Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Omer Susli (Fondator și CEO Homelux) la Forbes reINVENT SUMMIT 2020: „Lanțul valoric și lanțul valorilor trebuie respectate cu strictețe“

Omer Susli, Fondator și CEO Homelux, a venit astăzi la ediția online a Forbes reINVENT SUMMIT 2020, pentru a discuta despre provocările cu care se confruntă antreprenorii în pandemie.    
Omer Susli

Forbes reINVENT SUMMIT reunește cei mai reprezentativi lideri de business din România pentru a discuta despre strategiile lor de a face față contextului actual.

Forbes reINVENT Summit este transmis live pe pagina de Facebook Forbes Romania, sâmbătă, 21 noiembrie 2020, de la ora 10:00.

Omer Susli, Fondator și CEO Homelux, a fost speaker în cadrul evenimentului online Forbes reINVENT SUMMIT 2020. Iată care au fost principalele sale declarații:

„În România și la nivel global, în afara unor segmente de business care au fost puternic afectate de pandemie, eu zic că ne merge bine și nu trebuie să ne plângem. Dar e în firea noastră să ne plângem.

Noi avem mai multe domenii de business, Homelux este un retailer, însă peste tot vorbim despre un lanț valoric și un lanț al valorilor. Unul fără altul nu e posibil. În anii ’80 a apărut pentru prima dată acest concept al lanțul valoric de la materii prime până la clientul final. Există o procedură care trebuie respectată cu strictețe. La Homelux avem furnizori din întreaga lume, dar nu e foarte ușor. Dacă dai comenzi multe, rămăi cu marfa în stoc și plătești chirie pentru depozit, dobânzi bancare, de aceea totul trebuie să fie foarte bine calculat, de la ziua în care ai dat comanda și până ajunge la clientul final. 

Avem trei magazine fizice: la Focșani, Ploiești și DN1 Otopeni, dar un segment important este magazinul online. Iar depozitul nostru trebuie pus la punct astfel încât produsul să fie bine ambalat și să ajungă întreg la consumatorul final.

Trebuie implementate proceduri stricte ca să nu ai probleme și să nu dezamăgești clientul.

Dar într-o companie trebuie să existe și un lanț al valorilor. A fost un val după anii ’80-’90 când în fabrici lucrau oameni bătrâni care erau plătiți foarte prost. De aceea, noi le ceream furnizorilor noștri declarații că în fabricile lor nu mai lucrează minori, iar angajații sunt plătiți cu un salaiu mediu pe țara respectivă. Dacă o companie respectă lanțul valorilor mergem mai departe cu acel furnizor.

La fel facem și noi cu clienții noștri, când încheiem contracte cu ei le declarăm că nu folosim minori în fabricile noastre și că salariile angajaților noștri sunt la un nivel mediu național.  

Lanțurile valorice ne-au ajutat pentru că foarte multe fabrici mari nu acceptă produse sub aceste standarde și astfel ne-au deschis calea de a putea livra produsele în întreaga Uniune Europeană fără nicio problemă.

Fetița noastră, când avea 10-11 ani, ne-a întrebat dacă facem fair business, dacă plătim valoarea reală pentru produsul pe care îl cumpărăm.

Dacă lanțul valoric nu este respectat, în scurt timp se va sparge și cu toții ne vom îndrepta către faliment.

Trebuie să fim foarte pozitivi ca să adunăm cât mai multe elemente pozitive în jurul nostru. Ca grup, am făcut anul acesta cele mai mari investiții din ultimii 4-5 ani pentru că nu ne-am speriat, nu am intrat în panică. Trăim azi și facem planurile pe care le-am fi făcut în oricare an în care nu am avut criză. 

Celor care vor să intre în business le sugerez să o facă fără frică, să facă investiții. Sperăm că anul viitor va fi un an foarte bun și că nu vom rămâne în urmă la capitolul investiții.“ 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii