Cautare




, Contributor

Cariere |
|

Oamenii, punctul forte al succesului

O echipă închegată, relațiile interpersonale calitative și o comunicare eficientă sunt constantele ce stau la baza succesului în business. Pe lângă perseverență și implicare 100%. Acestea sunt lecțiile speakerilor penultimei conferințe din ediția Successful Me 5.
_1DSC0064

Primul speaker, Maria Homm, este Customer Insights Manager Orange România. Printre pasiunile sale se numără comportamentul uman și dinamica grupurilor, ea coordonând astăzi departamentul de cercetare de piață al Orange și fiind responsabilă cu măsurarea indicatorilor de performanță a brandului și satisfacție a consumatorilor. Pentru Maria, succesul vine natural, atunci când pui pasiune în ceea ce faci și când ești disciplinat. Parcursul său profesional începe la de la 18 ani, când „eram deja cu succesul bifat, eram independentă și făceam ce îmi plăcea”, spune ea. Totuși, alegerile au adus-o din orașul natal în București, unde a fost nevoită să înceapă o viață nouă. S-a orientat, mai întâi, către Facultatea de Sociologie, unde a început realizând chestionare pe teren în întreaga țară. „Am lăsat succesul pe care l-am avut și am început de la zero.” Deși în facultate a acumulat experiență, drumul nu i-a fost deloc ușor. S-a angajat într-o agenție de cercetare, „pe cea mai slabă poziție”, spune ea, însă a ales să rămână aici pentru a învăța, pentru a deveni mai bună. A crescut de-a lungul timpului și în cadrul agenției de cercetare respective, ajungând la cea mai înaltă poziție a jobului pe care și-l dorea, însă a primit o ofertă de la Orange. Pusă din nou în situația de a alege între a rămâne sau a pleca la Orange pe un salariu cu 30% mai mic,  a ales a doua variantă, pentru că „succesul înseamnă, pe lângă foarte multă muncă, ideea de curiozitate”, spune Maria Homm. Astăzi, însă, după 10 ani de activitate la Orange, ea spune că „află încă lucruri noi”, de aceea își dorește să rămână în continuare și să facă ceea ce îi place.

Mihaela Stroe este sociolog, expert în inteligența nonverbală, antreprenor și autor. Ea a creat Nonverbal Magazine, fiind profesor universitar în domeniul științelor sociale și comunicării la IIC University of Technology, Cambogia și Directoarea Learning Centre IIC pe Europa. A scris cartea „În Armonie cu Mine!” și a conceput, de asemenea, mai multe programe educaționale publicate pe platforma cu numele său. Este singurul român pregătit personal de renumitul Joe Navarro (fost agent FBI și unul din fondatorii Departamentului de Analiză Comportamentală din cadrul FBI) pentru a folosi tehnici FBI de citire rapidă a oamenilor. Povestea sa începe cu o listă de obiective: „La 25 de ani mi-am scris obiectele pe listă. Unul dintre ele era ca până la 40 de ani să fiu speaker internațional”, spune Mihaela. A avut norocul de a fi una dintre puținele persoane care a fost pasionată de comunicarea nonvebală atunci „când în România nu găseai pe Google informații despre acest domeniu”, adaugă ea. În urma unor circumstanțe favorabile și a faptului că a fost o inițiatoare a domeniului, a început colaborarea cu Joe Navarro, de la FBI, care i-a cerut ajutorul într-un studiu asupra comportamentului non-verbal al românilor. Recunoaște că tehnologia este importantă, însă legătura interumană este cu mult mai importantă, spune Mihaela Stroe. Cu o vastă experiență de profesor universitar, dar și de sociolog, ea conchide discursul spunând: „Creșteți-vă această abilitate, pentru a deveni oameni de succes. Eu pariez pe comunicatori, ei vor face diferența”, motto-ul ei favorit fiind „Dacă nu iți dezvolți inteligența nonverbală și nu înțelegi comportamentului celui din fața ta, înseamnă că nu ai o afacere!”

Radu Savopol este fondatorul conceptului ,,5 to go”, care a fost proiectat în 2014 și se diferențiază de celelalte cafenele prin prețul unic de 5 lei. Clienții săi au la dispoziție o gamă variată de produse, printre care diverse feluri de cafea, prăjituri, sucuri sau sandwich-uri, ce se găsesc la prețul unic menționat. ,,5 lei este o sumă destul de ușor digerabilă pentru domeniul HoReCa”, explică Radu Savopol, fondatorul afacerii. Menținerea prețului scăzut este rezultatul experienței de peste 15 ani pe care antreprenorul o are în domeniul HoReCa, precum și al prețurilor convenabile pentru spațiile comerciale. Ideea afacerii a început în momentul în care a simțit un declin al afacerilor. „Am simțit că am intrat într-un con de umbră”, spune antreprenorul. Atunci a simțit nevoia de o schimbare, așa că s-a gândit în primul rând la cafea, o cafea ieftină. În urma unui studiu de cercetare, rezultatele i-au dat cifra magică pentru afacerea sa: cinci. Cu ajutorul presei și a experienței sale în domeniu, businessul a devenit cunoscut, iar succesul acestuia trebuia extins. Astfel, proprietarul s-a orientat spre sistemul de francizare și a căutat în primul rând oamenii pasionați și muncitori. „La 1 septembrie am semnat deja patru francize. Fiecare are, însă, personalitatea sa, în funcție de dorințele francizatului.” În planurile sale viitoare, Radu Savopol și-a propus să dea următoarele francize doar celor care vor să lucreze personal acolo, aceasta fiind dovada reală de pasiune pentru afacere. Curaj, inițiativă și dorința de a crea ceva nou l-au împins pe antreprenor spre un business original și riscant. „Sunt foarte mândru -spune acesta – la 40 de ani simt că e o nouă provocare pe care trebuie să o urmez.”

Andrei Crețu și Iulian Cîrciumaru lucrau împreună într-o companie de consultanță atunci când s-au decis să pună bazele 7card, un agregator de servicii de wellness și sport. „Noi ne-am început carierele fiind corporatiști, însă din 2014 suntem „fulltime la 7card” – un proiect „născut din prea mult timp liber”, cum le place celor doi să glumească.  „Ne-am inspirat pentru acest business, dar ne-am adaptat pentru piața locală – spune Iulian Cîrciumaru – așadar, puteam atinge fiecare segment pe care îl vizam: sălile de sport, companiile, oamenii”, care aveau nevoie de un liant, adaugă el. Asta face, de fapt, aplicația 7card – oferă utilizatorului posibilitatea de a face sport în funcție de dispoziția pe care o are sau de locul în care se află la o anumita oră. Practic, aplicația oferă acces oricând, la orice club sportiv din rețea, într-un singur abonament. „A fost o mare provocare lansarea unui business în paralel cu jobul, din salariile pe care le aveam de la companie”, spune Andrei Crețu, însă spune că a avut mare noroc cu oamenii, care sunt cea mai importantă componentă a businessului. Pe lângă perseverență și implicare 100%. Tranziția de la corporație la antreprenoriat full-time s-a făcut lent, timp de  doi ani de zile, cu întâlniri după muncă, în fiecare seară, până când „ne-am simțit pregătiți financiar, psihologic și când s-au aliniat planetele”, spune Andrei Crețu.

„Trăiesc din vorbit în public” își începe Madi Rădulescu speechul. „Cred că succesul e o chestiune ce ține de atitudine”, continuă ea cu hotărâre. Madi Rădulescu, managing partner la MMM Consulting Intl, și-a început cariera cu o poziție de asistent universitar, însă pentru scurt timp, deoarece a acceptat un job în Senat. „Nu știu cum e acum, dar atunci aveam salariul de șase ori cât tata”, spune ea. Cu toate acestea era, însă, neîmplinită, pentru că avea un job ce nu-i plăcea, la care nu se ducea cu drag. Cariera dorită a început cu un curs de management, în urma căruia s-a axat din punct de vedere profesional pe acest domeniu. Așa și-a găsit menirea, iar în primii trei – patru ani a mers pe principiul „muncești uitând de tine”, deoarece făcea exact ceea ce își dorea. „Succesul vine în momentul în care simți că faci ceva legat de vocația ta”, punctează Mari, care a luat-o de la zero în Bulgaria, alături de soțul său, după ce își făcuse un nume cunoscut în România. „Proiectele și banii vin după tine dacă te simt că lucrezi pentru ele”, explică Mari Rădulescu.  După întoarcerea în țară s-a hotărât să lucreze într-o echipă. „Când ai o echipă nu poți avea succes fără oamenii tăi”, iar unii dintre ei își doreau să lucreze într-o companie din top 10 pe țară. Așadar, pasul următor a fost ascensiunea, astăzi compania ajungând acolo unde și-a propus cu ceva timp în urmă. Printre planurile sale de viitor, Madi Rădulescu își dorește să „mai crească o generație” după ea în firmă și să fie „autentică”. „Pot spune că am succes pentru că îmi pot permite să trăiesc pentru mine însumi și nu pentru aparențe.”, conchide aceasta.

Ultima conferință a ediției a cincea Successful Me va avea loc pe 3 noiembrie, la Impact Hub Bucharest, fiind susținută de Orange România și MavenHut.

 

Galerie foto Successful Me 5 (27 octombrie):

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii