Cautare




, Editor Coordonator

Auto |
|

Noul BMW Seria 4 Cabriolet. Plăcerea condusului cu vântul în plete (cine le are)

„Cabriolet” este termenul care descrie cel mai elegant o mașină fără plafon - nu roadster, nu decapotabil, nu convertible. Cabriolet. Iar noul BMW Seria 4 Cabriolet este cea mai izbutită transpunere în realitate a noțiunii.

Când am văzut pentru prima dată fotografiile noului BMW Seria 4 Cabriolet, mi-am zis că mâine aș emigra bucuros  spre țările calde – nu contează care, cald să fie și asfaltul bun -, ca să mă pot bucura de compania cabrioletului în fiecare zi, dimineața, la prânz și seara, conducându-l spre nicăieri pe o autostradă care urmărește fidel linia unui țărm anonim udat de valurile unui ocean oarecare.

Noul cabriolet cu patru locuri este un model al cărui spirit sportiv este mai accentuat decât la generația precedentă și îl distanțează și mai mult de Seria 3 Sedan, cu care împarte platforma tehnică. Este interesant că se vorbește mult despre acoperiș la decapotabile – viteza cu care mașina se „descoperă” fiind aproape la fel de importantă cu viteza efectivă pe care o poate atinge vehiculul. Însă la BMW Seria 4 Cabriolet e musai să vorbim despre soft top fiindcă e nou și, în premieră, ar trebui să îi împace și pe puriștii care vor un plafon de stofă, și pe cei care preferă un hard top retractabil. Să vedem de ce: în primul rând, plafonul de stofă de tip panel bow oferă un confort termic și acustic mult peste un soft top convențional și este cu 40% mai ușor decât hard topul retractabil al actualului model. Apoi, că veni vorba de viteza de descoperire, deschiderea sau închiderea plafonului are loc în 18 secunde, inclusiv în mișcare, la viteze de până la 50 km/h. Cu acoperișul închis, portbagajul are capacitatea de 385 de litri.

Interiorul este amenajat în acel mix de sportivitate şi eleganţă care caracterizează designul exterior al noului cabriolet. Planșa de bord orientată spre șofer confirmă faptul că avem de-a face cu un automobil construit pentru plăcerea de a conduce; scaunele, îmbrăcate standard în piele Vernasca, sunt sport în față și individualizate în spate, cu extindere şi retragere automată a bazei centurilor de siguranţă. De remarcat aici două opționale interesante: deflectorul de vânt, care direcţionează debitul de aer prin habitaclu, și încălzitoarele pentru locurile din spate, integrate în tetierele faţă, care fac ca automobilul să poată fi condus cu plafonul coborât și pe temperaturi coborâte.

Companion atent la drum, cabrioletul își asistă șoferul în procesul de conducere cu o serie de sisteme disponibile standard: controlul distanţei de parcare (cu senzori în faţă şi în spate), avertizare de coliziune frontală cu intervenţie a frânei, avertizare de părăsire a benzii (cu revenire pe bandă cu asistare a direcţiei) şi sistemul Speed Limit Info.

Cât privește serviciile digitale, noul BMW Seria 4 Cabriolet beneficiază de introducerea sistemului de operare BMW 7. Conţinutul afişat poate fi configurat individual, în timp ce ecranul tactil al display-ului central, controlerul iDrive consacrat, butoanele multifuncţionale de pe volan şi controlul vocal oferă interacţiune multimodală intuitivă între conducător şi automobil, în funcţie de situaţie. BMW Live Cockpit Plus este disponibil standard și cuprinde sistemul de operare iDrive cu display central de 8,8 inch (22,35cm) şi un controler tactil, un panou de instrumente black panel centrat în jurul monitorului color de 5,1 inch (12,95 cm), precum şi un sistem de navigaţie şi multimedia, două porturi USB pentru transfer de date şi o interfaţă WiFi.

La lansare, BMW Seria 4 Cabriolet este propulsat de două motoare pe benzină și unul diesel, cu puteri între 184 CP și 374 CP – furnizați de motorul de 3 litri cu șase cilindri în linie și tehnologie mild-hybrid 48V de pe modelul M440i xDrive. Transmisia standard este Steptronic Sport cu opt trepte. De la anul, cabrioletul va beneficia și de un motor diesel cu șase cilindri în linie și tehnologie mild-hybrid, cu o putere de 286 CP (din iulie 2021) și 340 CP (din noiembrie 2021).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii