Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Numărul reclamelor în ziarele nationale a scăzut cu 23,3% în primele două luni ale anului

newspaper.jpg
Ziarele naționale au publicat 1.866 machete publicitare în primele două luni ale acestui an, cu 23,3% mai puține decât în aceeași perioadă a anului 2012. Volumul net de publicitate consumat în paginile acestor ziare nu a depășit 700.000 de euro (estimare „Forbes România”).

Cel mai mare consumator de publicitate în ziarele naționale (cele care mai apar pe hârtie!) a fost Petrom, care a comandat 83 de machete în ianuarie-februarie, în valoarea brută de 280.434 euro (rate card), potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea din Presa Scrisă” (MIPS), realizat de BRAT.

Orange s-a plasat pe locul trei în topul investitorilor, cu un volum brut de 155.213 euro (rate card), pentru 33 de machete publicitare. Operatorul de comunicații mobile este flancat de Medical Enterprises (locul doi) și Laurus Medical (locul patru), ambele firme operează clinici medicale care tratează hemoroizi, fisuri anale, afecțiuni dermatologice etc.

Astfel, Medical Enterprises (On Clinic) a comandat 51 de machete în valoare de 156.300 euro (rate card), în timp ce serviciile clinicilor Laurus Medical au beneficiat de 61 de inserții în valoare de 149.075 euro (rate card). Laurus Medical are cele mai multe machete de publicitate din top 10 clienți publicitari în ziarele naționale. Cele două firme de servicii medicale dețin mai mult de o treime din numărul total de machete publicitare ale clienților din top 10.

Alte companii care au consumat publicitate în aceste ziare: Alevia (97.900 euro – rate card), Ikea (93.375 euro), RO Image 2000 (89.255 euro), Hitachi (73.550 euro), Mercedes Benz (69.900 euro) și General Motors (55.600 euro).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii