FacebookTwitterLinkedIn

Victima este autoturismul hatchback, denumit Zica, care urma să fie lansat la sfârșitul săptămânii, în India, de către producătorul auto, lider pe piața locală, Tata Motors.

Tata, una dintre companiile cele mai mari din India, renunță la numele autoturismului, ca urmare a virusului cu același nume, care stârnește neliniște în întreaga lume. Mașina, care este promovată de către emblema fotbalului internațional, Lionel Messi și urma să fie lansată în cadrul expoziției auto din New Delhi, va fi redenumită.

VEZI ȘI: VIRUSUL ZIKA AR PUTEA PROVOCA PIERDERI DE 63,9 MILIARDE DE DOLARI ÎN TURISMUL INTERNAȚIONAL

„Empatizând cu aceste vremuri grele cauzate de virusul Zika, care se răspândește în atâtea țări, compania Tata Motors a decis rebranduirea autoturismului”, au declarat reprezentanții companiei într-un comunicat.

Numele „Zica” este format prin compunere, din primele două litere ale cuvântului „zippy” și cuvântul „car”. Micul autoturism a fost deja pregătit pentru distribuitorii din întreaga țară și pentru booking-urile clienților. Acest proces a fost blocat, iar noul nume al mașinii nu este, încă, cunoscut.

Tata motors este cea mai mare companie auto din India, având venituri în valoare de 42,02 miliarde de dolari în 2014-2015.

Tata a dezvăluit numele mașinii în noiembrie și a promovat-o intens în social media, pe când nu se știa, încă, de virusul letal, transmis de țânțari, Zika. Peste 24 de țări au fost afectate de virusul suspectat că ar afecta femeile însărcinate, cauzând microcefalia la bebeluși. Virusul nu a avut un impact major în India, însă această țară este cunoscută ca fiind predispusă la bolile transmise de țânțari.

Dacă Tata ar fi păstrat numele inițial al autoturismului, vânzările hatchback-ului, ale cărui prețuri încep de la 5.500 de dolari, ar fi fost afectate de conotația negativă. Numărul mașinilor exportate în alte țări ar fi fost, de asemenea, afectat.