Cautare




, Contributor

Orologerie de lux |
|

O nouă direcție la Piaget

Philippe Léopold-Metzger conduce Piaget de 13 ani, timp în care a repoziționat brandul drept creatorul ceasurilor ultraplate și al unor colecții de bijuterii după care tânjesc din ce în ce mai multe doamne. Un gentleman afabil și șarmant, care se află în epicentrul industriei orologere de lux de peste 3 decenii și care se pregătește de o nouă aventură la Piaget.
 aboneaza-te
Wristwatch_1983.jpg

„Piaget se află în vârful piramidei brandurilor de lux și diferă de alte branduri orologere prin faptul că lucrează doar cu aur, dar și pentru că nu este o companie diversificată: noi nu ne-am apucat și de ochelari sau de parfumuri, ci ne-am rezumat la competențele noastre: ceasuri și bijuterii”, îmi spune Philippe Léopold-Metzger în biroul său din Geneva, în cursul unui interviu exclusiv pentru Forbes România.

Piaget s-a lansat în orologerie în 1874, fabricând doar mecanisme, iar în 1943 a început să manufactureze ceasuri sub propriul brand. La sfârșitul anilor ’50, a creat o nișă, lansând cel mai plat mecanism automatic, iar în 1959 a deschis primul magazin și a decis lansarea în domeniul bijuteriilor. O vreme, brandul a fost recunoscut mai ales pentru ceasurile-bijuterie.

„Eu am lucrat pentru Cartier – adică pentru competiție, la vremea aceea, din 1981. În 1988, Cartier a achiziționat Piaget, considerând că are potențial real și în domeniul bijuteriilor, nu doar al ceasurilor. Noii proprietari au văzut o oportunitate și în segmentul bijuteriilor entry-level, deoarece ceasurile erau foarte scumpe”, își amintește Metzger, care, când a preluat frâiele Piaget, în urmă cu 13 ani, i-a propus lui Johann Rupert, președintele grupului de lux Richemont, proprietarul Cartier și Piaget, să exploreze piața ceasurilor masculine ultraplate. „În 13 ani am repoziționat Piaget drept maestrul ceasurilor ultraplate, specialitatea brandului, avem proporții egale la producția de ceasuri de damă și ceasuri masculine și, în plus, avem un renume ca manufactură de ceasuri-bijuterie”.

Anul acesta, grupul Richemont a avut ocazia de a cumpăra Harry Winston, legendarul brand american de bijuterii, dar a refuzat, „deși prețul ar fi fost bani de buzunar pentru ei. S-au uitat la brandurile din portofoliu – Van Cleef & Arpels, Cartier, Piaget și au decis să investească mai mult în acestea. Așa se face că am cumpărat un teren de 3.000 de metri pătrați lângă actuala manufactură din Plan-les-Ouates, lângă Geneva, și ne așteaptă cam 18 luni de renovări și lucrări de extindere – Piaget se va concentra mult, în perioada următoare, pe segmentul de bijuterii – vom crește capacitatea cu 50%-60%. Mai multe conexiuni, mai multe magazine, mai mulți oameni de vânzări, mai multe colecții – suntem sub presiune”, spune Metzger.

Designul ceasurilor Piaget este internalizat („avem doar un colaborator extern, însă tatăl lui are 75 de ani și încă lucrează cu noi, așa că am făcut o excepție”), iar în cazul bijuteriilor 95% din design este in-house. De asemenea, producția este internalizată, iar Piaget controlează și distribuția, prin cele circa 92 de boutique-uri. „La ora actuală, bijuteriile reprezintă circa 15% din cifra noastră de afaceri și țintim către 25%. Și asta nu pentru că nu ne-am orientat destul către acest segment, ci pentru că ceasurile au crescut foarte repede – industria elvețiană de ceasuri nu a avut niciodată o recesiune în adevăratul sens al cuvântului în ultimii 32 de ani. Am crescut chiar și în 2008-2009. Oamenii bogați au continuat să se îmbogățească, iar clasa mijlocie s-a dezvoltat și ea”, spune șeful Piaget.

Metzger dezvăluie că, în business-ul cu ceasuri, se contează pe valoare, nu pe volum. Iar Piaget vinde valoare – ceasuri complicate, ceasuri bijuterie, ceasuri bijuterie dotate cu mecanisme complicate.

În ceea ce privește bijuteriile, Piaget va lansa două noi colecții în curând: o colecție centrată pe trandafiri, unul dintre simbolurile cheie ale casei, la salonul de la Geneva din ianuarie 2014 și o colecție intitulată Extremely Piaget, în toamna lui 2014, la Bienala de la Paris, inspirată de creativitatea Piaget din anii ’60.

„Este oarecum mai simplu în segmentul bijuteriilor, deoarece e vorba de câteva colecții pe an și de piese unice. La ceasuri este vorba de talentul de a simți piața – ai neapărat nevoie de best-seller-uri. Noi ne-am orientat mult către ceasuri concept în ultimii ani: Magic Hour, Twice. Iar eu am ultimul cuvânt asupra unui proiect – dacă va ajunge sau nu pe piață. Lucrez îndeaproape cu Yves Piaget, care cunoaște extrem de bine brandul și ne sfătuim asupra produselor,” spune Pilippe Léopold-Metzger.

Problema este, în opinia oficialului Piaget, faptul că totul – sau aproape totul – a fost deja făcut pe această piață și este foarte greu să inovezi. Însă are mari așteptări de la Gala, un nou model de damă lansat în septembrie 2013 și de la noua colecție Métiers d’Art – Mythical Journey, unde piesele sunt într-adevăr excepționale, iar unele reunesc chiar și 3-4 tehnici artizanale. Nu este ceva nou pentru Piaget, care era foarte avangardist în anii ’60 cu cadranele sale din pietre semiprețioase, o premieră în industrie.

Piaget este și unul dintre puținele branduri de lux care au testat vânzările online – la ora actuală se pot cumpăra produse Piaget pe internet în America, Spania, Franța și Germania. „Nimic nu e nou – în trecut, Piaget a vândut piese foarte scumpe prin catalogul Neiman Marcus. Internetul este un fel de catalog. Noi credem în digital, care s-a dezvoltat enorm în ultimii ani, însă credem cu tărie și în valoarea și puterea printului, care, după părerea mea, nu va dispărea niciodată”, este de părere Philippe Léopold-Metzger.

Piaget Time Gallery

Piaget a lansat, în boutique-ul din Geneva, Piaget Time Gallery, o expoziție superbă cu piese reprezentative pentru brand din mai toate deceniile secolului trecut, de la exuberanța anilor ’20, până la designul inconfundabil al anilor ’60-’70. Exponatele fac parte din colecția impresionantă a brandului (circa 900 de piese), de care se ocupă un oficial Piaget, însărcinat cu achizițiile de ceasuri și bijuterii Piaget. Ebay, licitații, persoane particulare care scriu că ar fi dispuse să vândă moșteniri de la străbunici – toate „firele” sunt urmărite și adesea se soldează cu o achiziție. Cum este cazul unor ceasuri excepționale expuse acum într-o aripă specială a manufacturii din Plan-les-Ouates – ceasuri-monedă (mecanismul Piaget integrat în moneda de 20 de dolari americani), ceasurile realizate încolaborare cu Salvador Dali care își producea propria valută (un Dali, o jumătate de Dali) sau cu sculptorul francez Arman. Dar și ceasuri care au aparținut unor staruri precum Elizabeth Taylor.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii