Cautare




, Contributor

SEO & Content Marketing Agency

Bunuri de consum |
|

Obiceiuri sănătoase la locul de muncă – ce deprinderi să-ți formezi ca să fii mereu în formă

Știi prea bine că ar trebui să-ți formezi deprinderi mai sănătoase la locul de muncă și nu numai, înainte să apară probleme medicale complicate, efecte puternice ale stresului sau alte consecințe neplăcute. De cele mai multe ori, însă, găsești scuze de tipul: „Muncesc 50 de ore pe săptămână și pur simplu nu am timp să mănânc, să fac mișcare sau să am grijă de starea mea de spirit”. La prima vedere, nu crezi că există contraargument și continui în același stil, în fiecare zi.  
obiceiuri-sanatoase-la-locul-de-munca_572805157

Și totuși, este scuza de mai sus într-adevăr serioasă? Mai jos, ai câteva exemple de obiceiuri simple pe care le-ai putea adopta la birou, fără prea mare efort și care îți demonstrează că poți fi un angajat productiv și eficient, dar și cu deprinderi sănătoase la locul de muncă. 

Respectă pauzele de masă

Una dintre cele mai mari greșeli pe care le poți face atunci când ești la serviciu este să nu te hrănești corect. Din lipsă de timp, preferi fie să nu mănânci deloc, fie să treci pe la primul fast food și să-ți iei ceva de acolo, doar ca să nu zici că ai stat nemâncat toată ziua. Reține, însă, că o dietă dezechilibrată îți poate afecta starea de sănătate și totodată nivelul de energie de care ai nevoie pentru a-ți putea îndeplini eficient sarcinile care ți-au fost încredințate. 

Prin urmare, oricât de încărcată ar fi ziua de lucru, obișnuiește-te, în primul rând, să nu sari peste pauza de prânz. Apoi, alege să consumi alimente cât mai sănătoase și, pe cât posibil, mâncare gătită. În acest sens, îți poate fi de mare folos un card de masa, pe care angajatorul ți-l poate oferi ca beneficiu extra-salarial și cu ajutorul căruia poți avea o masă caldă în fiecare zi, chiar și atunci când compania la care lucrezi nu îți poate oferi un spațiu special dedicat pentru a lua masa, cum ar fi o bucătărie sau o cantină. 

Acordă atenție scaunului pe care stai

Atunci când munca de birou presupune să stai pe scaun cel puțin opt ore pe zi, scaunul pe care stai este foarte important. De multe ori, nu ai cum să schimbi mobilierul pe care ți-l pune la dispoziție firma la care lucrezi, dar încearcă să îmbunătățești condițiile în care îți desfășori activitatea. 

În cazul în care scaunele de la serviciu nu sunt ergonomice, sunt din lemn – foarte tari și rigide, există riscul ca, în timp, să apară durerile de spate și disconfortul fizic constant. Acest lucru îți poate afecta nu numai munca de zi cu zi, ci și viața personală, pentru că problemele medicale care apar astfel nu se termină odată cu programul de lucru. Prin urmare, dacă nu există posibilitatea de a avea un scaun care să te protejeze, atunci adu-ți de acasă perne speciale pentru șezut și pentru spătarul scaunului. Iată ce recomandă specialiștii în ceea ce privește poziția corectă la birou:

– așază-te cât mai aproape de spătarul scaunului;

– asigură-te că nu stai cu picioarele suspendate și că genunchii tăi sunt îndoiți cât mai aproape de nivelul șoldurilor sau un pic sub acesta;

– dacă ai posibilitatea de a regla scaunul, fixează spătarul la un unghi de 100-110 grade; dacă nu, ajută-te de perne;

– ai grijă ca brațele scaunului să nu te incomodeze și umerii tăi să fie relaxați; dacă îți stau în cale și le poți scoate, nu ezita să faci acest lucru.

Hidratează-te corespunzător

Studiile au demonstrat că până și o ușoară deshidratare poate crea o stare generală neplăcută, probleme de concentrare, dureri de cap și oboseală. Experții recomandă ca femeile să consume în jur de 2,7 litri de lichid pe zi, în vreme ce bărbații ar trebui să bea 3,7 litri, zilnic. Desigur, cantitatea aceasta nu provine doar din băuturi, ci și din fructe, legume sau preparate culinare care conțin apă. 

Așadar, nu uita ca pe toată durata petrecută la birou să mai iei câte o gură de apă din când în când sau să mănânci un fruct. Ca să te asiguri că nu ești atât de prins cu treaba încât să uiți să te hidratezi, poți să ții sub control situația în două moduri. Primul este să nu pui la îndemâna ta sticle mari de apă, pentru că s-ar putea să pară descurajant că va trebui să bei tot conținutul până pleci. Folosește sticle de o jumătate de litru, pe care să le reumpli. Al doilea mod este să îți iei un ceas inteligent și să folosești aplicațiile care te avertizează că nu ai mai băut apă de ceva vreme. 

Nu uita să faci mișcare

Specialiștii de la Mayo Clinic au evidențiat cel puțin cinci motive pentru care este obligatoriu să faci mișcare în fiecare zi, indiferent de sex, vârstă sau abilitățile fizice:

– controlul eficient al greutății;

– prevenirea unor probleme medicale complicate, cum sunt atacul cerebral, creșterea tensiunii arteriale, apariția diabetului de tip 2;

– menținerea unei bune sănătăți mintale – evitarea unor stări de anxietate sau depresive;

– creșterea nivelului de energie;

– îmbunătățirea stării de spirit.

Atunci când ești la serviciu, cu siguranță ai nevoie să te simți confortabil din punct de vedere fizic și să ai energie pentru a putea rezolva toate taskurile care ți-au fost încredințate. Indiferent cât de urgente ar fi sarcinile pe care le-ai primit sau cât de mare este volumul de muncă, nu uita să te ridici de pe scaun și să faci puțină mișcare la fiecare jumătate de oră. 

Având în vedere că petreci cel puțin opt ore pe zi la locul de muncă, este foarte important să nu lași acasă obiceiurile sănătoase pe care le ai în afara orelor de program. Ia-le cu tine și învață să gândești în perspectivă. O bună stare de sănătate te va ajuta întotdeauna să fii mai productiv și mai creativ pe termen lung, nu doar pe moment. Prin urmare, ai grijă de tine și echilibrează lucrurile, astfel încât să nu ai de suferit mai târziu.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii