Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

O nouă campanie împotriva violenței domestice: „Vânătaia dispare, trauma rămâne”

Fundația Sensiblu atrage atenția asupra violenței domestice printr-o nouă campanie neconvenţională creată de agenția Geometry Global.
Fundatia Sensiblu

Un insert în revistele pentru femei intrigă de la prima atingere: ceea ce pare a fi o reclamă la un parfum de lux urmează să devină un semnal de alarmă puternic cu privire la abuzului fizic din România.

În 2012 agenția Geometry Global a creat pentru aceeași fundație campania de conștientizare „De 8 Martie, nicio palmă”.

Advertorialul inserat de Fundaţia Sensiblu în revistele pentru femei arată ca o reclamă la un parfum de lux, însoţită de o mostră. Mesajul îndeamnă femeile să testeze parfumul frecând încheietura mâinii de o suprafaţă predefinită. Când fac acest gest, ceva obişnuit pentru cititoarele de reviste, pe piele se transferă o vopsea violet. Astfel, este simulată o vânătaie familiară femeilor care în mod constant sunt bruscate şi agresate de către partenerii lor de viaţă. În locul mesajului „testează parfumul” apar acum informaţii despre cum poate Fundaţia Sensiblu să susţină şi să ajute victimele violenţei domestice.

Prin mesajul „Vânătaia dispare, trauma rămâne”, campania Sensiblu vrea să vorbească atât cu posibile victime ale violenţei domestice, indicându-le o modalitate prin care pot cere ajutorul, dar şi cu persoane din preajma victimelor care pot da mai departe mesajul de susţinere.

„În toată comunicarea noastră împotriva violenţei domestice pentru Fundaţia Sensiblu încercăm să eliminăm preconcepţia că violenţa domestică se întâmplă doar la ne-educaţi, doar la ţară, departe de noi, cei civilizaţi. Din păcate, acest fenomen e mult mai aproape şi mai des întâlnit decât ne imaginăm. Din acest motiv, campaniile noastre, inclusiv aceasta, au fost intruzive, au intrat „cu bocancii” în viaţa publicului, încercând să scoată acest fenomen din zona de acceptare tacită.  Acum am ales cea mai puternică formă de violenţă, abuzul fizic, şi am replicat efectele ei directe. Am vrut să fie totul cât se poate de in your face.” declară Răzvan Ludu , Sr. Art Director, Geometry Global.

În România, între anii 2004 și 2012, peste 940 de persoane și-au pierdut viața din cauza conflictelor în familie. Numai în anul 2012 au fost peste 86 000 de solicitări de intervenție în cazuri de agresiuni în familie la serviciul 112.

Cristina Horia, Director Executiv al Fundaţiei Sensiblu, a declarat: „Prin această campanie, ne dorim ca acelea care au simțit deja „parfumul” violenţei domestice în căminul lor să vină către noi, iar cele ce-l vor atinge prima oară în  paginile revistelor să ne ajute să ducem mesajul mai departe. Numărul de telefon al centrului de consiliere Casa Blu al Fundației Sensiblu le stă la dispoziție: 021 311 46 36”.

Echipa Geometry Global: Răzvan Ludu (Sr. Art Director), Sorana Someșan ( Sr. Copywriter), Florina Alexandru (Sr.Art Director), Mihai Fetcu (Creative Director), Ada Iftodi (Account Manager), Mihai Drăghici (Account Manager), Patricia Arbanas (Group Account Director).

Echipa Fundatia Sensiblu: Cristina Horia (Director Executiv), Veronica Dobre (PR Manager).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii