Cautare




, Contributor

Forbes.com

Sănătate |
|

Obiectivele Zentiva România: investiţii de 9 milioane de euro și creştere a producţiei cu 50%

peleti.JPG
Fabrica Zentiva România, unitatea de producţie a Sanofi şi cel mai mare producător local de medicamente, produce anual aproximativ 48 de milioane de cutii de medicamente. Compania îşi propune să crească producţia locală cu 50% în următorii cinci ani, investind aproximativ 9 milioane de euro în unitatea industrială.

Exporturile reprezintă în momentul de faţă peste 10% din producţia locală în termeni de valoare şi 8% în termeni de volum. Compania exportă 19 produse în 62 de SKU-uri (forme de prezentare) pe 13 pieţe europene, printre care Germania, Franţa, Marea Britanie, Italia şi Portugalia. În următorii 5 ani, volumul exporturilor va creşte până la 50% din producţia locală.

„Avem o prezenţă diversificată şi puternică pe piaţa din România, oferind soluţii de tratament complexe printr-un portofoliu echilibrat, care cuprinde medicamente inovatoare, soluţii pentru boli rare, generice, medicamente OTC şi vaccinuri. Cu peste 800 de angajaţi (dintre care 400 în unitatea de producţie), Sanofi este un partener de încredere şi pe termen lung al sistemului de sănătate, contribuind în mod semnificativ la economia locală şi la PIB-ul ţării. Pentru viitor dorim să ne consolidăm poziţia şi să contribuim tot mai mult la sănătatea românilor”, spune Jacques Nathan, Country Manager Sanofi România şi Preşedintele Consiliului de Administraţie al Zentiva SA.

„Contribuţia producţiei locale la cifra de afaceri totală a Sanofi România este de aproximativ două treimi în termeni de volume şi un sfert în termeni de valoare. Intenţionăm să consolidăm poziţia fabricii Zentiva atât pe piaţa locală, cât şi în cadrul platformei industriale internaţionale a Sanofi. Suntem deja recunoscuţi pentru calitatea noastră europeană şi performanţa la costuri scăzute, pentru versatilitatea tehnologică şi expertiza vastă a angajaţilor noştri în acest domeniu. Acestea sunt avantajele noastre competitive majore pe care vom continua să le dezvoltăm în următorii ani”, a declarat Margareta Tănase, Director Operaţiuni Industriale Zentiva România, o companie Sanofi.

Sanofi România este liderul pieţei farmaceutice locale, cu o cotă de piaţă de 8,4% în valoare şi 13,3% în volume (sursa: PHR Cegedim MAT Septembrie 2012, preţ consumator & unităţi comerciale). Comparativ cu 2011, vânzările companiei au crescut anul acesta cu peste 5%, o rată de creştere pe care compania intenţionează să o menţină şi în 2013.

“Ca răspuns la riscurile pieţei, am dezvoltat o activitate diversificată, cu accent pe trei piloni de creştere: diabet, consumer healthcare (produse eliberate fără prescripţie medicală) şi generice. Această strategie a generat deja rezultate foarte bune, Sanofi fiind lider de piaţă în toate cele 3 segmente. Suntem nr. 1 în diabet, cu o gamă complexă de soluţii integrate. În primele luni din 2012 am recâştigat poziţia de lider de piaţă în domeniul OTC şi suntem lider pe piaţa locală de generice”, adaugă Jacques Nathan.

“Portofoliul nostru de generice include atât mărci internaţionale cât şi mărci tradiţionale, în care românii au încredere. De exemplu, Algocalmin® a fost votat drept cea mai de încredere marcă de analgezice pentru al 7-lea an consecutiv. Alte mărci tradiţionale, precum Distonocalm® şi Extraveral® sunt produse în fabrica din România şi se află printre cele mai bine vândute produse generice (în valoare şi volum) pe piaţa locală. Anul acesta am lansat 7 noi generice şi intenţionăm să ne consolidăm portofoliul cu alte 9 produse până la sfârşitul lui 2013”, spune Simona Cocoş, General Manager Zentiva România, o companie Sanofi.

Sanofi România comercializează în prezent un portofoliu complex de peste 400 de produse. Pentru 2013, compania intenţionează să îşi extindă portofoliul şi să lanseze aproximativ 20 de produse noi.

Fabrica Zentiva România a inaugurat anul acesta o nouă secţie de producţie medicamente pe bază de peleţi (pentru produse precum omeprazol, tamsulosin), o tehnologie de fabricaţie de ultimă generaţie, unică pe piaţa locală, dar şi un nou laborator, care serveşte drept Centru European al Sanofi pentru Controlul şi Eliberarea produselor betalactamice fabricate în afara UE.

Zentiva este parte a Grupului Sanofi începând cu luna martie 2009. Portofoliul de produse al companiei acoperă o gamă largă de arii terapeutice, însă se concentrează asupra bolilor cardiovasculare, afecţiunilor inflamatorii, durerii, infecţiilor şi bolilor sistemului nervos central, precum şi asupra bolilor gastrointestinale şi urologice.

Sanofi, lider mondial în producţia de medicamente, descoperă, dezvoltă şi distribuie soluţii terapeutice pentru a îmbunătăţi viaţa tuturor oamenilor. Sanofi deţine atuuri importante în domeniul sănătăţii şi se bazează pe 7 platforme de creştere: soluţii pentru diabet, vaccinuri de uz uman, produse inovatoare, boli rare, produse fără prescripţie medicală, pieţe emergente şi sănătatea animalelor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii