Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Oana Petroff: „Să învățăm să uităm uneori ce-am învățat”

oana_petroff.jpg
În buna tradiție jurnalistică, fiecare an se încheie cu întrebarea (naivă, dar justificată) cum a fost anul? A doua curiozitate este cum va fi anul ce se apropie, mai greu sau mai ușor? „Forbes România” a renunțat la aceste două întrebări. Am adresat șapte întrebări pentru oamenii din businessul de comunicare.

Oana Petroff, Managing Director Mindshare România

Forbes: Trei lucruri bune care s-au întâmplat agenției dvs. în 2013.

Oana Petroff: În primul rând, Mindshare România a crescut ca și profitabilitate, cu un ritm superior creșterii pieței în 2013. A fost cea mai mare creștere pe care am realizat-o în ultimii patru ani.

În al doilea rând, creștem în direcția în care ne-am propus, și anume în digital. Anul acesta am lansat două produse unice de planning în digital, care aduc beneficii de vizibilitate și precizie în targetare clienților noștri. Cred că suntem mai coerenți ca niciodată în digital, investind în dezvoltarea serviciilor de targetare și analiză a eficienței campaniilor în timp real, pentru a echipa clienții cu informația necesară creării unei interacțiuni relevante cu consumatorii în fiecare moment.

În plus, am reușit să realizăm campanii creative și integrate. În 2013, Mindshare a câștigat trei premii de creativitate pentru campanii media integrate, centrate pe digital. Am fost singura agenție de media premiată la competiția Art Directors Club România, la prima ediție a acestui concurs care a conținut o secțiune de media.

Forbes: Trei momente dificile prin care a trecut agenția dvs. în 2013.

Oana Petroff: Un moment dificil pentru întreaga industrie de media a fost schimbarea de legislație (Ordonanța de Urgență din 12 aprilie, care a modificat Legea Audiovizualului). Mă bucur că am reușit să dovedim leadership și să ghidăm clienții în noul peisaj media, schimbat literalmente peste noapte. A fost un moment fără precedent, în care piața putea intra într-un blocaj. Ne-am mobilizat la nivel de  industrie, găsind rapid soluții pentru a nu crea sincope în campanii sau costuri suplimentare pentru clienți.

Pentru a rămâne profitabili în această nouă configurație, agențiile de media trebuie să-și schimbe modelul de business, să aducă inovație în servicii, să găsească noi surse de revenue. Rămâne de văzut câte agenții vor putea face asta în 2014, 2015, dar cu siguranță vor urma ani interesanți în media.

Forbes: Trei lucruri bune care au avut loc pe piața de publicitate din România în acest an.

Oana Petroff: Există semne de stabilizare a pieței media, bugetele n-au mai suferit scăderi abrupte pentru al doilea an consecutiv iar piața TV a devenit mai competitivă, prin consolidarea poziției Kanal D.

A crescut receptivitatea pentru mediul digital, înțelegerea rolului său, un lucru bun care va duce la echilibrarea pieței de media. Piața de digital s-a energizat în 2013, după mulți ani în care majoritatea advertiserilor au fost rezervați în privința unui commitment consistent în strategia brandurilor către acest mediu de comunicare.

Pe fondul scăderii consumului și în încercarea de a optimiza cheltuielile de marketing, măsurarea eficienței investițiilor în comunicare a urcat în agenda advertiserilor. Nu numai la nivel de analiză semestrială sau anuală, ci și la nivel micro: campanie, copy, banner, Facebook post, etc. Observ o responsabilizare la toate nivelurile și aud din ce în ce mai des întrebări de consultant puse la primirea briefului și pe parcursul derulării campaniei. Noi discutăm cu clienții despre importanța testării în comunicare, a măsurării rezultatelor campaniilor pe parcursul implementării pentru a putea optimiza. Cred ca situația de criză prin care am trecut și trecem a servit ca un training on the job pentru merketeri și agenții.

Forbes: Trei lucruri care v-au enervat pe piața de publicitate din acest an.

Oana Petroff: Intervenția abruptă a legislativului într-o piață liberă – Ordonanța aplicată fără a lăsa nici un termen de regrupare a jucătorilor.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client nou să facă în 2014?

Oana Petroff: Să iasă din paradigma comunicării clasice și să aibă curajul de a testa noi idei. Să gândească, la fiecare campanie, dacă ideea campaniei este: coerentă cu strategia brandului, originală, are potențial de propagare. Apoi, să asculte ce se întâmplă cu campania după lansare, să observe reacțiile. Să adapteze content-ul și strategia în funcție de reacțiile consumatorilor, să încurajeze un dialog cu ei.

Forbes: Ce i-ați recomanda unui client vechi care intenționează să-și taie bugetul de comunicare în 2014?

Oana Petroff: Să ceară agenției să-i răspundă la întrebarea „ce funcționează și ce nu?”. Este posibil ca tăierea de buget să fie o idee bună, iar 5.000 euro investiți cum și unde trebuie să aducă mai mult decât 50.000 euro.

Forbes: Ce v-ați dori să se întâmple pe piața de publicitate în 2014?

Oana Petroff: Să rămână la fel de competitivă. Suntem norocoși să avem o piață care abundă în soluții de eficientizare a investiției în media, important este să stăm cu ochii pe minge, adică pe rezultat, și să învățăm să uităm uneori ce-am învățat.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii