Sănătate |

O nouă descoperire: microbul care previne infectarea cu malaria

Oamenii de știință au descoperit un microb care protejează țânțarii de infecția cu malaria. În acest context, boala ar putea fi “oprită complet”, relatează BBC News.
 aboneaza-te
1. shutterstock_711675304

Cercetători din Kenya şi Marea Britanie au descoperit întâmplător un microb despre care susțin că are un potenţial imens de a controla malaria, o boală care ucide mai mult de 400.000 de persoane în fiecare an, majoritatea copii sub vârsta de 5 ani.

Malaria se transmite prin mușcătura țântarilor infectați, prin urmare, protejarea acestor insecte ar putea duce la siguranța oamenilor.

Microbul, denumit Microsporidia MB, a fost descoperit prin monitorizarea țânțarilor de pe malul lacului african Victoria, din Kenya. Microbul trăiește în sistemul digestiv și organele de reproducere ale insectelor.

Potrivit studiului publicat în jurnalul Nature Communications, țânțarii care aveau acest microb nu erau infectați cu parazitul malaria. Experimentele din laborator au confirmat că, într-adevăr, Microsporidia MB protejează insectele, oprind răspândirea infecției.

Cât de mare este această descoperire?

Datele pe care le avem până acum sugerează că, în proporție de 100%, este un blocaj al malariei, un blocaj foarte puternic. Descoperirea a fost o adevarată surpriză. Cred că mulți oameni o vor considera o reușită importantă”, a declarat dr. Jeremy Herren, din cadrul Centrului Internațional de Studiere a Fiziologiei și Ecologiei Insectelor.

Deși s-au înregistrat rezultate uimitoare datorită utilizării plaselor de pat și a stropirii caselor cu insecticide, se simte nevoia unor noi instrumente de combatere a malariei.

E o nouă descoperire. Suntem foarte încântați de potențialul ei de a controla malaria. Are un potențial uriaș,” a declarat prof. Steven Sinkins, din cadrul Centrului de Cercetare a Virusurilor de la Universitatea din Glasgow.

Infecţiile cu Microsporidia MB sunt totuși rare în mediul sălbătic, motiv pentru care cercetătorii caută o modalitate de a răspândi microbul. Ei au în vedere mai multe strategii,  unul dintre ele fiind infectarea masculilor speciei (care nu înțeapă) în laborator și eliberarea lor în natură pentru a infecta și femelele.

Oamenii de știință au ajuns la concluzia că infectarea cu Microsporidia MB pare să dureze toată viața,  protejând țânțarii de malarie.