Cautare




, Contributor

Transport |
|

8.000 km autonomie pentru un private jet

Anul dificil pentru aviația civilă, cu perioade în care aparatele de zbor au stat nemișcate de la sol cu săptămânile, a deschis oportunități pentru cei care oferă alternative la transportul aerian convențional. Compania americană Otto Aviation a încheiat în această vară testele de zbor pentru o aeronavă de mici dimensiuni, cu o autonomie de peste 8.000 km.
 aboneaza-te
Celera-500L-Image-1570

Otto Aviation a fost fondată în 2010, când William Otto, specialist în aviație cu experiență în poziții de conducere în North America Aviation, un producător de renume în industria aeronautică, și-a propus să lanseze un aparat de zbor cu consum mic și autonomie foarte mare. Visul lui Otto este pe cale să se împlinească: după 31 de teste de zbor efectuate în ultimii trei ani, proiectul Celera 500L intră în linie dreaptă. Avionul arată ca un dirijabil cu aripi de planor și poate transporta șase pasageri cu un consum de carburant de până la opt ori mai mic decât o aeronavă convențională similară.
Celera 500L are un design atipic, motivat de eficiență: aparatul are un coeficient aerodinamic mai bun decât al unui avion convențional, aerul circulând mult mai natural în jurul fuzelajului. Următoarea provocare a fost aceea de a realiza un interior cât mai confortabil, dată fiind forma neobișnuită, dar se pare că designerii au găsit o configurație în care în cabină pot sta confortabil șase persoane.
O altă particularitate a prototipului care a fost prezentat zilele trecute este că acesta nu are geamuri pentru pasageri. Însă fondatorul companiei, William Otto, a dat  asigurări că modelele de serie vor avea hublouri și că acestea nu vor avea impact asupra aerodinamicii și eficienței aparatului, fiind perfect integrate în fuzelaj. Mai mult, noul aparat de zbor este foarte versatil: se poate transforma ușor în avion de transport pentru a livra diverse mărfuri pe aeroporturile mai mici din orașele americane.
Tot eficiența este motivul pentru care motorul, răcit cu lichid, este montat în coada fuzelajului. Este vorba despre un propulsor fabricat în Germania, care dezvoltă o putere de 550 de cai putere în momentul decolării. Acesta funcționează atât cu  combustibili convenționali folosiți în aviație, cât și cu biodiesel, și a obținut deja certificările necesare de la autoritățile americane, după cum afirmă oficialii companiei.
Din punct de vedere al vitezei, Celera 500L va putea zbura cu maxim 725 km/h, o valoare bună în raport cu competitorii săi direcți. Consumul foarte redus îi permite acestui avion o autonomie extraordinară, de peste 8.000 de km cu o singură alimentare. Tradus în practică, acest lucru înseamnă că aparatul ar putea să parcurgă distanța dintre aproape oricare două orașe americane fără să realimenteze, o premieră pentru o aeronavă de aceste dimensiuni. Costurile de operare sunt de numai 328 dolari/oră, față de o valoare de 2.000 de dolari pentru jet-urile obișnuite.
Dacă totul decurge conform planului, William Otto susține că livrările Celera 500L vor începe din 2025, în funcție de obținerea autorizărilor necesare.

Foto: Otto Aviation

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii