Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

O veste bună pentru oamenii de radio: a crescut numărul de ascultători la nivel național

Rețeaua Kiss FM a avut cei mai mulți ascultători pe zi, la nivel național, în perioada 31 august – 20 decembrie 2015, conform ultimei măsurători patronată de Asociația pentru Radio Audiență. Dar România Actualități este radioul cu cel mai mare timp de ascultare. Radio ZU urcă pe locul trei în topul audienței, cu o creștere substanțială a numărului de ascultători.
radio_1.jpg

Ultimul val de măsurărare a audienței radio, realizat de IMAS și GfK România sub egida Asociației pentru Radio Audiență (ARA), arată că 11.347.600 de români au ascultat un program de radio în fiecare zi, în perioada 31 august – 20 decembrie 2015. Cifra este mai mare cu 56.500 de persoane față de măsurătoarea din urmă cu un an (1 septembrie – 21 decembrie 2014). Este un câștig important pentru piața de radio în valul din toamna anului trecut.

Kiss FM a avut o medie de 2.105.300 de ascultători pe zi (daily reach), la nivel național, în creștere cu 13.800 față de valul anterior. Cota de piață a liderului este de 8,8%.

România Actualități își păstrează poziția de cel mai ascultat program de radio la nivel național, având o cotă de piață (timp de ascultare) de 14,3%. Această cotă se explică prin faptul că ascultătorii România Actualități alocă mai mult timp de ascultare față de cei ai radiourilor comerciale (de exemplu, Kiss FM și Radio ZU). În cazul România Actualități, daily reach a fost de 1.990.000 ascultători pe zi, la nivelul anului trecut (creștere de doar 2.800 de persoane).

Câștigătorul acestui val de măsurători este Radio ZU, a cărei audiență a crescut cu 133.600 față de măsurătorile din toamna anului 2014. Este cea mai mare creștere de audiență din piața radio. Astfel, Radio ZU a ajuns la 1.752.200 de ascultători pe zi, ocupând locul trei în topul audienței naționale. Are o cotă de piață de 8,2%.

Europa FM a avut în perioada analizată o medie de 1.509.900 de ascultători pe zi, cu o cotă de piață de 8,3%. Europa FM a câștigat un public important: 68.800 de persoane.

Pe locul cinci în topul numărului de ascultători se află Pro FM, cu o medie de 1.454.300 de persoane pe zi și 6,4% cotă de piață. Dar audiența Pro FM a pierdut 120.700 de ascultători la nivel național față de valul din 2014. Pierderea severă de audiență se explică prin faptul că rețeaua Pro FM, proprietatea operatorului de cablu RCS & RDS, a fost „deposedată” de o parte din frecvențe de către proprietar în favoarea noului canal de știri Digi FM, lansat în noiembrie 2015. (Digi FM n-a intrat în aceste măsurători.)

Alte radiouri care au câștigat ascultători față de aceeași perioadă a anului 2014: Magic FM (43.900 de ascultători), Radio România Iași (34.000), Rock FM (31.600), Național FM (42.100), România Târgu-Mureș (40.600).

Radiouri care au suferit pierderi de audiență: Antena Satelor (-36.100 ascultători), Radio 21 (-165.000) – cea mai mare pierdere de audiență de pe piața radio – Radio Oltenia Craiova (-43.000), Radio Timișoara (-19.500), România Cultural (-38.500), Radio Reșița (-10.000) și Radio Cluj (- 21.100).

Valul de măsurători arată că 2.692.100 de români au ascultat alt post de radio decât cele care se află în măsurătorile ARA, în creștere cu 256.200 față de toamna anului 2014. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii