FacebookTwitterLinkedIn

Bogdan Ghineț Fondator, Asociat și Administrator Fructe Deshidratate

 

Care sunt principalele obiective ale strategiei de business şi principalele realizări ale companiei dumneavoastră în acest an?

Încă de la începutul anului 2021 ne-am propus sa avem o dublare a cifrei de afaceri față de anul 2020 și să diminuăm cheltuielile astfel încât la final de an să se vadă o evoluție a societății. Anticipând ca o să fie dificil cu investițiile anul acesta, am optimizat toată activitatea societății astfel încât să nu punem foarte mare presiune pe cashflow, și așa aflat sub presiune ca urmare a modalității de plată din retail (plata la termen, 30-90 zile). Astfel, până acum am reușit să ne atingem aproape toate obiectivele, urmând ca la final de an sa tragem linie. Comparațiile cu anul anterior le putem realiza doar la final de an, deoarece lunile de toamnă-iarnă reprezintă pentru societatea noastră perioada în care vânzarile sunt în creștere. Până la final de an speram să bifăm ca indeplinite toate obiectivele propuse.

Care au fost cei mai importanți trei factori care au marcat evoluția industriei în care activați?

– conștientizarea din ce în ce mai mare cu privire la importanța consumului de produse locale/regionale/naționale;

– dezvoltarea conceptului de băcănie/măcelarie în care sunt prezente produse locale;

– nevoia de valorificare a materiilor prime și sub alte forme decât cele deja devenite clasice.

De unde ar putea România să împrumute cele mai bune practici pentru industria în care activați?

În Europa un bun exemplu este cel al Poloniei care a investit masiv în ceea ce înseamnă zona de procesare și acum este principalul furnizor de produse/servicii pe piața de fructe și legume deshidratate. Polonia a investit masiv în ultimii ani și în zona de producție primară, aspect ce se vede având în vedere că găsim tot timpul în marile lanțuri de magazine fructe și legume din această țară.

Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?

Dorința de a valorifica materia primă de foarte bună calitate și de a demonstra că se pot realiza și aici lucruri de durată. Mă motivează reacțiile clienților care sunt bucuroși când aud că realizăm astfel de produse.

Cum vă recrutaţi angajaţii în condiţiile crizei de personal calificat, cum îi pregătiţi şi cum le creşteţi performanţele? Cum vă asiguraţi de implicarea angajaților? Cum îi motivaţi?

Ne bucurăm ca am reușit să ne păstram personalul aproximativ în aceeași formulă. Ne-am fi dorit sa rămânem în formula de la început, pandemia ne-a pus în situația de a renunța la un angajat, însă sperăm să revenim cât mai repede în formula inițială. Am noroc că persoanele care sunt lângă mine rezonează cu ceea ce fac și mă sprijină în ceea ce fac.

Care sunt influenţele şi efectele digitalizării și al celei de a patra revoluţii industriale asupra companiei dumneavoastră?

Ca orice afacere care își desfășoară activitatea în această perioadă, digitalizarea și tehnologizarea are și va avea impact asupra activității de producție. Sunt cu totul de acord cu nevoia de digitalizare, deoarece te ajută să te adaptezi și să evoluezi, să crești și să ajungi la un nivel de competitivitate la nivel internațional. Consider că tehnologia este doar un instrument de care trebuie să ne folosim pentru a ne face viața mai ușoară și care ne poate face viața profesională mai performantă.

Credeţi în dezvoltarea afacerii pentru a o lăsa moştenire copiilor şi nepoţilor sau pentru dezvoltarea afacerii cu scopul de a îi creşte valoarea de piaţă şi a o vinde, pentru ca apoi să fie făcute investiții în altă afacere ş.a.m.d.

Dezvoltarea afacerii o fac în primul rând pentru mine deoarece este o dorință ce vine din interiorul meu. Îmi doresc să duc afacerea la un nivel foarte înalt, să o păstrez o perioadă foarte lungă de timp și să îmi permită să investesc și în alte afaceri pe care le am în vedere. Nu știu dacă afacerea pe care o am va fi pe placul copiilor sau a nepotilor. Nu știu ce pasiuni vor avea copiii mei sau nepoții, important este ca fiecare să facă ce dorește.

Ce planuri de dezvoltare aveţi: achiziţii, extinderi pe noi pieţe, etc?

Ne dorim să încheiem cât mai multe contracte de colaborare cu diferite magazine/benzinării, însă, aceste contracte depind foarte mult de deschiderea celor care sunt în poziții de decizie. Modelul decizional într-o corporație este unul foarte complicat și întotdeauna trebuie să vină acceptul de la o persoană care nu este tot timpul disponibilă. Iar acest lucru pentru o firmă mică este un lucru care te poate falimenta. Însă, datorită tehnologiei există acum diferite canale de distribuție și nu trebuie să mai depinzi doar de canalele clasice. De asemenea, ne dorim să creștem capacitatea de procesare deoarece piața o cere, dar și pentru a face față intențiilor de dezvoltare și diversificare a gamei de producție.