Cautare




, Contributor

I'm a News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering food industry, health industry, agriculture, tourism, FMCG and HoReCa. Have any news tip? Drop me an email at laura.cioba@forbes.ro

Analize |
|

Obor21: 75% dintre români sunt dispuși să plătească mai mult pentru carnea de la țară

În ultima perioadă, carnea provenită de la producătorii români se numără printre produsele autohtone preferate de tot mai mulți consumatori. În cadrul unui sondaj realizat de platforma Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitală, peste 90% dintre români au recunoscut că integrează carnea și preparatele din carne în meniul lor zilnic și săptămânal.
Luxury,Dinner,Served,On,The,Table,With,Glass,Of,Red

Conform studiului, aproape 70% dintre români au spus că preferă să cumpere carne proaspătă, iar 1 român din 4 consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate. Mai mult, pentru a se asigura că achiziționează carne din surse sigure și cu o trasabilitate clară, majoritatea este dispusă să plătească cu până la 30% mai mult.

Românii preferă să consume carnea la prânz (42%), în weekend (17%) sau oricând au ocazia (23%) , iar cei mai mulți o preferă gătită la grătar (26%) sau la cuptor (23%), confirmând o tendință spre un stil de viață mai sănătos, care s-a accentuat în ultimii ani.

În topul consumului se află carnea de pasăre, de porc, respectiv de vită. 25% dintre români consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate decât cea de porc, fiind întrecută la acest capitol doar de carnea de pui, considerată mai sănătoasă de jumătate dintre respondenți.

Peste 45% dintre clienții Obor21.ro preferă carnea de vită, iar printre piesele cele mai populare se numără antricotul, T-bone, mușchiul și picanha, cerută în special de clienți expați. De asemenea, cei care comandă carne de caprine și/sau ovine, preferă cotletele de berbecuț și mușchiul de capră, iar în topul specialităților comandate se află cârnații și oasele cu măduvă, a precizat Florian Mateiță, fondator Obor21.ro.

Potrivit acestuia, cei mai mulți dintre români achiziționează carne de la supermarket, însă peste o treime preferă băcăniile și magazinele specializate, online sau offline, 19% cumpără de la surse private (de la țărani), iar 7% de la ferme. Atunci când cumpără carne de la țară, indiferent că este de la ferme, persoane fizice sau magazine specializate, aproape jumătate aleg carnea proaspătă, nu congelată, de preferință în bucăți mici. Alegerile confirmă tendința din ultimul an spre un consum echilibrat, evitând risipa alimentară și cheltuielile inutile.

Proveniența și trasabilitatea produselor reprezintă de asemenea factori importanți în decizia de achiziție a cărnii și preparatelor din carne de la țară. Datele sondajului susțin acest lucru, 25% dintre respondenți declarând că își doresc informații clare despre proveniență, respectiv verificarea cărnii de către veterinar.

Sondajul comandat de Obor21.ro demonstrează și că românii sunt dispuși să plătească mai mult pentru a beneficia de avantajele produselor cu proveniență sigură și o calitate ridicată. Aproape 70% preferă carnea proaspătă, cu un procent mai ridicat în cazul Bucureștiului, iar acesta este un argument suplimentar pentru a aloca un buget mai mare cumpărăturilor din această categorie. Astfel, jumătate dintre respondenți ar plăti cu până la 20% mai mult față de prețul de supermarket pentru carnea proaspătă de la țară, iar 25% sunt dispuși să plătească chiar și mai mult.

Sondajul Obor21.ro a fost realizat online, la nivel național, în august 2021. La acesta au participat 840 de respondenți, 54% femei și 46% bărbați, 60% cu venituri medii și peste medie.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii