Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Nouă luni de publicitate care a întrerupt filmele

televiziune.jpg
Volumul de audiență livrată de cele nouă televiziuni de filme pentru campaniile de publicitate comandate în primele nouă ale acestui an a crescut cu 11,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. AXN, Film Café și Acasă Gold au înregistrat creșteri ale publicității, în timp ce Pro Cinema, Diva Universal și TCM au suferit pierderi.

Nișa televiziunilor de filme a furnizat clienților publicitari 85.267 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), cu 11,3% mai mult decât în primele nouă luni ale anului 2012. (Pe baza GRP’30, clienții cumpără timpi de publicitate la televiziune.)

Canalul AXN a livrat cel mai mare volum de audiență de pe această nișă: 23.072 GRP’30 pe targetul comercial, cu 35,8% mai mare decât cel de anul trecut. Cel mai mare consumator de publicitate pe AXN a fost Unilever, cu 1.213 puncte de audiență (target comercial). Alți clienți publicitari majori pe această stație: Nestle (1.056 GRP’30), Kraft Foods (926), Reckitt Benckiser (845), Bergenbier S.A. (745) și GlaxoSmithKline (719). Procter&Gamble și Cosmote n-au consumat publicitate pe AXN.

Pro Cinema, cel de-al doilea jucător pe această nișă, a înregistrat o scădere a volumului de audiență de 6,6%, furnizând un buget de audiență de 21.013 GRP’30 pe targetul comercial. Clienții publicitari importanți au fost: Vodafone (930 GRP’30), Unilever (881), Sandoz (808), Romtelecom (772) și Kraft Foods (704). Niciun client publicitar n-a obținut mai mult de 1.000 de puncte de audiență pe această stație.

Televiziunea de filme Diva Universal, ce vizează în special publicul feminin, a avut un volum de 15.496 GRP’30, cu 10,9% mai redus decât cel de anul trecut. Cei mai activi clienți publicitari au fost Unilever (1.304 puncte de audiență), Studio Moderna (994), GlaxoSmithKline (744), Henkel (688) și Reckitt Benckiser (640). Vodafone, Orange și Catena n-au consumat publicitate pe Diva.

Univeral Channel a înregistrat un buget de audiență de 11.932 GRP’30, la nivelul anului 2012. Clienții majori au fost: Unilever (934 puncte de audiență pe targetul comercial), Henkel (503), GlaxoSmithKline (438) și Danone (382).

Film Café și Acasă Gold au avut creșteri ale volumelor de publicitate de 526%, respectiv 82%. Publicitatea pe TCM a scăzut cu 20,2%.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii