Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Numărul românilor care au urmărit programe TV s-a redus cu jumătate de milion în 2014

În 2014, numărul de persoane distincte care au urmărit cel puțin un minut un program TV (pe parcursul unei zile), la nivel național, a fost de 14.490.000, în scădere cu 552.000 față de 2013.
televiziune buna

UPDATE: Principalul motiv al scăderii numărului de telespectatori pe total piață TV îl reprezintă reducerea universului național, din cauza ajustării care s-a făcut în 2014 cu datele din Recensământul Populației din 2011. Astfel, în 2014, universul în care s-au făcut măsurătorile a fost de 18.587.000 persoane față de 19.022.000 de persoane în 2013. Așadar, o diferență de 435.000, care explică în mare parte scăderea de reach. (PB)

 

Cifra de 14.490.00 este indicatorul de audiență reach și reprezintă numărul de telespectatori unici care au urmărit cel puțin un minut un program de televiziune, într-o anumită perioadă. Spre deosebire de rating, care arată media telespectatorilor pe minut, reach se referă la persoane unice.

Așadar, anul trecut, piața TV a pierdut jumătate de milion de români, în principal, din motivul precizat mai sus.

Pro TV, liderul pieței TV, a avut un reach de 10.068.000 telespectatori unici, în scădere cu 566.000 față de 2013. Și Antena 1 a pierdut unici: 532.000. Kanal D a pierdut 881.000 de unici, ajungând la un reach de 6.879.000.

Dintre marile televiziuni, Prima TV a suferit o pierdere substanțială de telespectatori: 962.000, având un reach de 6.138.000 (național). Dar cea mai mare pierdere a înregistrat-o Acasă TV: 1.767.000 de unici. Reach-ul de la Acasă a coborât sub pragul de 4 milioane de telespectatori. De notat că Antena Stars (fosta Antena 2, repoziționată în urmă cu un an) a avut mai mulți telespectatorin unici decât Acasă TV.

Programele TVR 1 au fost urmărite, cel puțin un minut pe zi, de 5.747.000 oameni, în scădere cu jumătate de milion (550.000) față de 2013.

Antena 3 și-a conservat acest indicator, pierzând doar 58.000 de unici, reach-ul său situându-se la 4.727.000 de persoane distincte.

Majoritatea televiziunilor monitorizate au înregistrat pierderi mai mari sau mai mici. Televiziunile care și-au crescut numărul de unici se pot număra pe degetele de la… două mâini: Antena Stars (creștere de 454.000), România TV (174.000), Nickelodeon (733.000), History Channel (90.000), Eurosport (9.000), AXN White (42.000), Comedy Central Extra (301.000).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii