Cautare




, Contributor

Forbes.com

Media şi entertainment |
|

O idee pentru promovarea României în lume

Lorand_Balint.JPG
Am revăzut de curând o reclamă TV făcută pentru promovarea imaginii României. Am să mă abțin s-o comentez. Mi-a reamintit, însă, un gând pe care l-am avut ca urmare a unei discuții, într-o noapte, la Rio de Janeiro cu tineri voluntari, veniți de prin toată lumea.

Tinerii aveau între 18 și 25 de ani și nu auziseră în viața lor de Dracula, Nadia Comăneci, Ilie Năstase sau Hagi. Curioși, mă întrebau lucruri despre România și, trebuie să recunosc, n-am reușit să-i dau pe spate până când nu le-am povestit despre Cimitirul Vesel din Săpânța. Uau! Mega reacții, discuții, interes maxim! Nemaivăzut, nemaiauzit: un cimitir vesel! Care te întâmpină de la intrare cu vorbe înțepătoare (witty): „Traveler, don’t laugh. What you are, I used to be. What I am, you are going to be”.

Iată ceva unic, memorabil, o cale de a atrage atenția și o posibila platformă pe care am putea construi asocieri pozitive pentru România.

Campania ar putea fi construită în jurul unui proiect special în revista „Time”, de exemplu, în care, timp de 52 de săptămâni, România să comemoreze personalități ale lumii prin reclame de o pagină, care să aibă ca element central crucea personalității respective – cum ar fi arătat aceasta dacă ar fi fost înmormântată în Cimitirul de la Săpânța.

La un an de la moartea lui Nelson Mandela ar putea fi crucea lui Nelson Mandela. Desene și text inspirate din viața și moștenirea sa. Apoi Shakespeare – un individ care vorbea cu un limbaj ciudat; crucea lui Newton; crucea lui Jung; crucea lui Senna; crucea lui Brâncuși; crucea lui Henri Coandă – introducem și personalități românești. Fiecare cruce ar trebui introdusă printr-un text care să vorbească despre România, despre poporul român, despre cimitirul din Săpânța.

Fie viața cât de grea, românii știu să treacă peste orice, să facă mișto și în cele mai negre situații în care poate un japonez și-ar face harakiri.

În paralel, în fiecare săptămână, undeva în România – să zicem în parcul Tineretului din București – se dezvăluie și crucea respectivă. Astfel, după numai un an de zile, în plus față de atributele pozitive asociate României, am avea o nouă atracție turistică ce ar putea deveni faimoasă în întreaga lume.

Pentru că nu este greu de imaginat o caravană prin Europa în timpul căreia crucile să fie expuse în locuri ca Trafalgar Square, Piața Roșie sau Grande Place, ca să le vadă și străinii care încă n-au ajuns la noi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii