FacebookTwitterLinkedIn

Valoarea vânzărilor consolidate de 11,32 miliarde lei în perioada ianuarie-iunie 2019 a crescut cu 15% comparativ cu ianuarie-iunie 2018, ca urmare a evoluţiei pozitive a preţurilor şi volumelor la produsele petroliere şi electricitate, parţial contrabalansate de volumele mai mici ale vânzărilor de gaze naturale. Vânzările Downstream Oil au reprezentat 75% din totalul vânzărilor consolidate, cele ale Downstream Gas au reprezentat 22%, iar cele din Upstream 2% (vanzarile din Upstream fiind, in mare parte, vanzari in interiorul Grupului, nu catre terti).

De altfel, reprezentanții companiei precizează că peste 80% din profitul de 2 miliarde de lei a fost reinvestit și se așteaptă ca în acest an volumul investițiilor să ajungă la 4 miliarde de lei. În plus, în această perioadă, OMV Petrom a contribuit cu 6 miliarde de lei la bugetul de stat și a creat aproximativ 53.000 de locuri de muncă în economie, direct și indirect.

Investiţiile în valoare de 1,713 miliarde lei în primul semestru au scăzut cu 19% faţă de 2,102 miliarde lei în primele şase luni din 2018, acestea din urmă fiind influenţate de investiţiile pentru revizia generală a rafinăriei Petrobrazi. Investiţiile din Upstream în perioada ianuarie-iunie 2019 au fost de 1,333 miliarde lei, comparativ cu 1,441 miliarde lei în primul semestru din 2018. Investiţiile din Downstream au fost în valoare de 356 milioane lei (ianuarie-iunie 2018: 661 milioane lei), din care 275 milioane lei în Downstream Oil (Semestrul 1 din 2018: 635 milioane lei). Investiţiile din segmentul corporativ şi altele au fost 25 milioane lei (comparativ cu zero investiţii în perioada similară a anului trecut).

”În ceea ce privește Neptun Deep,mediul legislativ actual nu oferă premisele necesare pentru o decizie de investiție în valoare de câteva miliarde. Rămânem dornici să vedem zăcămintele din Marea Neagră dezvoltate și suntem în dialog cu autoritățile pentru a înțelege calea de urmat”, a precizat Christina Verchere, CEO OMV Petrom.

Citește și: OMV Petrom investește 30 de milioane de euro într-o campanie de foraj offshore în Marea Neagră