Cautare




, Contributor

Orologerie de lux |
|

O viziune a orologeriei de mâine

Spune despre ceasurile sale că sunt produse exotice. Cu siguranță nu este singurul care le vede astfel. După 175 de ani de la inventarea coroanei, sistemul clasic prin intermediul căruia ceasul este alimentat cu energie și reglat, Benoît Mintiens, fondatorul companiei Ressence, a prezentat așa-numita e-Crown®, un inovator sistem electromecanic, și o nouă complicație, Ressence Orbital Convex System. Complexe, cu un design neobișnuit pentru orologeria clasică și un nou mod de administrare a funcțiilor, ceasurile Ressence sunt dedicate unei clientele restrânse, dispuse să cheltuiască câteva zeci de mii de euro pentru a experimenta orologeria de mâine.
Ressence Watches

Ressence Type 2 e-Crown Concept a fost unul dintre cele mai inovative ceasuri prezentate în 2018, după opinia multora. Cât de mare este echipa cu care lucrezi pentru crearea unor astfel de modele?

Aș putea spune că Ressence este un start-up. La dezvoltarea tehnologiei e-Crown lucrează zece oameni-cheie. Nu i-am pus la socoteală pe subcontractori. Este o echipă multidisciplinară, compusă din ingineri electroniști, specialiști în arhitectura electronică, dezvoltatori de software, aplicații și coduri, designeri pentru interfața dedicată clientului etc. Este o echipă restrânsă. Îmi place foarte mult să lucrez cu oameni diferiti, ei venind  din întreaga Europă pentru a se implica într-un proiect comun. Toate aceste specializări comunică prin intermediul produsului. Când unul dintre specialiști vine cu o modificare, efectele se simt asupra muncii celorlalți. Există, așadar, spirit de echipă, iar asta mă bucură realmente.

Spune-mi ce noutăți aduci în 2019?

Anul acesta prezint versiunea comercială a lui Type 2. Pentru noi, e un pas mare, începutul unei noi etape, în care mecanica și electronica își dau mâna. Dincolo de acest enorm progres, venim cu o versiune mai subțire a lui Type 1 și cu Type 3 și Type 5 în alte versiuni coloristice.

De ce anume ține ideea primă ce duce la crearea unui ceas Ressence, de design sau de chestiunile tehnice?

De niciuna din ele; ține de utilizator. Tu ești începutul viitorului model. Misiunea noastră este să îmbunătățim ceasurile mecanice printr-o abordare holistică. Ni le imaginăm cu mult mai precise decât avem nevoie în viața de zi cu zi. Precizia nu este însă singurul lucru care poate fi îmbunătățit. Noi pornim de la ergonomie, generatoarea oricărei noutăți. Cum putem îmbunătăți lizibilitatea, confortul, ușurința în utilizare? Acestea sunt întrebările noastre când vrem să definim un produs nou.

Hai să le spunem cititorilor mai multe despre experiența ta în domeniul designului și despre perspectiva ta asupra domeniului.

Sunt consultant în design industrial de 12 ani. Am avut ocazia să lucrez asupra unei game variate de produse, din multe domenii, de la trenuri la aparate electronice și mobilier. Pentru mine, un produs bine gândit este acela pe care l-ai îmbunătățit pluridirecțional, privindu-l dintr-o perspectivă de 360°, nu doar sub aspectul estetic sau sub cel funcțional. E necesar ca produsul să devină superior per total. Caracteristicile trebuie să se susțină una pe cealaltă pentru a obține un mai bun rezultat de ansamblu.

De care dintre proiectele de dinainte de Ressence ești cel mai mândru?

Greu de spus… Aș alege proiectul de redefinire a spațiilor de la clasa întâi pentru zborurile lungi. Ideea centrală a fost să eliminăm oboseala acumulată pe drum. Spațiul devine un cadru ultraluxos, înțesat, totodată, de senzori. De-a lungul călătoriei, corpul îți este monitorizat, așa încât la sosire ai fost deja „programat” pentru a „funcționa” pe noul fus orar. Toată tehnologia are la bază cunoștințe științifice accesibile azi. A fost doar o chestiune de reunire a tuturor lucrurilor necesare și de creare a unui algoritm în care să fie introduse datele.

Când te-ai îndrăgostit de ceasuri?

În realitate, eu nu sunt un expert în ceasuri, ci un un tip obsedat de produse. Din această perspectivă, ceasul devine foarte interesant pentru că cere o mare libertate creatoare. Estetică, ergonomică, tehnică, inginerie, branding, statut social etc. – toate acestea m-au atras spre orologerie. Îmi pot asuma orice grad de libertate.

Spune-mi mai multe despre primul model Ressence. Cum a fost primit?

Când am hotărât să fac un ceas, m-am simțit de parcă trebuia să desenez mașina visurilor mele. Schițele erau frumoase, dar produsul părea imposibil de realizat. Dar am perseverat, după principiul „Hai să vedem cât de departe ajung cu proiectul ăsta”. Am participat la târgul de ceasuri și bijuterii Baselworld cu trei prototipuri asamblate de mine. Așa a început totul: am primit comenzi – mult mai multe decât m-am așteptat – și am găsit și distribuitori care voiau să încep să produc.

Care este târgul cel mai important pentru Ressence azi?

Salon International de la Haute Horlogerie, de la Geneva.

Ce anume face ca un instrument precum ceasul să rămână totuși relevant în secolul XXI?

Experiența pe care o oferă. Luxul înseamnă experiență.

Ai deja o rețea extinsă de retaileri. Cât de greu este pentru un brand inovativ, el însuși nou, să pătrundă pe piața internațională?

Nu găsirea retailerilor este problema. Provocarea este să-i identifici pe cei potriviți. De aceea, eu nu trag de ei. Îi las să decidă ce vor. Fără jocuri de business. Ressence este un produs „exotic” în industria orologieră. Nu mulți retaileri sunt capabili să-l vândă; aceia care au clienți deschiși la astfel de propuneri sunt, de fapt, puțini.

Asta înseamnă că trebuie să călătorești mult ca să cunoști specificul și cererile de pe anumite piețe.

Nu am prea călătorit până acum în acest scop, totuși. Dar mi-am propus să o fac anul acesta.

Și atunci cât de importantă este comunicarea directă cu clientul în strategia ta?

Deocamdată, e un aspect de business pe care nu l-am prea dezvoltat. Îi știu pe câțiva dintre cei care au piese de-ale noastre, dar pe cei mai mulți nu îi cunosc direct. Pe de altă parte, cred că discreția în relația cu clienții trebuie să fie un fel de factor de echilibru. Eu am o perspectivă mai conservatoare în privința asta.

Reacțiile clienților nu influențează proiectele tale în curs de realizare?

Bun, mă interesează ce spun utilizatorii și verific ceasurile care vin în service. Dar ca să fiu sincer, reacțiile nu prea mă influențează.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii