Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

Noua Mazda3, în România din toamnă

Mazda3
Aceasta este noua Mazda3, un nou concurent în cel mai important segment de vânzări auto din Europa: clasa compactă.

Segmentul compact reprezintă momentan 25% din volumul total de vânzări auto din Europa. Asta înseamnă aproximativ trei milioane de mașini pe an, o cifră din care toți constructorii speră să atragă cât mai multe venituri. Putem spune fără urmă de îndoială că în segmentul compact vedem cea mai puternică luptă auto europeană. Fiecare constructor important luptă aici cu atuurile sale, scoate așii din mânecă și caută să inoveze cât de mult posibil într-un segment de preț cuprins în medie între 15.000 și 30.000 de euro cu TVA.

Aseară, în trei orașe foarte importante pentru business-ul său (Londra, St. Petersburg și Istanbul), Mazda și-a prezentat în premieră mondială noul model pe care îl va arunca din toamnă în luptă directă cu mașinile pe care deja le cunoașteți în clasa compactă. Noua Mazda 3. Disponibilă și în România din toamnă.

GALERIE FOTO: Noua Mazda 3

Cu o lungime de 4.465 mm, o lățime de 1.795 mm și o înălțime de 2.053 mm, noua Mazda3 este desenată în spiritul filozofiei de design numită "Kodo – Soul of motion". Aceasta se traduce prin forme agresive și foarte dinamice pentru hatchback-ul Mazda care este mai mare decât fostul model atât la exterior cât și la interior. De exemplu, portbagajul a crescut acum ajungând la o valoare standard de depozitare de 350 de litri.

Elementele principale de design ale noii Mazda3 ce sunt responsabile în mare măsură cu aspectul foarte agresiv sunt grila față și blocurile optice atât față cât și spate. În bunul spirit al filozofiei de design Kodo, ele sunt asemănătoare cu elementele folosite și pe noua Mazda6, lansată anul trecut. Mazda promite însă cel mai mare spațiu interior din segment la umeri, scaune reproiectate pentru a fi mai confortabile, materiale mai bune calitativ decât la fostul model și o finisare "ireproșabilă". Pentru ergonomia postului de conducere, volanul, pedalele și scaunul șoferului au fost repoziționate.

Interiorul continuă tema dinamică a exteriorului și aduce pe modelul compact elementele de design și control noi lansate pe modelul mai mare 6. În plus, Mazda3 oferă de acum un head-up display care va afișa informațiile "absolut necesare" șoferului. Numele sistemului este Active Driving Display dar informațiile nu sunt proiectate direct pe parbriz ci pe un display transparent amplasat pe bord, în fața parbrizului.

Mazda3 va fi echipată cu toate sistemele de siguranță activă lansate pe 6 și mai mult decât atât este primul model al constructorului japonez care va oferi un sistem de entertainment cu conexiune la internet, acces la webradio, la fluxuri de știri sau concectivitate directă la conturile din rețelele de socializare. Pentru controlul acestui nou sistem va fi oferit un display de comandă amplasat central pe consola centrală, deasupra bordului. Are diagonala de 7 inch, poate fi controlat prin atingere sau din comutatorul rotativ de pe tunelul median. 

Pentru startul vânzărilor din toamnă sunt anunțate patru motorizări, trei pe benzină și un diesel: SKYACTIV-G 1.5 cu 100 CP și 150 Nm, SKYACTIV-G 2.0 cu 120 CP și 210 Nm sau "high-power" cu 165 CP și 210 Nm plus diesel-ul SKYACTIV-D 2.2 cu 150 CP și 380 Nm. Două transmisii noi vor fi oferite una manuală și una automată, ambele cu câte șase rapoarte. Cutia automată va fi oferită doar pentru motorul pe benzină de 120 CP și pe diesel. 

Toate versiunile de motorizare vor fi disponibile cu o platformă tehnică cu suspensii independente față/ spate, Mazda fiind printre puținii constructori care oferă această configurație pentru toate propulsoarele. Momentan nu au fost comunicate date despre performanțe, ele vor fi disponibile în scurt timp.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii