Cautare




, Staff

Internet |
|

Numărul căutărilor online de rechizite în prag de școală crește cu peste 40% pentru al treilea an consecutiv

Numărul de căutări online pentru produse din categoria „Înapoi la școală” – “Back to School” continuă să crească și în 2017, cu circa 40% față de anul trecut, după ce, începând din 2014, s-a produs o creștere anuală de câte 50%, indică o analiză MoLoSo Agency, companie digitală care oferă servicii de marketing online.
elev shutterstock_648282517

Aproape două treimi dintre potențialii cumpărători care au vizitat magazinele online cu campanii “Back to School” analizate au utilizat dispozitive mobile pentru a căuta online rechizite, cărți, birotică și papetărie, indică datele MoLoSo. Bucureștenii sunt primii în topul potențialilor cumpărători din țară, însă specificul acestui an îl reprezintă faptul că circa 15% din căutările în limba română pe această categorie de produse sunt generate de utilizatori din diaspora.

Creșterile numărului de căutări pentru produse din categoria „Înapoi la școală” în preajma debutului de an școlar au fost semnificartive în contextul în care magazinele online pun tot mai mare accent pe campanii organizate în această perioadă. De exemplu, pentru produsul „ghiozdan” au fost înregistrate 40.500 de căutări în luna august 2016, o creștere cu 50% față de august 2015 (27.100 căutări), lună care a marcat o creștere similară față de august 2014 (18.100 căutări).

Pe acest segment de produse, în perioada august – septembrie 2016, clienții magazinelor online cu campanii tip „Înapoi la școală” analizate au cumpărat în proporție de 55% caiete, 25% rucsacuri / ghiozdane, 20% pixuri, penare, carioci și alte produse.

„Românii caută să își facă tot mai des cumpărăturile online, economisind timp pe care în mod obișnuit îl petrec în trafic și apoi în magazine, în special în marile orașe. Un aspect interesant al căutărilor online pe acest segment îl reprezintă însă faptul că aproximativ 15% din căutări sunt făcute anul acesta de persoane din diaspora. Din acest motiv, sfătuim magazinele online să susțină în viitor campanii speciale pentru părinții din diaspora care își pregătesc copiii de școală de la mare distanță”, spune Cătălin Macovei, fondator și Managing Partner MoLoSo

În România, aproape o treime din căutările de produse „Back to School” au fost realizate de utilizatori din București (29,2%). 59,8% sunt generate din restul țării, tot din mediul urban.

În ceea ce privește mediul de acces online, aproape două treimi din căutările legate de rechizite realizate în luna iulie 2017 au fost făcute de pe un dispozitiv mobil (63,5%), ceea ce reprezintă o creștere cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pornind de la aceste valori, MoLoSo estimează că aproape două treimi din totalul de căutări realizate în perioada vacanței de vară din acest an (iulie – septembrie) provin de pe un dispozitiv mobil.

„În condițiile în care rata de penetrare a internetului în România a ajuns la 65%-67%, iar un procent similar îl reprezintă utilizatorii frecvenți de smartphones și tablete, devine tot mai clar că prezența și focusul pe dispozitive mobile vor asigura succesul campaniilor derulate de magazinele online în perioada anterioară începerii anului școlar”, explică Daniel Slavenie, Managing Partner MoLoSo Agency.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii