Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

Noua Skoda Octavia, primul test în România

Skoda Octavia, primul test în România
Am condus în România noua Skoda Octavia în versiunea sa pe benzină de 140 CP și în echiparea de top Elegance.

Skoda Octavia a ajuns la un nou nivel. Ea folosește noua platformă compactă a grupului VW – MQB deci momentan este foarte modernă din punct tehnologic. Accesul la tehnologia VW de ultimă generație a revoluționat Octavia. Ea este acum una din cele mai bune mașini din istoria segmentului compact și poate chiar din clasa medie.

Vedeți aici galeria foto a testului. Foto Autograma.

Noua Octavia este o mașină URIAȘĂ. Ampatamentul a fost crescut cu 11 centimetri la acest model față de fosta generație. De aceea, chiar dacă noi cunoaștem o Octavia ce activează în clasa compactă, spațiul interior din ea este demn de clasa medie, poate chiar de cea mare. Loc mare este și la umeri și la cap chiar dacă mașina este echipată cu hayon. Pe lângă faptul că portbagajul are 590 de litri volum standard, un record absolut pentru o limuzină de dimensiunile Octaviei, hayonul face portbagajul să fie extrem de practic. Deschiderea uriașă permite încărcarea și descărcarea ușoară a obiectelor foarte voluminoase. Dezavantajul său este greutatea, hayonul este foarte mare și implicit foarte greu.

La interior, habitaclul este construit solid și asta transmite, o impresie de soliditate dar materialele moi și plăcute sunt folosite doar pentru partea superioară a bordului, în rest plasticele sunt tari și nu se simt la atingere la fel de bine precum arată.

Noua Octavia nu este o surpriză atunci când o conduci. Mai ales dacă ai condus înainte noul Golf. Există însă un detaliu care face diferența între cele două modele, un detaliu care va fi foarte important pentru unii clienți, dar pentru aceia care doar vor spațiul din Octavia nu va conta deloc. Toate motorizările Octaviei până la cea de 180 CP sunt echipate cu suspensie spate cu bară de torsiune. La Golf, de la 122 CP în sus, suspensia spate este independentă. Ținuta de drum a Octaviei este confortabilă dar pe denivelări, suspensia spate este zgomotoasă la amortizare. Poate că jantele de 16 inch o vor face mai confortabilă și mai plăcută dar cu siguranță nu vor ajuta aspectul mașinii.

Motorul de 1.4 litri este foarte rafinat și silențios. Consumul urban anunțat oficial la 6.5 litri este imposibil de atins, o medie precum cea din fotografie este ușor de obținut cu grijă și antrenament. În oraș această versiune de Octavia va consuma în jur de 10 litri pentru 100 km parcurși putând să scadă la o valoare bună de 8. În extraurban, motorul de 140 CP poate consuma foarte puțin, în jur de 5.5 – 6 litri pentru 100 km parcurși.

Momentan, pe piață nu există mașină de familie mai bună decât noua Octavia din punct de vedere spațiu interior și raport preț/ dotări. Există doar o mașină mai bună dinamic care chiar dacă este mai scumpă îți oferă mai multă emoție – noul Golf.

Fast facts: Octavia 1.4 TSI 140 Elegance. Motor: 1.395 cmc, 140 CP,  250 Nm; Cutie: Manuală, șase trepte; Performanțe: 0-100 km/h 8.4 sec, 215 km/h, consum mediu 5.3 l/100 km; Preț de pornire: 19.054 euro cu TVA

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii