Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Numărul de reclame în print pentru automobile a scăzut cu 42% în primul trimestru al anului 2014

Volumul brut de publicitate consumat în presa scrisă de producătorii și dealerii auto s-a ridicat la 1.668.556 euro (rate-card), în primele trei luni ale acestui an, conform monitorizărilor companiei Alfa Cont.
porsche

Bugetul din primul trimestru este cu 11,2% mai mic decât cel din aceeași perioadă a anului trecut. Numărul de machete publicitare auto a fost de 533, cu 41,8% mai mic decât cel din primul trimestrul al anului 2013.

Revistele au atras un buget total de 784.782 euro (calculat la rate-card), iar ziarele au publicat reclame auto în valoare brută de 883.773 euro (rate-card).

Cel mai mare investitor în print a fost compania Porsche România, importatorul general în Romania pentru mărcile Volkswagen, Skoda, Audi și SEAT, cu 102 inserții publicitare în valoare de 426.945 euro (rate-card), conform datelor Alfa Cont.

Pe locul secund se află Trust Motors, importul autovehiculelor Peugeot, cu un buget de 258.770 pentru 54 de machete publicitare.

Alte companii care au investit reclame în print:

Citroën România – volumul brut 206.350 euro.

Mercedes-Benz România – 122.600 euro.

Automobile Bavaria – 119.580 euro.

Suzuki România – 88.040 euro.

BMW România – 74.680 euro.

Ford România – 65.920 euro.

Renault România – 60.008 euro.

Toyota România – 45.010 euro.

Toate cifrele reprezintă valoare bugetelor de publicitate calculate la rate-card (tarifele-listă).

Se constată că din toșpul principalilor investitori lipsește Automobile Dacia S.A.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii