experiența mi-a permis să știu să înțeleg oamenii și să mă adaptez foarte bine stilului lor. Nu există un singur mod de a comunica cu clienții, ci fiecare client trebuie să simtă că e tratat individual, că îi cunoști business-ul și poți să îi propui soluții personalizate.

Care sunt planurile DevNest pe termen mediu și lung si cum credeți că va evolua compania dumneavoastră?

Ca orice companie din domeniul IT, ne dorim să profităm de această perioadă favorabilă industriei și să  ne dezvoltăm atât ca număr de angajați, cât și ca proiecte.

Ne-am angrenat în proiecte pe termen lung și vrem să creștem calitatea serviciilor oferite și să întărim relațiile cu actualii clienți. Fiind mulțumiți de serviciile și de echipele noastre, aceștia ne-au recomandat altor colaboratori, generând noi oportunități.

Planul este să pornim proiecte noi, care să sporească expunerea companiei atât în plan intern, cât și internațional.

Ce sfat dați unui tânăr antreprenor, la început de drum, care vrea să performeze în industria IT?

În primul rând l-aș sfătui să riste, să nu îi fie frică să încerce, dar cel mai important e nu sară etape. E esențial să aibă un plan, să îl ia ”one step at a time” și să se înconjoare de oameni pe care îi apreciază și cu care poate colabora. Atât timp cât va arăta respect și încredere partenerilor săi, aceștia vor dori să muncească cot la cot cu el și să creeze o afacere de succes.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii