Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

Nostalgie italiană cu Ford EcoSport

SUV-ul produs în India este caracterizat printr-un interior auster, un comportament bun pe drumuri mai mult sau mai puțin umblate și un raport bun calitate-preț.
Ford EcoSport

Să fi fost drumurile pitorești din Piemont, cu viile lor împrăștiate pe dealuri și castelele cocoțate pe stânci? Sau, mai degrabă, interiorul mașinii, care mi-a amintit, prin austeritatea sa, de vremurile de dinaintea exploziei tehnologice din a doua jumătate a deceniului trecut?

Nu știu încă răspunsul la întrebările de mai sus, însă am găsit un nume pentru Ford EcoSport, model pe care l-am testat acum două săptămâni pe drumurile din nordul Italiei: Nostalgia Car. Iar nostalgia nu este neapărat un lucru rău: nu sunt un fan al supratehnologizării automobilelor, cel puțin nu în interiorul lor. Îmi place să simt că sunt într-o mașină, nu într-un avion.

GALERIE FOTO și TEST: Renault Kadjar

Unde mai pui că raportul calitate-preț este optim în cazul EcoSport: 13.950 de euro pentru varianta de echipare Trend 1.5 Ti-VCT cu 110 cai-putere (după anumite reduceri: sprijin din partea Ford – 1.650 euro -, programul Ford First Car – 750 de euro – și programul Rabla – 1.500 euro), care include jenți de 16 țoli din oțel, faruri de ceață, lumini LED de zi, geamuri electrice, airbag-uri frontale, laterale și în zona genunchilor (nouă în total, cele mai multe din segment, potrivit reprezentanților companiei), volan îmbrăcat în piele. Pentru 1.250 de euro în plus, este disponibilă varianta Titanium (jenți din aliaj, EATC – Electronic Automatic Temperature Control –, tapițerie interioară parțial din piele, elemente cromate la exterior, sistem keyless pentru deschidere și pornire). O altă variantă de motorizare este EcoBoost de 1 litru cu 125 de cai-putere, iar din ianuarie 2016 va fi disponibilă varianta cu 140 de cai-putere. De asemenea, tot în ianuarie, nostalgia va fi diminuată prin introducerea unui sistem de navigație modern și a modelului EcoSport S-line.

Citiți și: The best of Ford

De altfel, din perspectiva diversității ofertei, modelul EcoSport stă foarte bine: mai sunt disponibile variante cu transmisie automată și cu motorizare diesel. ”Această mașină, un model smart-urban, reprezintă un punct de start pentru strategia Ford, care se bazează pe trei piloni: SUV, performanță și lux”, spune Valerio Brenciaglia, managing director Ford România. ”Mașina este manevrabilă, compactă, iar utilizarea ei depășește cadrul urban.”

Aveam să mă conving de adevărul spuselor lui Valerio Breciaglia în timpul testelor pe șoselele din regiunea italiană Piemont. În timp ce conduceam, mi-am amintit de o discuție pe care am avut-o recent cu Luca Paparella, sales manager East Countries Bridgestone Europe, South Region, care îmi spunea că străzile din România nu sunt nici mai bune și nici mai proaste decât în alte țări, printre care și Italia. Într-adevăr, porțiunile de șosea accidentată din Piemont – pe care am reușit să le parcurg fără probleme la volanul Ford EcoSport – au confirmat spusele managerului italian.

Lăsând nostalgia la o parte, concluzia întâlnirii din Italia cu EcoSport este că, pentru un prim pas, așa cum este caracterizat modelul de către oficialii companiei, Ford are o abordare corectă: înapoi la simplitate pentru a construi pe baze solide.

Citiți mai multe despre experiența cu Ford Ecosport în Italia, precum și despre planurile și obiectivele pentru acest model în România, în ediția tipărită a revistei ”Forbes România”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii