Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Omniasig VIG a plătit, în 2017, despăgubiri de peste 626 de milioane lei, o creștere cu 10%

Omniasig Vienna Insurance Group (VIG) a plătit, anul trecut, despăgubiri în valoare de peste 626 milioane lei, o creștere cu 10%, față de anul precedent.
shutterstock_asigurari-contract

Pe segmentul Property, în 2017, cele mai însemnate pagube au fost provocate de o explozie urmată de incendiu, care a generat avarii la stocuri și echipamente, incident pentru care a fost plătită o despăgubire în valoare de 7,4 milioane de lei.

În topul despăgubirilor, figurează și un incendiu la un centru comercial (peste 7,3 milioane de lei), iar pe locul 3 se situează o despăgubire de 2,59 milioane de lei pentru un incendiu izbucnit la un restaurant, care a afectat și o clădire alăturată.

În Top 5 despăgubiri pe segmentul Property au mai intrat: o explozie urmată de incendiu, pentru care au fost plătiți 2,2 milioane de lei; un incendiu al unei clădiri de birouri, o despăgubire de 1,76 de milioane de lei.

Pe aceste segment, începând cu acest an, Omniasig a introdus facilitatea de autoconstatare pentru companii, în anumite condiții.

Cea mai mare despăgubire plătită pe o asigurare de locuință a fost de 1,13 milioane de lei.

Top 5 despăgubiri RCA, 9,84 de milioane de lei 

Pe linia RCA, în 2017, topul este dominat de accidentele produse în străinătate, cea mai mare despăgubire, de 3,03 milioane de lei, fiind plătită pentru un accident în lanț produs de un autotractor în Franța. În accident au fost implicate 16 autovehicule și s-a soldat cu opt persoane vătămate, dintre care patru în stare gravă și una decedată.

A doua despăgubire în clasament, de 2,4 milioane de lei, este tot pentru un accident în străinătate, de data aceasta în Italia, în care un șofer nu a respectat indicatorul stop dintr-o intersecție. În consecință, mașina a intrat în coliziune cu un alt autoturism.

Pe locul trei este o despăgubire de 1,65 de milioane de lei pentru un incident din România – un incendiu provocat de un scurtcircuit la bordul mașinii, soldat cu vătămarea corporală a unui minor aflat în autoturism.

Locul 4 l-a ocupat un accident în Germania, în urma căruia 11 persoane au suferit vătămări corporale, pentru care s-au plătit 1,42 milioane de lei. Iar locul 5 în Top 5 RCA l-a ocupat o vătămare corporală – invaliditate – rentă viageră, în valoare de 1,34 milioane de lei.

Recent, Omniasig a introdus și facilitatea de soluționare, în anumite condiții, a dosarelor de daună RCA doar în baza fotografiilor și documentelor trimise de către păgubit prin mijloace de comunicare electronice.

Omniasig a înregistrat un procent de 99,12% al dosarelor de daună RCA plătite în termenul legal, iar durata medie de plată este de 3,15 zile/dosar, ceea ce reprezintă o îmbunătățire a acestui indicator față de trimestrul al treilea din 2017, când acesta era de 3,61 zile/dosar, conform raportului emis de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) în data de 30 martie 2018, denumit „Analiza perioadei de plată și soluționare a dosarelor de daună avizate la asigurători în trimestrul IV 2017, în baza polițelor de asigurare obligatorie auto RCA”.

De asemenea, asiguratorul a înregistrat cea mai mică durată medie de soluționare a dosarelor de daună, respectiv de 20,98 zile/dosar.

Top 5 Despăgubiri plătite în 2017, pe CASCO: peste 1,5 milioane de lei

Pe linia asigurărilor CASCO, cea mai mare despăgubire a fost de peste 334.000 lei, pentru un autoturism lovit de un altul, al cărui șofer a pierdut controlul volanului și a intrat pe contrasens.

Următoarea despăgubire, în valoare de aproape 318.000 lei, a fost cauzată de un autoturism al cărui şofer a pierdut controlul volanului într-o curbă şi a ieşit de pe carosabil.

Pe locul 3 a fost un autobuz de transport călători care a derapat și a intrat pe contrasens, rezultând vătămarea corporală a pasagerilor din autobuz și a șoferului autoutilitarei, pentru care s-au plătit 288.000 de lei. Aceeași sumă a fost achitată în cazul unui șoferul care nu a păstrat distanța de siguranță, tamponând în spate o semiremorcă.

Locul 5 l-a ocupat un autoturism lovit frontal de un alt autoturism intrat pe contrasens, pentru care s-au plătit 285.000 de lei.

În ceea ce privește linia CASCO, majoritatea asiguraților au ales să își repare autoturismele în unităţi care aparțin rețelei de service-uri partenere Omniasig.

Rețeaua de peste 700 de service-uri auto partenere OMNIASIG este formată în proporție de circa 73% din service-uri ce aparțin reprezentanțelor auto, restul fiind service-uri multimarcă. Un avantaj al realizării reparațiilor în cadrul rețelei de service-uri partenere este reprezentat de proceduri simplificate, întrucât decontarea costurilor se realizează direct între asigurător și service, fără implicarea financiară a asiguratului.

Top 5 Despăgubiri plătite 2017, Asigurări de locuințe: 2,38 de milioane de lei

Pe segmentul Asigurări de locuințe, cea mai mare despăgubire a fost de 1,13 milioane lei, sumă plătită în urma unui incendiu izbucnit într-o locuință, incident în urma căruia au fost deteriorate și bunurile din interior.

A doua despăgubire ca valoare, de peste 435.000 lei, a fost plătită pentru un imobil deteriorat în proporție de 80%, în urma unei explozii cauzate de scăpări de gaze de la aragaz, explozie urmată de incendiu.

Pe locul 3 (peste 315.000 lei) din clasament a fost un incendiu dintr-un apartament de bloc, cauzat de un scurtcircuit la cablurile electrice din bucătărie.

Locul 4 a revenit unui incendiu într-o casă, unde au fost afectate acoperișul și bunurile din locuință, pentru care despăgubirea a fost de 271.000 de lei. Pe locul 5 s-a clasat o explozie cauzată de scăpări de gaze, urmată de incendiu (imobil deteriorat în proporție de 80%), valoarea acesteia fiind de 237.000 de lei.

Din acest an, Omniasig oferă facilitatea de autoconstatare a daunelor pe segmentul asigurărilor de locuinţe. Astfel, asiguratul sau păgubitul poate efectua singur constatarea, fără participarea reprezentanţilor Omniasig, prin trimiterea unor fotografii relevante și completarea unui formular.

De asemenea, clienții Omniasig au la dispoziție facilitatea de plată rapidă a daunelor (în valoare de până la 2.000 delei, pentru anumite riscuri, fără solicitarea de documente), fără constatare.

Anul trecut, au fost plătite 423 de dosare prin această modalitate, într-o perioadă de maximum trei zile, permițând astfel asiguratului să își poată face reparațiile în locuință în cel mai scurt timp posibil.

Procedura de plată rapidă se adresează tuturor persoanelor fizice care au o poliță de asigurare facultativă a locuinței încheiată la Omniasig, poliță care acoperă riscurile: apa de conductă și refulare, inundare (efectul apei), răspunderea civilă față de terți a asiguratului în legătură cu evenimentele enumerate mai sus, produse la locuința sau la bunurile asigurate.

Această facilitate de plată rapidă presupune avizarea daunei în cel mult șapte zile calendaristice de la data producerii acesteia și transmiterea tuturor informațiilor necesare despre paguba suferită doar prin telefon, compania achitând dauna, în limita a 2.000 de lei, în cel mult 72 de ore.

Top 5 Despăgubiri plătite în 2017 Asigurări de Călătorie: 359.000 de lei

În ceea ce privește Asigurări de Călătorie, cea mai mare despăgubire (137.000 de lei) a fost achitată în cazul unei pneumonii, clientul aflându-se pe teritoriul Statelor Unite ale Americii în momentul îmbolnăvirii.

Durerile de origine cardiacă, manifestate atunci când asiguratul se afla în Austria și un accident de schi suferit de un alt asigurat în aceeași țară au avut drept efect plata unor despăgubiri în valoare de 73.000 de lei, respectiv 52.000 de lei.

Locul 4 l-a ocupat cazul unui client care s-a lovit la cap în timp ce era în SUA, o despăgubire de 51.000 de lei, urmat de dureri toracice ale unui al client în timp ce era în America, în valoare de 46.000 de lei.  

Satisfacția clienților Omniasig, 85%, anul trecut

Omniasig evaluează, începând cu anul 2015, nivelul calității serviciilor oferite clienților prin sistemul de măsurare Net Promoter Score (NPS). Astfel, clienții care au avut un dosar de daună la Omniasig sunt rugați să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurate într-un sistem eficient, pe o scală de la 1 la 10.

Rezultatul NPS la nivel general a fost la finalul anului 2017 de 85,28%, în creștere față de 77,32%, înregistrat în 2016.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii