Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Macroeconomie |
|

Optimismul consumatorilor români dă semne de oboseală

În primul trimestru al anului 2018, climatul de consum din Europa a rămas la un nivel relativ stabil. În luna martie, totuși, climatul de consum analizat de GfK în cele 28 de state membre a înregistrat un ușor declin, ajungând la un nivel de 20,6 puncte.
consum

Atitudinea consumatorilor europeni se dovedește a fi mai puțin optimistă în primul trimestru al anului 2018, în comparație cu finalul anului trecut, arată studiul GfK. Țările care au înregistrat creșteri puternice la finalul lui 2017 au pierdut acum puncte.

În medie, în toate țările UE, așteptările economice au scăzut în martie 2018 cu 15 puncte. Acest lucru înseamnă că sunt cu două puncte sub nivelul din decembrie 2017.

În Franța și Austria, în special, euforia pare să se fi diminuat temporar, în urma încheierii alegerilor. Consumatorii din Cehia și Belgia au o perspectivă mult mai optimistă asupra dezvoltării economice a țărilor lor.

Așteptările privind veniturile au continuat să crească, în medie, în toată Europa – cu 1,3 puncte în primele trei luni, ajungând la nivelul de 16,3 puncte în luna martie.

Consumatorii din Marea Britanie și Bulgaria au avut cele mai optimiste așteptări în privința creșterii salariilor, de plus două cifre pentru acest indicator. Scăderi clare au fost înregistrate în Franța și Spania.

Înclinația spre cumpărare a scăzut în medie în întreaga Uniune Europeană cu 1,3 puncte la începutul anului și s-a stabilizat la nivelul de 19,7 puncte în luna martie. Acest indicator a crescut în special în Cehia (în contrast cu majoritatea celorlalte țări europene) și subliniază atitudinea general pozitivă a consumatorilor din această țară.

Version 1 – 2015

România: Așteptările privind câștigurile și înclinația către cumpărare au continuat să scadă

În primul trimestru din 2018, consumatorii români au continuat să manifeste o lipsă majoră de optimism. Chiar dacă indicatorii nu au înregistrat scăderi atât de abrupte ca în decembrie 2017, așteptările privind câștigurile și înclinația către cumpărare au continuat să scadă. Doar așteptările economice au înregistrat o ușoară creștere, cu 2,7 puncte, ajungând la nivelul de 16,6 puncte.

IA O PASTILĂ PENTRU DURERILE DE CAP ȘI VEZI CONSUMUL DE PUBLICITATE LA MEDICAMENTE! 

Așteptările românilor privind veniturile se situează pe o spirală descendentă. Valorile au scăzut în continuare, cu o rată dintr-o singură cifră, atingând 4,1 puncte în luna martie – cu 2,6 puncte sub nivelul din decembrie 2017. În martie 2016, acest indicator s-a stabilizat la 33,7 puncte.

Disponiblitatea de a cumpăra a înregistrat o evoluție asemănătoare. În martie a scăzut la -2,7 puncte, cu 2,5 puncte sub nivelul din decembrie 2017, arată studiul GfK.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii