Cautare




, Contributor

Auto |
|

REVIEW – Noul BMW Seria 1

Debutul celei de-a treia generație a noului BMW Seria 1 a avut loc în toate centrele autorizate BMW din țară. Am fost și noi prezenți, dar într-un mod inedit.
1. 93_SSD_3690

Ideea celor de la BMW a fost să dedice o oră cu fiecare jurnalist în parte și să facă o prezentare one-on-one, așa că m-am intalnit cu Alex Seremet, Corporate Communication Manager BMW Group Romania, la sediul BMW Auto Cobalcescu din București, unde am vazut indeaproape Seria 1, dar și noul X5 și Mini Clubman John Cooper Works. 

Prima impresie despre noul seria 1 este una puternică atât în interior, cât și la exterior. Partea frontală agresivă, cu un spoiler lat și cu o grila mare dubla a radioatorului, se continuă cu capota sculptată care creează fluiditate caroseriei. Dotarile sunt pe masura unei limuzine, Head-up Display, comenzi vocale cu Intelligent Personal Assistent, control prin gesturi, serviciul Consierge sau sisteme sofisticate de asistență. La toate acestea se adaugă interfata BMW iDrive disponibilă în limba română pentru sistemele ID7.

Citește și: BMW Seria 8 Gran Coupe  

Gama de motorizări pentru BMW Seria 1 este una largă: 3 motoare diesel și 2 pe benzina, care sunt conectate la o cutie automată cu 7 trepte și dublu-ambreiaj pentru motorizările cu 3 cilindri și la o cutie automată steptronic sau steptronic sport cu 8 trepte pentru motorizările cu 4 cilindri. 

Dacă tot vorbim de motoare, vârful de gamă pentru noul BMW Seria 1 este BMW M Performance M135i xDrive. Cu o putere de 306 CP între 5000 și 6250 rpm și un cuplu maxim de 450 Nm între 1750 si 4500 rpm, tracțiune integrală și diferențial față autoblocant Torsen, accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,8 secunde. 

Sistemul de control al patinării roților față, ARB, controlat printr-un calculator dedicat, asigură un raspuns de 3 ori mai rapid față de sistemul clasic, dar și o direcție precisă. 

Ce am testat pe noul Seria 1 a fost cel mai sofisticat sistem de parcare, care preia integral controlul automobilului pentru manevrele de garare, cât și pentru parcarea laterală. Reverse Assistant, care poate conduce automobilul cu spatele pe distanțe de până la 50 de metri pe același traseu pe care a mers înainte, e o opțiune care m-a facut să mă simt inconfortabil când mașina a luat-o cu spatele și a început să vireze singură, dar care s-a descurcat minunat. 

Toate acestea vin și cu un pret, M135i xDrive pornind de la 48.612 euro, model care poate fi luat prin programul BMW Select, cu un avans de 10% și cu o valoare reziduală după 3 ani de 64%, făcându-l accesibil și celor care nu se gândesc la un asemenea buget. 

Fotografii realizate de Dragoș Savu

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii