Cautare




, Contributor

Beauty Contributor

Lifestyle |
|

Noul ritual de frumusețe #OralSkincare

Suplimentele alimentare cu colagen sau vitamina C au căpătat o popularitate sporită în ultima vreme, alături de multe alte formule orale dedicate pielii. Vor lua oare acestea locul cremelor, serumurilor și tratamentelor faciale?
beauty

Industria globală de skincare – cel mai important segment al pieței de produse cosmetice – valorează la ora actuală aproape 150 de miliarde de dolari americani, iar specialiștii estimează o evoluție ascendentă în următorii cinci ani, tinzând spre pragul de 200 de miliarde, după cum arată Statista.com. În acest context, cosmeticele orale, o categorie recent adăugată în portofoliul brandurilor de produse de îngrijire, dar și în oferta producătorilor de medicamente și suplimente alimentare, se bucură de o popularitate tot mai mare, datorată cel mai probabil iluziei de simplificare a ritualului de îngrijire, pe care aceste preparate o creează, dar și prin prisma rezultatelor susținute de ingredientele cu reputație solidă din compoziția acestora. În plus, simplificând ecuația, dacă o capsulă te poate scăpa de durere, de ce n-ar putea să facă și ridurile să „treacă”?

Se preconizează că piața globală a suplimentelor de înfrumusețare va înregistra o creștere spectaculoasă în acest deceniu, datorită creșterii gradului de conștientizare cu privire la beneficiile pentru sănătate ale suplimentelor de înfrumusețare (impactul asupra pielii fiind tratat ca un efect secundar al acestora), laolaltă cu cererea crescândă de produse organice, naturale.

Interesant e faptul că puține dintre produsele de acest gen se bazează pe ingrediente descoperite recent, majoritatea conținând multivitamine (B12, C, D sunt nelipsite), minerale, probiotice, coenzima Q10, acizi grași Omega 3 sau colagen. Multe dintre aceste formule, regăsite până nu de mult în secțiunile dedicate creșterii imunității, sănătății oaselor sau inimii, formează astăzi sectorul „nutricosmeticelor”, așa cum a fost denumită categoria de suplimente orale destinate îngrijirii pielii. Sub formă de pulbere solubilă în apă, capsule, băuturi sau fiole buvabile, acestea promit pielea perfectă la care noi toate (dar și tot mai mulți dintre bărbați) visăm. Iar cercetările care stau în spatele tuturor acestor ingrediente tind să fie mult mai convingătoare decât în cazul cosmeticelor cu aplicare externă, știut fiind deja faptul că și frumusețea trece prin stomac.

Segmentul reprezentat de capsule a însumat anul trecut cea mai mare cotă de venit (36,4%) pe piața globală a suplimentelor de înfrumusețare, arată BusinessWire. Explicația ar putea fi faptul că acestea permit eliberarea extinsă a ingredientului activ, capsulele fiind concepute astfel încât să nu livreze ingredientul dintr-odată (caz în care formula nu ar avea timp să fie absorbită, ci digerată și eliminată mai rapid). Totuși, avertizează specialiștii, același ingredient aplicat topic nu garantează același rezultat pe cale orală, chiar dacă este mai concentrat, deoarece sistemul digestiv nu metabolizează diferit în comparație cu reacția pielii.

Teoria care stă în spatele acestor preparate susține că, administrate regulat, pot suplini sau multiplica anumite procese implicate în mecanismul ce asigură aspectul pielii, cum ar fi sinteza colagenului, proteina esențială pentru tinerețea tenului. Iar dacă mai apare și o vedetă precum Jennifer Aniston, care susține că motivul pentru care ea arată, la 50 de ani, la fel ca acum mai bine de 20 de ani, sunt suplimentele alimentare cu colagen, mai că-ți vine să-ți trimiți toată trusa de îngrijire a tenului la plimbare. În realitate, acest mod de îngrijire a pielii este eficient în completarea ritualului zilnic, în cadrul unui stil de viață sănătos.

Ca să fie clar, nu există (încă) acea formulă care să poată „vindeca” efectul factorilor externi asupra pielii. Radiațiile solare pot fi combătute doar cu ajutorul factorului de protecție inclus în ritualul de îngrijire, iar agresiunile precum poluarea, dar și schimbările climatice impun un ritual de îngrijire care să vizeze curățarea optimă, hidratarea și aportul acelor nutrienți necesari fiecărui ten în parte, via creme și serumuri. Cu alte cuvinte, îngrijirea pielii din exterior nu poate fi suplinită cu ajutorul capsulelor, injecțiilor, nutriției etc., însă asocierea cât mai multor soluții de acest gen oferă cele mai bune rezultate.

Evident, nu toate aceste preparate funcționează, și sunt extrem de multe opțiuni, ceea ce face ca un astfel de demers să fie deseori sortit eșecului. Efecte adverse nu prea sunt, dar simplul fapt că nu se vede nicio schimbare – în contextul folosirii suplimentelor în condiții optime, e suficient pentru a ne delimita de această nișă, considerând că e doar o altă strategie de marketing sau o altă înșelătorie după pilulele de slăbit. Specialiștii ne asigură totuși că nutricosmetica este „descoperirea” secolului, dovadă stând diversificarea gamelor de îngrijire a tot mai multor branduri cu tradiție în skincare, cu precădere în sectorul profesional al cosmeticii.

Ce funcționează? Cu siguranță, acele vitamine concepute inițial pentru a preveni o serie de afecțiuni, inclusiv cancerul sau bolile de inimă… Vitamina A susține vederea, iar în derivatul său „retinol” este considerată a fi cel mai de temut inamic al ridurilor și petelor. Vitamina C, populară în tratamentele de prevenție a răcelilor și creșterea imunității, este, la ora actuală, vedeta suplimentelor de frumusețe, grație proprietăților sale puternic antioxidante, caracteristice și vitaminei E. Vitamina D și calciul sunt considerate esențiale pentru sănătatea sistemului osos, dar au efect major în regenerarea pielii. Vitaminele din grupa B sunt folosite cu succes în tratarea depresiei, dar B3 (niacina) și B7 (biotina) au proprietăți inegalabile în ceea ce privește susținerea echilibrului pielii. Iar lista poate continua, majoritatea acestor compuși regăsindu-se atât în suplimentele orale, cât și în cele pentru uz extern. Îndoiala care planează încă asupra primelor este susținută de argumente științifice, care susțin că este foarte dificil de stabilit cât din ingredientul ingerat ajunge efectiv la piele, înainte să fie metabolizat în altceva. Este cazul colagenului, un complex proteic care, odată ajuns în tractul digestiv, este descompus în aminoacizi, ca orice altă proteină consumată.

Există și cercetători care susțin că dozele mari de colagen pot păcăli organismul să producă mai mult colagen propriu, iar consumatoarele confirmă că au observat schimbări după numai trei-patru săptămâni de administrare a unor preparate pe bază de peptide de colagen (cu concentrație de până la 10.000 mg), raportând diminuarea petelor pigmentare, un ten mai ferm, radios, cu aspect sănătos. Științific vorbind, este cunoscut faptul că peptidele sunt capabile să reducă fragmentarea rețelelor de colagen la nivel dermic, contracarând, astfel, îmbătrânirea cutanată. Iar dacă luăm în calcul faptul că aceste preparate orale sunt îmbogățite cu multe alte ingrediente benefice pentru piele, se prea poate ca efectele să fie și mai însemnate.

Mai rămâne totuși un aspect legat de acest nou val de produse: suntem diferite, iar pielea noastră este unică, cu nevoi specifice, deci cum ar putea un produs să selecteze ținte atât de precise? Industria cosmetică a luat în calcul și acest aspect, trecând deja la personalizarea suplimentelor de înfrumusețare (conceptul este folosit și în administrarea „cocktailurilor” injectabile disponibile în clinicile de înfrumusețare). Astfel, luând în considerare factori precum vârsta, greutatea, înălțimea, afecțiunile pielii, stilul de viață etc., companii precum Vitamin Shoppe adoptă strategii noi pentru a oferi suplimente personalizate consumatorilor (denumit Only Me, preparatul final este conceput în urma unui interogatoriu on-line de aproximativ 10 minute). Rezultatele depind însă de contextul în care acest tratament este urmat, acesta neputând ține locul nutriției, somnului sau ritualului de îngrijire adaptat fiecărui ten în parte. Pe scurt, nutricosmetica este ceea ce lipsea pentru a putea spune că facem „totul” pentru frumusețe.

Florêve Paris propune cure anti-age, strălucirea pielii, detox și sănătatea podoabei capilare, sub formă de fiole buvabile, de la 220 de lei/pachet 14 fiole, cu administrare zilnică.

Beauty Help de la Zenith, 145 de lei, sub formă de pudră pentru shake-uri sau smoothie, este conceput pe baza unei formule complexe ce conține colagen, acid hialuronic, resveratrol, vitamine și coenzima Q10.

MyElements Beautin Collagen, 140 de lei, este un supliment alimentar lichid pe bază de colagen, acid hialuronic și vitaminele A, B, C și magneziu, benefice pielii, părului și unghiilor.

Gama Truvivity by Nutrilite de la Amway conține suplimente sub formă de pudră sau capsule (478 de lei/pachet format din ambele produse) cu colagen, zinc și vitamine pentru o abordare holistică a îngrijirii tenului.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii