Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Numărul clienţilor de publicitate online s-a dublat în 2015 faţă de anul precedent

Numărul companiilor care și-au promovat produsele şi serviciile în mediul online s-a dublat în 2015, comparativ cu anul anterior, arată studiul „Monitorizarea Investiţiilor în Publicitatea Online” (MIPO), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).
publicitate online

Interesul clienţilor de publicitate pentru promovarea produselor şi serviciilor în mediul online a crescut, fapt dovedit de cei aproximativ 2.560 de clienţi de publicitate care au investit în anul 2015 pentru promovarea online a produselor şi serviciilor, un număr dublu comparativ cu anul 2014.

De asemenea, numărului campaniilor publicitare desfăşurate de aceştia este cu 40% mai mare faţă de cele desfăşurate în urmă cu un an.

Analizând volumul mesajelor publicitare unice, se observă că în 2015 aproximativ 60% din totalul bannerelor au fost livrate prin intermediul Google Dispay Network (GDN), în creştere faţă de anul trecut cu 7%, restul bannerelor fiind livrate prin celelalte adservere disponibile în piaţă.

Circa 27% din totalul clienţilor utilizează exclusiv reţeaua GDN pentru propriile campanii publicitare.

Chiar în contextul creşterii numărului de clienţi şi a mesajelor comunicate online, volumele investite în publicitatea de tip display (volume ce nu includ şi publicitatea programatic, livrată prin GDN, Yahoo, Facebook, vezi informații suplimentare) monitorizate de BRAT sunt în scădere cu aproximativ 7% faţă de anul trecut şi cu 19% faţă de anul 2013, totalizând aproximativ 98,5 milioane de EURO (RATECARD). Explicaţia poate consta atât într-o diminuare a investiţiilor fiecărui client, cât şi în trecerea unei părţi a volumelor în zona nemonitorizată sub aspectul volumelor (în GDN, de exemplu).

Din investiţiile în publicitatea online display monitorizate, cele mai mari volume au fost realizate de clienţii din domeniul auto, cu aproximativ 16% din totalul investiţiilor, urmaţi de cei din comunicaţii şi finanţe.

Comparativ cu anul 2014, cele mai mari creşteri ale investiţiilor au fost în industria produselor pentru igienă personală (83%), piaţă farmaceutică (63%) şi finanţe (44%).

Topul clienţilor de publicitate este condus de Orange, la fel că şi în 2014, care are cea mai mare pondere din totalul investiţiilor în publicitatea online, aproximativ 8%, urmat de Procter & Gamble şi Ford România fiecare cu aproximativ 4%.

TELEVIZIUNILE DE DOCUMENTARE CU CELE MAI MARI AUDIENȚE ÎN IANUARIE 2016

Adevărul.ro este siteul care a atras cea mai mare parte a investiţiilor în publicitate din mediul online, devansând libertatea.ro, siteul cu cele mai mari investiţii în publicitate în anul 2014. Pe poziţia a treia se află site-ul ştirileprotv.ro urmat de gsp.ro, ambele cu aproximativ 5% din total investiţii în publicitate din mediul online.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii