FacebookTwitterLinkedIn

La nivelul Europei, media  pliantelor primite de o gospodărie într-o săptămână este de 12.

Cele mai mari volume în distribuția de pliante în cutiile poștale în 2011 au fost înregistrate în Germania (20,6 miliarde), Franța (19 miliarde), Italia (12 miliarde) și Olanda (11,35 miliarde). România ocupă cea de-a douăsprezecea poziție, cu 850 milioane de exemplare distribuite.

Țările care au cunoscut cele mai mari creșteri în 2011 sunt Polonia, Finlanda și Croația, toate înregistrând creșteri în volum de peste 100 de milioane de exemplare distribuite. Germania a avut o creștere de 600 de milioane de exemplare distribuite.

La polul opus, Danemarca, Grecia și Spania au înregistrat scăderi de peste 100 de milioane de exemplare, în timp ce  Ungaria a înregistrat o scădere în volum de 1,07 de milioane de exemplare, cea mai mare de până acum.

Mark Davies, președintele ELMA, a comentat rezultatele studiului: „Acest recensământ accentuează rezistența pieței de distribuție de  pliante în Europa, într-o eră digitală. Succesul continuu al acestui mediu de comunicare este asigurat de flexibilitatea acestuia în a răspunde nevoilor specialiștilor din marketing”.

ELMA grupează principalele companii ce distribuie materiale publicitare, cum ar fi pliante, flyere, cataloage, broșuri, ziare gratuite și mostre de produse. Scopul asociației este să garanteze standardele de calitate pentru membrii asociației și să promoveze industria de distribuție a materialelor publicitare, în special a pliantelor.

În România, Inbox Marketing, companie membră a alianței ELMA, estimează că va distribui în 2013 circa 500 de milioane de pliante în cutiile poștale, reprezentând aproximativ 60% din piața românească.