Bugetul total de publicitate (TV, internet, print, radio, outdoor) a crescut anul trecut cu un milion de euro față de nivelul anului precedent. Se poate spune că după șase ani de criză, declinul s-a oprit în publicitatea din România.
Cel mai dinamic mediu de promovare a fost internetul, care a atras investiții publicitare în valoare de 46 milioane de euro, cu 5 mai mult decât în 2012. Autorii raportului „Media Fact Book” estimează pentru 2014 un buget de promovare pe digital de 50 milioane euro.
Dar banii de publicitate s-au investit tot în televiziuni (63% din bugetul total). Nivelul investițiilor s-a situat la 193 milioane de euro, la fel ca în 2012. De notat faptul că Ordonanța 25/2013, prin care agențiile de media au fost eliminate din procesul de achiziții de timpi de publicitate la televiziuni, n-a avut efecte directe asupra bugetelor de promovare, clienții menținându-și expunerea pe micile ecrane. Pentru acest an, „Media Fact Book” estimează același buget, asta însemnând că, în ultimii trei an, cheltuielile au „bătut pasul pe loc”, adaptându-se într-un fel atât consumului populației, dar și frământărilor majore prin care trece piața TV.
Investițiile în panotaj (outdoor) au fost de 28 de milioane de euro, cu un milion mai mici decât în 2012. Outdoor-ul deține 9% din total bugetului de publicitate. Pentru acest an, care este electoral spre deosebire de 2013, consumul de publicitate pe outdoor este estimat la 27 milioane de euro.
Publicitatea în presa scrisă și-a continuat declinul și în 2013: 19 milioane de euro, cu 3 milioane mai puțin decât în 2012. Pentru acest an, printul este estimat la 17 milioane de euro. De remarcat că în 2008, anul de vârf al publicității în România, consumul de publicitate pe print a fost de 82 milioane de euro.
Radioul a avut același buget cu presa scrisă: 19 milioane de euro, la același nivel cu bugetul din 2012. Anul 2014 va marca o scădere de un milion de euro în bugetul de radio, conform estimărilor din „Media Fact Book”.