Cautare




, Editor Coordonator

Lifestyle |
|

O zi la curse

În perioada de început a curselor auto, simplul fapt că un pilot încheia nevătămat o cursă putea fi considerat o victorie.  
Large-7005-MaseratiAlfiericoncept

În zorii sportului cu motor, viața se lua la întrecere cu moartea într-un bolid fără centuri de siguranță și lipsit de sistemele moderne de control al stabilității, direcției sau frânării, care gonea pe un circuit amenajat rudimentar, la fel de neprietenos cu piloții în ceea ce privește securitatea lor. Tragediile nu au ocolit numele mari ale industriei auto: Jean Bugatti, fiul lui Ettore Bugatti, fondatorul celebrei mărci de lux care îi poartă numele, a murit la volan, la fel Alfieri Maserati, unul dintre cei cinci frați care au pus bazele companiei Maserati la Bologna, în 1914. Și, chiar dacă nu a fost răpus de viteză, ci de o boală incurabilă, decesul lui Dino Ferrari, fiul marelui Enzo, rămâne până astăzi una dintre teribilele drame care au zguduit lumea automobilului.

Alfieri Maserati

Născut pe 23 septembrie 1887 în Voghera, Alfieri Maserati a lucrat împreună cu fratele său Bindo pentru producătorul auto Isotta Fraschini, în Milano. În 1905 a început să lucreze pentru Bianchi, iar din 1909 să participe în competiții în această echipă. În 1914, împreună cu frații săi,  a fondat primul atelier Maserati în Milano, denumit Societa Anonima Officine Alfieri Maserati. În perioada în care Alfieri a mers pe front, în Primul Război Mondial, atelierul a  rămas în grija fratelui Ernesto și a contribuit la efortul de război producând bujii. După 1918, atelierul a fost transformat într-o mică fabric și mutat în Bologna.

Alfieri s-a bucurat de o seamă de victorii importante în curse pe parcursul anilor ’20. A decedat la 41 de ani, în urma complicațiilor apărute după un accident.

În 2014, la aniversarea centenarului, compania Maserati și-a omagiat fondatorul lansând un spectaculos concept care-i poartă numele.

Dino Ferrari

„Dacă voi avea un fiu, mă voi retrage din cursele automobilistice”, promitea Enzo Ferrari cu ceva timp înainte de a veni Dino pe lume. În 1932, când a primit vestea că va fi tată, Enzo era pilot pentru Alfa Romeo. Fondatorul Ferrari și-a ținut cuvântul și s-a dedicat familiei și propriei afaceri. Dino a urmat cursuri de economie în Bologna și inginerie în Elveția și începuse să lucreze la unul dintre primele motoare Ferrari cu șase cilindri când a aflat că suferă de distrofie musculară Duchene, boală care l-a răpus la doar 24 de ani. Pierderea fiului a pus la încercare mariajul părinților.

Enzo a dorit să-și omagieze fiul dând numele acestuia gamei de automobile Ferrari cu șase cilindri, care include atât modele de curse cât și pentru șosea.

Jean Bugatti

Pasionat de automobile ca mai toți bărbații din familia sa, cel mai vârstnic dintre copiii lui Ettore Bugatti, fondatorul celebrei mărci auto de lux, Jean a fost un designer înnăscut. Avea puțin peste 20 de ani când a desenat modelul Type 41 Royale, iar la 27 de ani i-a luat locul tatălui său la conducerea companiei. Jean a atins apogeul creației cu gama Type 57. Aceasta a fost prezentată în 1936, la Salonul Auto de la Paris, în patru versiuni de caroserie.

Capodopera lui Jean Bugatti este versiunea Type 57 SC Atlantic, considerată cel mai reușit model Bugatti. Frumusețea acestei mașini cu forme fluide este depășită doar de raritatea ei – s-au fabricat doar patru exemplare, dintre care doar două au apucat zilele noastre cu piesele originale.

O a treia a fost restaurată, dar cea de-a patra, La Voiture Noire, mașina personală a lui Jean, a dispărut după cel de-Al Doilea Război Mondial.

Modelul Type 57 a câștigat în 1939 cur sa de anduranță de 24 de ore de la Le Mans. Jean lucra cot la cot cu tatăl său la mașini și testa prototipurile. Un astfel de test avea să-i aducă sfârșitul: pe 11 august 1939, fiul lui Ettore a încercat să evite un biciclist care intrase pe circuit și a intrat cu mașina într-un copac.

Anul acesta, la aniversarea a 110 ani de la înființarea companiei, Bugatti a lansat un exemplar unic
La voiture Noire. Jean a fost omagiat și în 2013, printr-o ediție limitată Bugatti Veyron.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii