FacebookTwitterLinkedIn

Grupul a închis perioada de 9 luni cu un rezultat operațional de 8,4 milioane lei, o creștere de 460% față de aceeași perioadă a anului trecut, și un rezultat brut de 6,5 milioane lei, cu o creștere de 348%. Astfel, Grupul a încheiat primele nouă luni din 2020 cu profit net consolidat de 5,3 milioane lei, o creștere de 290% față de primele 9 luni ale anului 2019.

“Trimestrul trei este de obicei cea mai dificilă perioadă a anului pentru noi, ca și pentru orice afacere din agrobusiness de altfel, fiind o perioadă în care sezonul de recoltare pentru grâu și rapiță se suprapune cu sezonul de vânzări pentru campania de toamnă. Din punct de vedere al producției, logisticii și finanțelor, este un trimestru foarte solicitant pentru întreaga companie. Anul acesta, pe lângă provocările obișnuite, am fost nevoiți să ne confruntăm și cu limitările cauzate de o pandemie globală, precum și de o secetă severă întâlnită în toată Europa. Dar, în ciuda acestui context dificil, datorită modelului nostru solid de business, la 30 septembrie deja ne atinsesem obiectivele pentru venituri și profit aprobate pentru întregul an 2020”, a declarat Vlad Popescu, CEO Norofert.

Pe durata celui de-al treilea trimestru, Grupul a continuat procesul de expansiune în Statele Unite ale Americii. În iulie 2020, Grupul a primit aprobarea pentru distribuția și comercializarea primelor patru produse dezvoltate special pentru piața din SUA.

Concomitent, Norofert a înființat mai multe loturi demonstrative în Ohio, utilizate ca vârf de lance pentru promovarea produselor sale în Ohio și statele vecine. Conducerea se așteaptă ca primele vânzări pe piața din SUA să se realizeze deja înainte de sfârșitul anului, cu o creștere a activității abia din 2021.

Pe 20 noiembrie 2020, înainte de publicarea rezultatelor la T3 2020, acțiunile Norofert se tranzacționau la un preț de 11,9 lei pe acțiune. Prin urmare, capitalizarea de piață a Norofert la data de 20.11.2020 a atins 95,5 milioane de lei, cu o creștere de 287% de la listarea companiei pe piața AeRO din 3 martie 2020.