Cautare




, Contributor

Partener Platypus Group

Comentarii/Editoriale |
|

O provocare pentru oamenii de marketing și comunicare

Discurs susținut în cadrul celei de-a VI-a ediții a Premiilor de Excelență IAA cu ocazia acceptării premiului „Excelență în Managementul Comunicării”. Ateneul Român – București, 25.02.2014.
 aboneaza-te
Lorand_Balint.JPG

Bună seara! Mulțumesc IAA pentru premiu, este o recunoaștere foarte importantă pentru mine.

Urmărind evenimentele din Ucraina din ultimele zile mi-am amintit cum, în urmă cu 25 de ani, în plin comunism, colecționam reclame print decupate din diverse reviste străine pe care reușeam să pun mâna. Visam cu ochii deschiși cum ar fi ca atunci când voi fi mare să ajung să fac și eu reclame strălucitoare la clăpari, blugi, șampanie sau deodorante.

Câteva luni mai târziu, în dimineața zilei de 22 decembrie 1989, arătând către mine și sora mea, mama îi întreba pe soldații care păzeau Sediul PCR din Brașov dacă ar avea suflet să împuște așa copii drăguți și ce anume păzesc ei de fapt? Din fericire nu am ajuns să aflăm răspunsul pentru că am reușit să dăm jos comunismul și să fim oameni liberi.

După ce reușești să dai jos comunismul știi că poți face orice îți propui – totul este să-ți propui.

Întrebarea este ce ne propunem să fim noi cei prezenți în această seară, în Ateneul Român. Astăzi, România este județul Vaslui al Europei. De câte ori ne punem problema în București dacă o reclamă va conecta cu „vasluienii”, cum stăm cu equity-ul sau cu market share-ul în Vaslui, de câte ori clienții iau în considerare să lucreze cu o agenție de publicitate din Vaslui vs. una din București sau Cluj, tot de atâtea ori colegii noștri europeni se preocupă de România.

Sub presiunea vieții de zi cu zi putem cădea în capcana de a accepta rolul acesta marginal, dar personal cred că ar trebui să ne propunem să fim Brașovul, Sibiul, Iașiul sau Timișoara Europei.

Și v-aș propune o provocare: anul viitor, când ne vom vedea pentru premiile de excelență IAA 2015, înainte de începerea festivităților, fiecare dintre noi să petreacă un minut gândindu-se la ce a reușit Ea/El personal excepțional în ultimele 12 luni. Care sunt acele lucruri foarte deștepte care nu ar fi văzut lumina zilei dacă Ea/El nu ar fi existat. O cutie de chibrituri deșteaptă, un insight inspirat sau o campanie națională nemaivăzută.

Și dacă vom face din asta o tradiție și fiecare dintre noi va avea măcar un exemplu la fiecare ediție, în câțiva ani vom fi într-o cu totul și cu totul altă poziție în lume.

Pentru că s-ar putea să nu ne intereseze internaționalizarea, dar cu siguranță în 2014 internaționalizarea este interesată de noi.

Mulțumesc încă odată pentru premiul acordat și un 2014 excepțional fiecăruia dintre voi!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii