Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Ondrej Safar, Country Manager CEZ România: Rămânem atenţi la evoluţia acestei pandemii astfel încât să putem lua cele mai bune decizii care să asigure continuitatea alimentării cu energie electrică

Una dintre prioritățile principale ale Grupului CEZ în România este continuitatea alimentării cu energie electrică a consumatorilor, în contextul crizei provocate de pandemia de COVID-19.
092 dosar 101 CEZ Ondrej Safar

Forbes România: Ce decizii de business a luat compania dumneavoastră de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Încă de la apariţia primelor cazuri de COVID – 19 la nivel naţional, Grupul CEZ în România s-a mobilizat pe toate planurile, luând în calcul atât rolurile de importanţă strategică care derivă din activităţile Grupului în zona de distribuţie, furnizare şi producţie a energiei electrice, cât şi crearea unui plan amplu de măsuri care să asigure condiţiile optime de protecţie pentru angajaţii noştri cât şi pentru clienţii şi consumatorii de energie electrică şi gaze naturale.

Am identificat şi implementat prompt măsuri complete de protecţie în conformitate cu toate recomandările specialiştilor, am păstrat un dialog permanent şi deschis cu angajaţii noştrii şi cu autorităţile locale şi centrale, cărora le-am pus la dispoziţie informaţii cu privire la situaţia epidemiologică actuală, dar şi legate de anumite activiăţi specifice ale Grupului.

Totodată, am suplimentat măsurile de curăţenie şi dezinfecţie ale sediilor şi unităţilor noastre, am restricţionat complet accesul extern, am înlocuit deplasările în interes de serviciu cu teleconferinţe şi videoconferinţe şi am menţinut un proces rapid şi eficace de decizie la nivelul Grupului.

Ne-am propus în toată această perioadă, să menţinem nivelul calităţii serviciilor noastre fără a periclita în vreun fel siguranţa angajaţilor şi clienţilor noştri şi am fost primii jucători din sectorul de energie şi gaze naturale care au hotărât închiderea Centrelor noastre de Relaţii cu Clienţii şi Consumatorii şi mutarea dialogului cu aceştia din urmă, în mediul online.

Bineînţeles, având în vedere rolul nostru de importanţă strategică ca furnizor de utilităţi, ne-am îndreptat atenţia către asigurarea continuităţii operaţionale şi păstrarea unei strânse legături cu autorităţile locale.

În ceea ce priveşte deciziile de business, avem în vedere toate aspectele operaţionale şi strategice ale activităţii noastre şi căutăm în permanenţă soluţii care să ne permită să asigurăm continuitatea alimentării cu energie electrică a consumatorilor din aria noastră operaţională.

Totodată, cautăm să fim un sprijin pentru clienţi şi comunitate, dar şi pentru economia naţională.

Pentru Grupul CEZ în România, un sprijin de nădejde în această perioadă, a fost nivelul de digitalizare al tuturor companiilor din cadrul Grupului, în special sistemele şi soluţiile tehnice implementate la nivelul operatorului de distribuţie, care ne-au ajutat să implementăm cu mai multă uşurinţă măsurile de protecţie impuse de pandemia de COVID – 19.

Desigur, am pregătit sisteme de back-up pentru activităţile operaţionale critice iar lista gradului de digitalizare al Grupului este completată de sisteme şi servicii online pregătite pentru clienţii de energie şi gaze naturale CEZ Vânzare dar şi de implementarea de noi tehnologii în producţia de energie electrică.

Forbes România: Care sunt măsurile pe care compania dumneavoastră le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Angajaţii noştri sunt unul dintre elementele centrale ale activităţii noastre. De aceea am intervenit prompt, am comunicat proactiv şi am implementat cu strictețe toate măsurile și recomandările emise de autoritățile publice astfel încât să-i protejăm împotriva infectării şi să-i păstrăm în activitate.

Acţionăm continuu în relaţia cu angajaţii noştri şi cu sindicatele care îi reprezintă. Am dotat echipele operative cu echipamentele de protecţie necesare. Actualizăm constant situaţia locurilor de izolare sau carantină, cu sprijinul echipelor de situaţii de urgenţă şi al autorităţilor competente pentru a evita efectuarea în aceste zone de intervenţii în reţea, fără echipamente de protecţie. Pentru puţinii angajaţi care nu îşi desfăşoară activitatea în sistem de telemuncă, am intensificat operaţiunile de dezinfectare a birourilor şi am suplimentat cantităţile de soluţii dezinfectante în toate unităţile noastre. Nimeni, în afara unor angajaţi desemnaţi, nu poate intra în sediile CEZ, iar în cazul echipelor operative, acestea sunt complet echipate şi instruite să lucreze în condiţii de siguranţă.

Am optat de fiecare dată pentru soluţiile cele mai precaute şi eficiente, care să asigure siguranţa angajaţilor Grupului CEZ în România.

Aşa cum am menţionat mai sus, am fost primul furnizor, respectiv distribuitor de energie electrică care a suspendat activitatea centrelor de relaţii cu clienţii/ consumatorii iar măsurile nu se opresc aici. Am implementat deja sistemul telemuncă în rândul angajaţilor care îşi pot desfăşura activitatea de acasă şi ne-am asigurat că aceia dintre ei care lucrează pe teren sau doar de la birou beneficiază de un mediu sigur de muncă. Avem în prezent aproximativ 600 de angajaţi care lucrează de acasă şi lucrăm în continuare să oferim această posibilitate la nivel cat mai larg.

Am derulat instruiri cu echipele operative ale operatorului de distribuţie cu privire la implementarea măsurilor suplimentare de protecţie şi păstrăm legătura cu autorităţile publice pentru a pune în aplicare procedurile de intervenție în condiții speciale. Am testat soluţii tehnice de back-up pentru cazul în care situaţia curentă se prelungeşte şi am asigurat condiţii de izolare pentru toate poziţiile cheie din companie, inclusiv pentru dispeceri.

Ne comportăm responsabil şi în parteneriatele noastre cu furnizorii de servicii întrucât este important să reducem cât mai mult potenţialele daune din întregul lanţ de activitate. Am păstrat în permanenţă legătura cu ei şi am stabilit măsuri comune şi planuri de rezervă care să asigure îndeplinirea obligaţiilor noastre şi siguranţa clienţilor noştri.

Forbes România: Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioadă de timp pentru a atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Suntem foarte atenţi la măsurile promovate de Guvern şi autorităţile publice în această perioadă. Fiind parte din câteva forumuri oficiale specializate, am informaţia că măsurile de sprijin pentru mediul economic, pentru afacerile mici şi mijlocii, urmează să fie implementate curand.

Susţinerea companiilor afectate este cu siguranţă cea mai potrivită metodă de a diminua efectele contextului epidemiologic actual asupra economiei României.

Forbes România: Care sunt scenariile posibile pe care le vedeți pentru business-ul dumneavoastră dacă epidemia continua și/sau ia amploare? Dar pentru întreaga economie românească?

În prezent, Grupul CEZ în România îşi desfăşoară activitatea în condiţii normale. Rămânem atenţi la evoluţia acestei pandemii astfel încât să putem lua cele mai bune decizii care să asigure continuitatea alimentării cu energie electrică şi să menţinem confortul clienţilor noştri.

Cu privire la economia românească, căutăm soluţii să sprijinim clienţii din portofoliul CEZ, dar şi pe partenerii noştri şi comunitatea locală.

Forbes România: Cum credeți că ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?

Analizăm cele mai potrivite metode prin care să sprijinim atât comunitatea locală cât şi cea de business. Avem câteva planuri pe care le vom dezvolta în cel mai scurt timp.           

Până atunci, specialiştii furnizorului de energie electrică şi gaze naturale CEZ Vânzare menţin un dialog permanent cu clienţii business din portofoliu. Totodată, companiile din Grup sunt clienţi importanţi pentru majoritatea partenerilor noştri, inclusiv pe partea de investiţii. Suntem în contact şi cu aceştia pentru a găsi cea mai sigură metodă pentru ca ei să-şi desfăşoare activitatea în continuare, în condiţii de siguranţă, şi să-şi permită menţinerea salarizării, precum şi să-şi îndeplinească atribuţiile contractuale şi legale pe care le avem deopotriva in aceste parteneriate.           

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii