Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Numărul dosarelor de conciliere soluționate favorabil de CSALB a crescut de aproape 5 ori, în 2017

Conciliatorii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au oferit soluţii acceptate de ambele părţi, între bănci sau IFN-urile și clienții acestora, ȋn 115 dosare, ȋn 2017, de aproape cinci ori mai mult decât în anul 2016, când s-au finalizat cu hotărâre 24 de dosare.
bani_lei.jpg

Dar și încheierile, adică a dosarele în care părțile nu ajung la o soluție de compromis convenabilă, au crescut. În 2016, aproape jumătate dintre dosare s-au finalizat cu încheiere (20 de dosare dintr-un total de 46 de dosare gestionate de CSALB), iar, în 2017, 24 de dosare au fost finalizate cu încheiere din totalul de 141 de dosare soluționate.

De asemenea, anul trecut, Centrul a gestionat 1.165 de solicitări scrise, cu 148% mai mult față de cele din anul precedent.

În acelaşi timp, 2017 a confirmat deschiderea tot mai mare a băncilor către soluţionarea diferendelor prin intermediul Centrului și cu ajutorul conciliatorilor. Numărul cererilor transformate în dosare, adică acceptate de bănci sau IFN-uri pentru a fi rezolvate la CSALB a crescut de aproape 5 ori, comparativ cu anul anterior, la 214 dosare”, se scrie într-un comunicat de presă al CSALB.

În același timp, consumatorii sunt din ce ȋn ce mai informaţi cu privire la CSALB şi serviciile pe care acesta le oferă, fiind ȋnregistrate 505 solicitări conforme ȋn 2017, cu 115% mai multe față de 2016. De asemenea, numărul solicitărilor telefonice de informații primite de CSALB a fost de peste 7.000, anul trecut.

Ne așteptăm, în continuare, la creșterea numărului de solicitări și dosare, pe măsură ce, atât consumatorii, cât și băncile, vor conștientiza și vor aprecia mai mult avantajele oferite de soluționarea alternativă. Sperăm ca, ȋn curând, CSALB să fie prima opțiune pentru rezolvarea diferendelor dintre consumatori şi instituţiile financiar bancare şi nebancare”, a declarat Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de Coordonare al CSALB.

Cele mai frecvente cereri conforme venite din partea consumatorilor vizează reduceri de comisioane, rescadențarea creditelor sau diminuarea ratei lunare.

CSALB administrează infrastructura necesară soluționării alternative prin propunerea unei soluții (concilierea) sau impunerea unei soluții (arbitrajul). În prezent, CSALB are 15 conciliatori care analizează dosarele şi prezintă o soluţie de stingere a litigiului, în funcție de procedura aleasă, în urma analizei documentelor și a discuțiilor cu părțile.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii