Oana Mandicescu, director comercial DHL Express România
Forbes: Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?
Oana Mandicescu: Pe fondul focarului Covid-19, compania noastră monitorizează în permanență evoluția situației la nivel global si local si in acelasi timp respectă cu strictete dispozițiile legale în vigoare, cu privire la riscurile contagiunii de către oricine operează în rețeaua noastră.
DHL este o companie care operează la nivel global, de aceea scenariile de risc epidemic și de pandemie sunt o parte integrantă a planificării continue a riscurilor de catre Grupul DP DHL. În consecință, operațiunile de afaceri ale DPDHL sunt adaptate continuu pentru a diminua impactul potențial, iar Grupul monitorizează îndeaproape situația, colaborează cu organizațiile internaționale (precum OMS) și oferă informațiile necesare tuturor angajaților și operațiunilor relevante.
Siguranța angajaților noștri este extrem de importantă și avem măsuri de urgență în vigoare pentru a atenua orice impact potențial.
Iată câteva din măsurile luate:
- Se lucrează de-acasă acolo unde este permis acest lucru – toate funcțiile support, inclusiv departamentul de Customer Service.
- Conform cu principiul nostru „Safety First”, urmăm instrucțiunile stabilite de grupul de lucru dedicat COVID-19 Deutsche Post DHL Group. Aceasta include asigurarea faptului că organizațiile țării noastre funcționează în conformitate cu protocoalele autorităților oficiale, atât ale organizațiilor internaționale, cât și ale autorităților de sănătate locale, care stabilesc cele mai stricte reguli.
- Curierii noștri au cea mai mare grijă să își păstreze mașinile curate și dezinfectate. Mâinile și scanerele sunt igienizate după fiecare preluare sau livrare. În cazul în care autoritățile locale au impus, trebuie să fie purtate mănuși și măști.
- Colegii din centrele DHL de expedieri sunt de asemenea dotați cu dezinfectant, mănuși și măști și se respectă distanța de 1,5 m față de client.
- Pentru a ne proteja angajații, am emis un set de linii directoare simple privind distanțarea socială și igiena, precum și proceduri de resurse umane pentru carantină și concediu medical. De asemenea, ne informăm în mod regulat angajații cu privire la situația în schimbare prin intermediul mass-media interne și al echipelor noastre locale de management.
- Livrări non-contact – Pentru a ajuta clienții noștri care nu doresc să semneze pe scanere sau pe hârtie din cauza distanțării sociale, începând de luni, 23 martie, am activat temporar opțiunea „Eliberare de semnatura” pentru toate livrările de tip business-to-consumer (B2C)
Măsurile noastre vor fi adaptate continuu în funcție de evolutia situației. Considerăm că este important ca, în astfel de cazuri, să garantăm funcționarea rețelei noastre și să ne protejam clienții, care în acest moment trebuie să conteze pe companii puternice, cum este DHL, pentru a garanta menținerea operațiunilor și livrarea expedierilor dvs. înspre/dinspre România
Forbes: Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?
Oana Mandicescu: Vezi răspunsul de mai sus.
Forbes: Cum credeți că ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?
Oana Mandicescu: Ne dorim cu toții ca pandemia să nu ia amploare, astfel încât să ne putem întoarce în cel mai scurt timp la activitățile noastre, iar impactul să nu crească și să nu afecteze business-ul.
Avem un rol extrem de important în economie și în comunitate, întrucât serviciile noastre continuă să fie operaționale, astfel încât să putem susține activitatea de import și export a țării și nevoile cetățenilor ei.
Am avut deja solicitări pentru livrări urgente de echipament medical, le prioritizăm și dacă este nevoie lucrăm 24 din 24 pentru a asigura sănătatea și siguranță partenerilor noștri.
Este foarte important că DHL continuă să livreze în întreagă lume, inclusiv în zonele afectate și că nu am înterupt operațiunile.