Cautare




, Contributor

Partener Platypus Group

Opinii |
|

Oameni nepotriviți la locul nepotrivit

De câteva luni de zile nu-mi dă pace un grafic din AD Market 2014, cercetare realizată de D&D Research la începutul lui 2014 în rândul oamenilor de marketing din România („clienții”).
Lorand_Balint.JPG

Când mi-e lumea mai dragă, fără avertizare, îmi vin cifrele în fața ochilor și un frison puternic îmi trece prin tot corpul.

Unu din patru oameni care lucrează în marketingul românesc la client nu a auzit de agenția de publicitate Ogilvy. PROMPTED. De asemenea, același procent n-a auzit de Saatchi & Saatchi, în timp ce unu din doi n-a auzit de DDB, JW Thompson sau TBWA.

Which of the following advertising agencies do you know or heard of?

Ogilvy: 75,2%

Saatchi & Saatchi: 75,2%

DDB: 57,9%

JW Thompson: 51,9%

TBWA: 47,4%

Dacă nici măcar n-au auzit de aceste agenții, ce așteptări să avem să cunoască campaniile excepționale pe care le-au făcut aceste agenții de-a lungul deceniilor în lume, ideile noi și inovatoare cu care au îmbogățit meseria noastră?

Dacă nu au auzit de lovemarks sau disruption, cum să înțeleagă cu ce se mănâncă ceea ce, cică, muncesc ei zi de zi?

Este adevărat că marketingul nu este o profesie de făcut din spatele biroului și din cărți, dar nici exclusiv din ce trăiești zi de zi la muncă și din ce te învață compania la traininguri nu se poate.

Sunt o mulțime de lucruri de învățat din ceea ce s-a făcut și se face în industria asta.

PS 1. Dragă cititorule client, dacă citind cele de mai sus ai avut o reacție de genul: „Ce fel de cercetare este asta!? Nu are cum să fie relevantă!”,  te felicit pentru două lucruri:

  1. E clar că nu te regăsești între cei care sunt rupți de industria în care lucrează.
  2. Tocmai ai trăit ceea ce trăiesc oamenii de agenție când primesc rapoarte de cercetare care nu le convin. Adevărul este însă că, la fel ca în imensa majoritate a cercetărilor ce nu convin publicitarilor, și această cercetare este validă și rezultatele acționabile.

PS 2. În cercetare au fost intervievați 133 de profesioniști din companiile care au investit cel puțin în publicitatea TV în 2013.

PS 3. Cum oare recrutează aceste companii oameni care răspund de brandurile lor de avem astfel de oameni în jur?

PS 4. Despre Ogilvy, DDB, Saatchi, TBWA  vorbesc cel mai bine câteva cărți excepționale:

– „Ogilvy on Advertising”

– „Disruption” – Jean Marie Dru (TBWA)

– „Lovemarks” – Kevin Roberts (Saatchi & Saatchi)

– „The art of writing advertising”  – William Bernbach, Leo Burnett, George Gribbin, David Ogilvy și Rosser Reeves povestesc despre tehnicile lor de scriere.

PS 5. Întotdeauna este o bucurie să interacționez cu oamenii de marketing pasionați de marketing. Mulțumesc, viața e mișto când lucrăm împreună!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii